2015-09-06

RECENZJA #Igor

Autor Barbara Ciwoniuk

Tytuł: Igor

Seria: Plus Minus 16

Liczba stron: 160

Rok wydania: 2011

 


Streszczenie:

Ta książka bardzo jest podobna do „Dzień kolibra”. Jest chłopak, który znajduje sobie przyjaciela starszego, dorosłego. Wychowuje go tylko matka. W szkole ma problemy w nauce – jest dyslektykiem. Nie dość, że zaczął nową szkołę, gimnazjum, to jeszcze musi sobie radzić z nauką na takim poziomie jak reszta klasy.

 W klasie jest grupa, która się mści na bezbronnych kolegach. W tym na narratorze książki – Igorze.

Aleks, ten dorosły przyjaciel, który jest „stereotypowym polskim budowniczym” rozmawia z nim i mu pomaga.

Mama Igora pracuje całymi dniami żeby przeżyć od pierwszego do pierwszego. Próbuje jednak znaleźć dla syna czas. Jest po rozwodzie i szuka także swojej życiowej miłości. Ma dwie przyjaciółki, które jej bez powodzenia pomagają w tym przedsięwzięciu.

Moja opinia:

W skali od 1 do 10 oceniam książkę na 5. Lubię czytać książki z tej serii. Są takie proste. Nie zawiłe nie ma dużo wątków. Wiec na rok szkolny nadają się idealnie. Gdy po nauczeniu się regułek z fizyki, czy wzorów (nie rozumiem fizyki) mam mętlik w głowie. Jest to idealna odskocznia.

Autorka porusza problem z dysleksja. Niektórzy uważają, że to choroba nieuleczalna. Ale można sobie z tym radzić. Wystarczy systematyczność. (takie ma zdanie po przeczytaniu „Igora”)


Jednak ta książka była taka trochę dziecinna. Nic się nie działo. Wiec trochę się zawiodłam. Ale i tak zachęcam do czytania tej serii.

2 komentarze :

  1. Super recenzja ale... podziwiam Cię że podejmujesz się książek o tematyce szkolnej w wakacje :*
    P.S. Wiesz kto to

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyszło jakoś nie czytałam książki to sobie wypożyczyłam :)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka