2015-11-04

Pomysłowo

Moje osobiste wyzwanie miesięczne październikowe, czyli przeczytanie serii Szeptem udało się. 

Na miesiąc listopad wybrałam sobie za cel czytanie tylko polskich książek. Może mi się uda, jednak książki targów czekają na półce i tak zachęcają do czytania. Aczkolwiek zaplanowałam ich czytanie na kiedyś tam, jak będzie dużo wolnego czasu i będę mogła spokojnie zanurzyć się w lekturze. Myślę, że ten moment nadejdzie bardzo szybko.

Wracając do tematu. Listopadowe czytanie książek polskich autorów wymyśliłam przypadkowo w czasie pisania opowiadania. Bardzo mi ten pomysł się spodobał i dlaczego by go nie zrealizować?
Nie wiem jeszcze jakie książki będę czytać i recenzować, ale jedno jest pewne: będą to POLSKIE książki.
Patrzę na moją biblioteczkę właśnie teraz i co widzę.  Że spośród moich 25 książek jest tylko pięć napisanych przez polskich autorów. Jedna to wiersze Jana Twardowskiego "I tylko miłość się liczy". Kolejna to "Głupikowo". I jeszcze "Bransoletka", którą już recenzowałam. Oraz "Na wysokim niebie" też recenzowane. Ooo, zauważyłam też książkę pod tytułem "Tarantula, Klops i Herkules". Dla mnie to i tak dużo, bo nie za bardzo lubię książki polskich autorów, ale może wystarczy, że będę je czytać i polubię. Znajdę jakiegoś autora/autorkę, która/ który pisze na takim samym poziomie, jak zagraniczni pisarze albo i lepszym. Kto wie...

Ogólnie rzecz biorąc listopad to miesiąc poświęcony literaturze polskiej.
Podoba wam się taki pomysł?




6 komentarzy :

  1. Bardzo dobry pomysł:)
    Recenzja książki Georga R.R. Martina - ''Tuf Wędrowiec'' już na moim blogu :)
    Recenzjonistycznie
    No Longer Nightmare

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Polskich autorów trochę dyskryminujemy, ale warto ich czytać. Wczoraj skończyłam "Ekspozycję" Mroza i bardzo mi się spodobała. Z innych polskich autorów poleciłabym Ninę Reichter i jej "Ostatnią spowiedź" i oczywiście Małgorzatę Musierowicz. Ciekawa jestem, na jakich Ty autorów trafisz :)

    www.apteka-literacka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dokładnie jakie książki będę receznować zobaczy się ^^
      Jednak może skorzystam z twoich propozycji :)

      Usuń
  3. Fajny pomysł ;D
    Też nie przepadam za polską literaturą, ale może mnie przekonasz ? :D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nie przepadam za książkami polskich autorów, ale może faktycznie wystarczy tylko sięgnąć po jakąś bardzo dobrą pozycję, która mnie przekona ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka