2015-09-26

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *porównanie serii*

HEJKA KSIĄŻKOWI LUDZIE!

Dzisiaj pogadamy sobie o dwóch moich ulubionych seriach.
DARY ANIOŁA
HARRY POTTER
Też lubicie te serię? Czy macie inne ulubione?
Harry Potter to była moja pierwsza seria, którą przeczytałam w całości. Wiecie jestem z tych ludzi, którzy są niecierpliwi wiec nie sądziłam, że przeczytam aż siedem książek. Ale się udało. Jestem z siebie taka dumna. (To było w tracie kiedy wchodziłam do fandomu, jak jeszcze nie wiedziałam, że to kocham)  J

Ta lista będzie zawierała opis, który przedstawia moje ulubione momenty sceny, czy sytuacje z książek bądź filmów. W większości z książek, ale to, co sobie przypomnę to będę pisać. Wiec pewnie to będzie dziwne. Dobra sama nie wiem już, co piszę. Czytajcie to może wam się spodoba może nie. ;)
UWAGA!  NIEOKREŚLONA LICZBA SPOJLERÓW W PONIŻSZYM TEKSCIE.


MOJA LISTA OD NAJLEPSZEJ DO NAJGORSZEJ KSIĄŻKI.
HARRY POTTER:

  1. Więzień Azkabanu

Bardzo mi się podobała ta książka. I historia w niej opisana. Było to takie tajemnicze. Profesor Lupin, on najbardziej nadawał się ze wszystkich nauczycieli na to stanowisko.  Uczył wszystkich potrzebnych informacji i czarów. Hagrid też został nauczycielem, ale mu nie szło tak dobrze. L  I pojawił się Syriusz <3. Zmieniacz czasu sprawił, że wszystko poszło dobrze. A to przecież zwykły przedmiot. No może jednak niezwykły, ale dla mugoli zawsze zostanie tylko naszyjnikiem. J Harry wyczarował swojego pierwszego Patronusa. Hardodziob też został uratowany. To było takie wielkie wow.

  1. Książe Półkrwi

Tutaj jest dużo scen z Draco. Z powodu, że shipuje Hermione i Malfoya byłam bardzo zadowolona. J Nowy nauczyciel tym razem od eliksirów Horacy Slughorn był bardzo dobrym nauczycielem. Harry znalazł podręcznik – Pamiętnik Księcia Półkrwi i dzięki niemu poznał kilka zaklęć i udało mu się wygrać „płynne szczęście”. Sectumsempra moje ulubione zaklęcie. <3 Dumbledore wprowadził go w świat Voldemorta. I dał mu zadanie żeby znalazł i zniszczył horkruksy. Draco miał zabić dyrektora. Jednak nie wywiązał się do końca z powierzonego mu zadania. Dumbledore zaginął z różdżki Snape’a. Płakałam, „On ci zaufał” (Cytat z filmu, ale zawsze mi się z tą częścią kojarzy.)

  1. Insygnia Śmierci

Walka. Krew. Horkruksy i Myśloodsiewnia. Dla mnie to połączenie jest idealne. I wspomnienia Snape’a to było takie piękne. Ale też dużo osób umiera. Zgredek *wszyscy płaczą* to był wielki szok za pierwszym razem. Chociaż zawsze jak czytam to mam nadzieję, że on jednak przeżyje. Ale dobra koniec tego zamartwiania się. Harry pokonał Voldemorta. „skończmy to jak równy z równym, Tom”, właśnie i koniec.

  1. Komnata Tajemnic

Pojawił się pierwszy raz Zgredek ^^ i Tom Riddle. Gilderoy Lockhart był beznadziejnym nauczycielem. (to moje zdanie) Ale lepszym niż Dolores. J.  Prawie wszyscy podejrzewają Pottera o to, że spetryfikował niektórych uczniów i kotkę woźnego. Jęcząca Marta. Ma takie imię jak ja, ale jest taka śmieszna. Hermiona robi eliksir wielosokowy i ten wątek był bardzo śmieszny. Jak oni się zmieniają, idą do Draco, i te swoje podejrzenia snują.  Ooo, Bazyliszek. Harry otwiera Komnatę Tajemnic w toalecie gdzie mieszka Marta i walczy z potworem. Harry ratuje Ginny. Miłość wszędzie. <3

  1. Czara Ognia

Turniej Trójmagiczny. Przyjeżdżają do Hogwartu uczniowie z innych szkół. Durmstrang. Beauxbatons. Od początku nie ufałam Szalonookiemu. Tak , wiem że to był Barty Crouch Jr. Normalnie od początku jak się pojawił czułam, że akcja będzie wokół niego. Taka tradycja od początku serii, więc jakby mogło być inaczej. Ostatnia konkurencja to labirynt a nagroda przenosi Harry’ego na cmentarz. Tam zostaje stworzony Voldemort. Książka była super. Jest taka plotka, że J. K. Rowling musiała coś uzupełniać bo były braki i zawsze się zastanawiałam: co? Według mnie wszystko jest dopięte na ostatni guzik. J

  1. Kamień Filozoficzny

Pierwsza część. Taka wielka niewiadoma. Pierwsze spotkanie z chłopcem, który przeżył. Z magią. To jest właśnie początek wszystkiego. Podejrzenia skierowana w stronę Snape. Nie wiem, dlaczego, ale ja zawsze uważałam, że on jest neutralny. Tylko wszyscy go podejrzewają. Za każdym razem okazywało się, że nie słusznie. Quidditch: Harry już w pierwszym roku nauki śmiga na miotle jak wyszkolony zawodnik i dostaje pozycje Szukającego w drużynie Gryfonów. Quirrell nowy nauczyciel, który się jąka. Też jest taki sobie.
  

  1. Zakon Feniksa

"Wredna stara różowa landryna!" Jej nienawidzę. Normalnie nie trawię jej gadania i nauczania. Chamska jest. Te jej zasady są straszne.  Ale była gwardia Dumbledora. Uczyli się tego, co Dolores nie przekazywała im na lekcjach. Nie rozumiem w ogóle jak można uważać, że tylko teoria się przyda. Zaklęcia są potrzebne. Jak sobie poradzą w walce? Jak się obronią?


Ale się rozpisałam. A to dopiero połowa. Ten post będzie chyba bardzo, bardzo długi. Myślę, że wytrwacie i przeczytacie moje wypociny. :D



MOJA LISTA OD NAJLEPSZEJ DO NAJGORSZEJ KSIĄŻKI. DARY ANIOŁA:

  1. Miasto Niebiańskiego Ognia

Ojej kocham ta książkę. Simon tam jest. Tylko, że pod koniec traci wspomnienia, ale to nie szkodzi. Ważne, że jest.  Pokonują Sebastiana. Tylko, że jego śmierć jest smutna. Stał się na chwilę zwykłym, kochającym człowiekiem. Znowu płacz. A tak właśnie akcja się dzieje w innym wymiarze i to jest takie lepsze poznanie świata Nocnych Łowców. Bardzo mi się podobało. J

  1. Miasto Szkła

W tej części dzieje się dużo rzeczy. Ale najważnijesze to, to, że Valentine został pokonany. Akcja dziej się w Alicante, więc znowu poznajemy nowy świat. Jednak tam gdzie powinno być bezpiecznie jest coraz większe prawdopodobieństwo, że będzie niebezpiecznie. Valentine zdobywa Dary Anioła i chce wezwać Anioła Rajzera, żeby stworzyć nowy rodzaj Nocnych Łowców. Na szczęście nie dokona mu się to udaje. Uff. I Jace. O ludzie on umarł, ale się potem znowu narodził.
Jeszcze o Simonie. Został wampirem. Simon jest wampirem. Z jednej strony okej, bo dużo się będzie działo wokół niego. Z drugiej strony, myślałam, że zostanie oszczędzony przez autorkę. I będzie sobie tylko żył. Ale spojleruje. J

  1. Miasto Zagubionych Dusz

Tak, tak. Zaczyna się akcja. Coś, czego nigdy się nie spodziewałam. Jace i Sebastian są ze sobą powiązani krwią. Rozumieją się i planują razem zagładę świata. Super. *Podekscytowanie.* Clary jednak ratuje Jace. Simon <3 prosi Anioła o miecz Anioła, żeby pokonać Sebastiana. Jednak z powodu panujących warunków (walka) ratuje Jace, a Sebastian żyje dalej.

  1. Miasto Kości

Pierwsza część. Najdłużej wyczekiwana. Zaczyna się cała historia. Znowu to samo, co w pierwszej części o Harrym Potterze napisze, że wszystko się zaczyna, poznajemy bohaterów, zakochujemy się w Simonie. ^^  I tak dalej, i tak dalej.  Mama Clary zapada w magiczna śpiączkę i jest w tym stanie a z przez trzy części. Trochę długo. No ,ale jakby była aktywna to pewnie nic by z tego nie wyszło.  Z tej całej walki ze złem i Valentinem, który był mężem kobiety w śpiączce. Clary poznaje tak samo jak my świat Nocnych Łowców. Mieszka w Instytucie razem z Jacem, w którym się zakochuje i jego rodziną.

  1. Miasto Popiołów

Valentine próbuje objąć rządy nad Podziemnymi. Zabija przedstawicieli poszczególnych grup składających się na Podziemnych. Inkwizytorka się pojawia. Od razu jak przeczytałam to słowo skojarzyło mi się z Dolores Umbridge i wiedziałam, że będzie ona, osoba podobna do powyżej wymienionej nauczycielki z Hogwartu. I tak było. Jedno, chociaż było tak jak myślałam. J *+10 do lepszości*

  1. Miasto Upadłych Aniołów


Simon po zamianie w wampira ma problemy. Wszyscy chca go mieć po swojej stronie. 1 Jest Chodzącym za Dnia. 2. Ma znak Kaina, wiec nie można go pokonać, bo będzie siedmiokrotna pomsta z nieba. Normalnie idealnie.  I jeszcze umawia się w tym samym czasie z Nocna Łowczynią i Wilkołaczką (to w ogóle poprawna forma ?), więc miłość kwitnie. Nie wiem chyba mam pustkę w głowie, ale z tej części pamiętam tylko o Simonie. Tak, widocznie miał trzy dziewczyny, jeszcze ja. Na końcu dzieje się tam coś Lilith i Jacem i Sebastianem coś, gdzieś - tylko co. Chyba muszę sobie odświeżyć tą część.


To chyba nie miało sensu. Przypadkowe zdanie, co sobie przypomniałam w tym momencie, co pisałam. BEZNADZIEJA. 

Znajdź mnie:
LUBIMY CZYTAĆ - zaczytanabella 
INSTAGRAM - zaczytana_bella 
WATTPAD - zaczytanabella 
TUMBLR - zaczytanabella

18 komentarzy :

  1. "Dary anioła" ciągle przede mną i chyba cieszę się z tego powodu, skoro zbiera pochlebne opinie ;) [ślini się] ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę ci. Ja jeszcze mam przed sobą Diabelskie maszyny. Niedługo zaczynam. ^^

      Usuń
  2. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z twórczością pani Clare, ale kiedyś na pewno to zrobię :)

    Pozdrawiam,
    Księgarz Cmentarny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, Pani Clare pisze takie historie które od razu wciągają. Trzeba mieć trochę czasu bo niektóre książki są obszerne. ^^

      Usuń
  3. Może to dziwne, ale nie czytałam jeszcze "Harry'ego Pottera". Podchodziłam do pierwszej części dwa razy. Może za trzecim się uda!
    Przeczytałam całą serię "Darów Anioła". Ostatnią część całkiem niedawno, bo miesiąc temu. Cały cykl jest moim ulubionym i w sumie nie wiem, który tom jest najlepszy... W sumie pierwszy i ostatni bardzo mi się podoba. (:

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi Dary Anioła zajęły całe wakacje. Zaczęłam trochę w czerwcu, ale i tak szybko przeczytałam te 6 książek.
      A co do Harry'ego Pottera to pierwszą część się wolno czyta, dalej jest przyspieszenie. (jak w moim przypadku)

      Usuń
  4. też zawsze mam nadzieję, że Zgredek jednak przeżyje... Dolores była okropna, ale soundtrack nazwany jej nazwiskiem jest śliczny. nie czytałam "Darów Anioła".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgredek :( A ja niestety nie lubię tego soundtracku lepszy jest Hedwiga's Theme. :)

      Usuń
  5. "Darów anioła" nie znam, ale"Harrego..." lubię, chociaż u mnie części układają się inaczej, np. mi podobał się "Zakon feniksa" a najgorszą częścią była dla mnie "Komnata tajemnic" ;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli tak jakby trochę w odwrotnej kolejności niż u mnie. Ale o gustach się nie dyskutuje... :)

      Usuń
  6. Dary Anioła przestałam czytać przy hmm 4 części? Jakoś tak ;) Trochę ze zmęczenia i zirytowania (bardzo dużo rzeczy mi nie pasowało w tym tomie) a trochę z braku dostępności pozostałych tomów. A kurcze szkoda bo z chęcią bym nadrobiła...

    Ale z HP trafiłaś z kolejnością idealnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to szkoda :(
      Myślę, że nadrobisz i się pozytywnie zaskoczysz :)

      Usuń
  7. Jestem potterhead ❤ z racji tego obserwuję.
    shuimaiphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    kisses

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks you. :) I follow your blog with pleasure :)

      Usuń
  9. Kocham DA i HP <3. To jedne z moich ulubionych serii :D Z DA najbardziej lubię chyba Miasto Kości :D To najbardziej klimatyczny tom, poznajemy w nim cały świat Nocnych Łowców...zdecydowanie czytało mi się go najlepiej, chociaż pozostałe tomy też kocham :) Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałoby się przenieść do Idrisu, co nie ? Albo do Hogwartu.

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka