2015-09-05

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *albo albo*

HELLO!
Dzisiaj TAG "albo albo". Dziękuję za nominację  megi94 z bloga http://ksiazkoholiczka94.blogspot.com/
Albo albo? Oto jest pytanie!

1. Wolisz czytać tylko trylogie, czy tylko powieści jednotomowe?
Niezgodna odpowiedź. W wakacje wolę czytać trylogie, bo mam więcej czasu, a w roku szkolnym książki jednotomowe. Taka zależność.


2. Wolisz czytać tylko powieści pisane przez autorki, czy tylko przez autorów?
Dla mnie nie ma za bardzo znaczenia czy pisze to kobieta czy mężczyzna. Ważne żeby było ciekawie napisane i historia była nienudna.

3. Wolisz kupować tylko w Empiku, czy tylko w sklepach internetowych?.
Na razie pożyczam książki z biblioteki, w większości. Moja biblioteczka liczy tylko 22 pozycje, wiec jest taka bardzo skromniutka. Rzadko kupuje książki. A jak kupuje to te mniej znane. Bardziej mi się podobają.

4. Wolisz, żeby wszystkie książki zekranizowano, czy żeby powstał z nich serial?
Serial. Ojej. Tak serial, ale nie wszystkich książek. Tyko niektórych. Kiedy bym zdążyła oglądnąć tyle odcinków.  Kocham seriale. Wiec serial zawsze wygra z filmem.

5. Wolisz czytać pięć stron dziennie, czy pięć książek tygodniowo?
Oczywiście, że 5 książek tygodniowo. Jakbym, czytała 5 stron dziennie to bym miała tak dużo wolnego czasu, że zanudziłabym się na śmierć, dosłownie. A pięć książek na tydzień to przy lepszych wiatrach dałoby radę. J

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem, czy autorem?
Autorem. Kocham pisać opowiadania. I ogólnie pisać. Tak w ogóle zapraszam na mojego Wattpada. Jest jedno opowiadanie. Ale niedługo pojawi się następne.

7. Wolisz czytać tylko 20 ulubionych książek w kółko, czy sięgać po nowe pozycje?
Mam ulubione książki i do nich wracam często, ale jakbym nie czytała nowych nie mogłabym mieć tych ulubionych, bo nie wiedziałabym, że istnieją lepsze. Nie to nie ma sensu, ale właśnie tak. Incepcja, czy coś.

8. Wolisz być bibliotekarzem, czy sprzedawcą książek?
Bibliotekarka. Tak idealne praca dla mnie. Tyle książek. W jednym miejscu. I zawsze wrócą tutaj, a nie tak jak w księgarni są sprzedawane. Po za tym kocham pożyczać książki.

9. Wolisz czytać tylko swój ulubiony typ literatury, czy wszystko poza nim?
Na razie jestem na etapie poznawania różnych typów literatury. Ale najlepiej czyta mi się fantastykę i powieści obyczajowe, i kryminały i pamiętniki. Czyli prawie wszystko. Jednak fantastyka wygrywa. Tam jest coś takiego, że chce się czytać.J

10. Wolisz książki fizyczne czy e-booki? 
Oczywiście, że papierowa wersja, książki jest najlepsza. Są papierowe strony. Można je przewracać. Czuć w dłoni. Czuć zapach książki. Każdy, kto kocha książki zrozumie to. A po za tym są ładną ozdobą pokoju.


 ***
Czy u was w szkole albo ogólnie w życiu ludzie mówią niepoprawnie po polsku. WŁANCZAĆ, WYŁANCZAĆ, WZIĄŚĆ, WYSZŁEM. Nie mogę tego znieść. To jest takie dziwne. Tak bardzo razi. Powinniśmy rozwijać swój język, a nie psuć go. Coraz częściej pojawiają się teraz zapożyczenia z angielskiego, ale przecież jesteśmy Polakami. To dlaczego mamy nie mówić po polsku. Nie rozumiem tego. Wy też zauważacie takie błędy?

2 komentarze :

  1. Ciekawe i konkretne odpowiedzi :) Masz szansę znów się wykazać w Tagu http://pani-poczytalna.blogspot.com/2015/09/celebrity-book-tag.html bo nominowałam Cię do kolejnego tagu ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka