2015-10-28

SERI(AL)OWO #szeptem

W tej serii będę opisywała wrażenia po przeczytaniu serii albo po oglądaniu serialu. Będzie tu dużo spojlerów, więc czytacie to, na własną odpowiedzialność.

Na pierwszy ogień idzie seria SZEPTEM. Przeczytanie tych książek było moim październikowym wyzwaniem. Cały miesiąc i to nie zmarnowany. W serii zakochałam się już na prologu w pierwszej części. Był on taki tajemniczy, ale zarazem zachęcający do dalszego czytania. Najdokładniej to przez prolog wypożyczyłam pierwszą książkę.

Nie zawiodłam się, czytając kolejne rozdziały. Co chwile działo się coś, czego nigdy bym się nie spodziewała. Te nagłe zwroty akcji sprawiły, że kilka wieczorów zeszło na czytaniu. I już po kilku dniach (chyba trzech) książka była skończona. Niestety, albo i na szczęście poszłam następnego dnia do biblioteki i przygarnęłam kolejne części. Przecież musiałam wiedzieć, co będzie dalej i to jak najszybciej.


SZEPTEM BECCA FITZPATRICK:
  • SZEPTEM
  • CRESCENDO
  • CISZA
  • FINALE


OPIS OGÓLNY SERII


Nora spotyka na lekcji Patcha, w którym się zakochuje. Okazuje się, że on jest Upadłym Aniołem. Chce on na początku zabić Norę by być ocalonym i wrócić do normalnego życia. Jednak rezygnuje z tego na rzecz miłości.

Patch ostatecznie zostaje jej Aniołem Stróżem. Okazuje się, że chłopak jest zamieszany w śmierć ojca Nory. Pojawia się przyjaciel Nory z dzieciństwa, który podobnie jak dziewczyna jest Nefilem.

Nora budzi się w innym świecie, który tak naprawdę jest taki sam. Tylko ona nie pamięta ostatnich kilku miesięcy, dlatego ma takie zdanie. Nie może sobie przypomnieć niczego. Cały czas widzi tylko czarne oczy, znajome oczy. Poznaje Jeva, który z biegiem akcji pokazuje swoją drugą stronę – Patch. Nora składa ojcowi, temu prawdziwemu przysięgę że zastąpi go gdy on umrze i będzie przewodziła Nefilom w czasie wojny.

Nora jako przywódca Nefilów bierze udział w szkoleniach fizycznych z Dantem. Musi być silna na ostateczna walkę. Zażywa coraz większe ilości Diabelskiej Mocy. Musi podjąć decyzje, po której stronie chce wałczyć czy razem ze swoim ukochanym Patchem i Upadłymi Aniołami czy po przeciwnej stronie.


MOJE PRZEMYŚLENIA:


Postacie były wykreowane przez autorkę tak, że mogłam wyobrazić sobie Patcha w każdym nawet najdrobniejszym szczególiku. Gdyby moim mężem nie był Simon, mógłby nim być Patch. Aczkolwiek Simon jest lepszy :)

Czasami wydawało się, że akcja ma miejsce obok mnie, a ja nie mogę nic zrobić. Było mi żal Nory, jednak potem uświadomiłam sobie, że jej nie lubię. Jak można być taka osobą? Pakowała się z własnej woli w różne dziwne sytuacje. Ufała różnym ludziom, a nawet tym, którym nie ufała to i tak ulegała ich prośbom. Dlaczego?

Co chwilę okazywało się, że ktoś znajomy jest Nefilem albo Upadłym Aniołem. To było takie okropne. Czy nie mogło być tak, że większość to zwykli ludzie? Mama, tata, prawdziwy ojciec, przyjaciółka, przyjaciel, jeden chłopak przyjaciółki, drugi... Co druga osoba okazywała się być zamieszana w wydarzenia miedzy wrogami. Według mnie było to trochę niepotrzebne. wolałabym żeby te wątki były pominięte - przynajmniej niektóre.

Nie rozumiem, dlaczego zakończenia książek były takie, jakie były. A jakbym nie miała możliwości czytania za jednym razem całej serii to, co bym zrobiła?

SPOJLER.
Druga część się kończy porwaniem Nory. Każdy chyba chciałby wiedzieć: kto, dlaczego i po co to zrobił. Ja nie byłam wyjątkiem, więc od razu sięgnęłam po trzecia część, czyli CISZA.

Tu kolejne zakończenie, ale tym razem mogę je częściowo zaakceptować. Umiera ten, którego nie lubiłam od samego początku. Ale zawsze jest jakieś ale… Nora jest teraz przywódczynią wszystkich Nefilów, a jej chłopak to przecież Upadły Anioł. Aż samo chce się powiedzieć: O NIE!

Jednak na przeczytanie zakończenia serii, czyli FINALE musiałam trochę poczekać. Szkoła…

Nie zawiodłam się ostatnią książką. Była ona nawet najlepszą częścią z pośród całej serii. Działo się tak dużo i tak szybko. Nim się spostrzegłam był koniec.

Obracam kartkę i tam „Podziękowania”. Przecież ta historia się jeszcze nie skończyła. Ja chcę dalszy ciąg! Jestem pogrążona w rozpaczy i mam kaca książkowego – dosłownie. Nie mogę czytać następnej ksiązki. Żyje już tak około 4 dni. Cały czas czytam epilog z nadzieją, że pojawi się jeszcze jeden rozdział.

Podsumowując:
Seria jest cudowna, powiedzmy, że na drugim miejscu po Darach Anioła. Cztery znakomite książki, jedna niesamowita historia.



21 komentarzy :

  1. W tej serii zakochałam się w wakacje i były to najlepsiejsze wakacje świata ;D
    Też chcę Patcha więc Boziu upadnij tak 2 Patchów xDD

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w wakacje poznałam Simona z DA :)

      Usuń
    2. Ja w wakacje poznałam Simona z DA :)

      Usuń
  2. Oo nie oglądałam, ale zapowiada się ciekawie :D
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba źle przeczytałaś bo to seria książkowa ^^

      Usuń
  3. Ostatnio czytałam "Black Ice" tej samej autorki i przyznam, że jej styl całkiem przypadł mi do gustu. Był lekki i przyjemny w czytaniu, więc myślę, że sięgnę po inne jej książki ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  4. I really like your blog & follow you now on GFC :) hope you do it too
    I’ll be happy to see you in my blog!)
    FASHIONLOVIN’

    OdpowiedzUsuń
  5. Także czytałam całą serie, i muszę przyznać że też się nie zawiodłam. Patch po prostu wymiata :D <3. (Muszę odświeżyć tę serię :D)
    Pozdrawiam ~Bacha
    http://dostatniejstrony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też z wielką chęcią przeczytałam jeszcze raz serię ^^ na pewno do niej wrócę :)

      Usuń
  6. czytałam dawno temu pierwszą część. dla mnie to taka lepsza wersja Zmierzchu. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego jest ta seria porównywana ze Zmierzchem. Dla mnie nic nie ma podobnego :)

      Usuń
  7. Jezu czytałam to, g e n i a l n e, też bym poprosiła takiego Patcha!! ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mówiąc szczerze, nie przeczytałam recenzji, bo się wystraszyłam spoilerów, a przeczytałam dopiero pierwszą część. Średnio mi się podobała... Świetny pomysł na posty! Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie. No to jak przeczytasz to wrócisz do postu. Może gdzieś go znajdziesz :)

      Usuń
  9. It looks really interesting. I have to find out if it is available in the Czech Republic.
    Beautiful blog. ♥
    KattyLife

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze tej serii,ale moze kiedys :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka