2015-10-21

RECENZJA #Bransoletka


Autor: Ewa Nowak
Tytuł: Bransoletka
Liczba stron: 291
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

STRESZCZENIE:

Weronika to zwykła dziewczyna, która zostaje wkręcona w wyjazd, w czasie ferii zimowych przez Łukasza, w którym się zakochała. Ten wyjazd to kurs teatralny, który w ogóle nie pasuje do dziewczyny i do jej zainteresowań. Jednak, czego się nie zrobi dla chłopaka, żeby spędzić z nim kilka dni. Tylko żeby ten chłopak tego samego chciał to już trochę trudniej. On pragnie tylko jej oddać swoje miejsce, bo zmieniły mu się plany.
Gdy ktoś cię denerwuje, to najczęściej oznacza, że jest obsadzony z złej roli i w tej roli nie pasuje do twojego scenariusza.Zmień mu rolę.
Ostatecznie decyduje się wyjechać sama na warsztaty. Spowodowane to jest miedzy innymi sytuacja w domu i tym, że Weronika chce się oderwać od problemów z przyjaciółką, która robi wszystko by ja do siebie zniechęcić.
Nie chce też być „tą drugą dziewczynką”, więc wprowadzamy swoje życie zmiany. Dlaczego by nie zacząć od warsztatów teatralnych?
W drodze na miejsce, w którym kurs będzie się odbywał nawiązuje mimo woli kilka kontaktów. Zabawy językowe prowadzone przez panią prowadzącą zajęcia sprawiają, że między uczestnikami nawiązuje się szybciej znajomość.
Nie znasz motywu, nic nie wiesz. Znasz motyw, wiesz wszystko.
Salomea prowadzi zajęcia, które z biegiem czasu stają się dla Weroniki coraz bardziej przydatne, znajduje w nich to, czego szukała. Zaprzyjaźnia się z dziewczynami z pokoju i spędzają razem większość wolnego czasu, którego jest bardzo mało, jak to na warsztatach.
Chyba jako jedyna zauważa Karola, który cały czas trzyma rękę w kieszeni. Podejrzane? Nie, w ogóle! To jest normalne! Chociaż dziewczyna sama nazywa go na początku Ponurym Pokurczem, to jednak zauważa w nim to coś, czego brakowało Łukaszowi.


MOJA OPINIA:

Książkę oceniam w skali od jeden do dziesięć na 8.
Książką jest pełna zawirowań, niedomówień i bardzo ciekawych wypowiedzi bądź myśli. Można się pośmiać z niektórych zachowań niektórych bohaterów, kilka razy powiedzieć: ojej – w pełni uzasadnione przez bieg wydarzeń, a także pozazdrościć głównej bohaterce tego wszystkiego, co ona tam i po powrocie do domu przeżywa.
Książka mnie urzekła bardzo, bardzo ogromnie. Nie wiem czy już o tym wspominałam, ale chyba tak [KLIK] Bransoletka to pierwsza książka, która skradła całą moja noc i moc (to podpowiedziała autokorekta) Chciałbym przeżyć taką przygodę jak Weronika byłoby przecudnie. I jeszcze zima, zaraz po lecie moja ulubiona pora roku. Jej otoczenie, przynajmniej to opisane, wydawało się idealne do funkcjonowania i pracy w grupie. Osobiście na lekcjach bardzo lubię tą formę pracy, nie dlatego, że prawie wszystko sama robię, tylko dlatego, że jest inaczej i ciekawiej.
Rozdziały są krótkie, ale jest ich dużo. To bardzo ułatwia czytanie, przynajmniej w moim przypadku. [KLIK]
Tytuł prawie do końca jest tylko tytułem. Dopiero ostatnie rozdziały pokazują nam, że jednak tam gdzieś z boku, w tyle te bransoletki były.
Bardzo podobała mi się zabawa w autobusie :
Którędy na Grunwald?
Jak to ja, która kocham aktywnie czytać czy coś takiego. Właśnie teraz wymyśliłam tą nazwę, ale chodzi o to, że:
NP.
Gdy Cath z Fangirl miała prace do napisania o zwykłym przedmiocie czy coś podobnego to ja wzięłam kartkę i pisałam…
Tak samo w tej lekturze, próbowałam sama dla siebie odgrywać scenki wymyślane przez Salomee, czy mówić te łamańce językowe.
Podsumowując: książka pokazuje dziewczynę, która radzi sobie ze wszystkimi problemami mimo przeciwności losu. Nie jeden (nawet ja) chciałby dawać sobie radę z choć częścią rzeczy, które sprawiają trudności w życiu. Byłoby wtedy doskonale.
Jest idealną pozycją czytelniczą dla każdego i tego młodego, i tego starszego.
Tylko jedna uwaga: zacznijcie czytać, gdy macie dużo wolnego czasu, bo książkę pożera się za jednym razem i bardzo chętnie się do niej wraca.


Cytaty pochodzą z książki Ewy Nowak Bransoletka :)


Znajdź mnie:
LUBIMY CZYTAĆ - zaczytanabella
INSTAGRAM - zaczytana_bella
WATTPAD - zaczytanabella
TUMBLR - zaczytanabella

20 komentarzy :

  1. Coś mam wrażenie, że mogę zaprzyjaźnić się z tą książką :)
    Świetna recenzja <3
    Buziaki,
    modnaksiazka.blogspot.com
    Zostaw ślad po sobie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie słyszałam o tej książce, ale na prawde brzmi ciekawie. Nie wiem jaka jest cala, ale myślę, ze odnajdę się w tej historii i tym bardzie bede chciała ją przeczytać! Super recenzja ;)

    NOWY POST Z DIY!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba po nią sięgnę :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam autora i pomyślałam " Jezu kolejny polski chłam" ale czytam dalej i "kurde to może być nie zle' :D
    Także kiedyś może ją przeczytam ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam,
      Książka od razu wciąga w swój świat ^^

      Usuń
  5. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.

    http://bekleveer.blogspot.com/

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej książce jednak bardzo mnie zachęciłaś :)

    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta pozycja to zdecydowanie nie dla mnie:P
    Recenzja książki Drew Karpyshyn - ''Darth Bane: Droga Zagłady'' już na moim blogu :)
    Recenzjonistycznie
    No Longer Nightmare

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie czytałam, ale wydaje się fajna :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi naprawdę ciekawie. Muszę sobie zapisać ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam! Świetna, jak każda książka pani Ewy :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka