2015-11-05

RECENZJA #Tarantula, Klops i Herkules

Autor: Joanna Olech
Tytuł: Tarantula, Klops i herkules
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 326
Wydawnictwo: Wydawnictwo W.A.B.
Seria: Z kotem






STRESZCZENIE:


Akcja!
Wydarzenia mają miejsce w spokojnym, przynajmniej do tych wakacji miasteczku Witkowice. Nic nie wskazuje, że się coś zmieni, wszyscy mieszkańcy przewidują dalszą nudę i monotonność. Jednak ktoś kradnie z Muzeum widokówki, przez co wszystko się zmienia.
Do Pani Wisi na wakacje przyjeżdża Karol – chłopak, który nie może odnaleźć się w nowej rzeczywistości i na wsi, tak bardzo różniącej się od miasta, w którym mieszkał. Zaprzyjaźnia się z córką burmistrza miasteczka, czyli Natalią Taran, która jest przez wszystkich nazywana Tarantulą. Znajdują też małego pieska takiego słodziutkiego (jak każdy zwierzaczek) i razem w trójkę tworzą zgraną paczkę i przeżywają wspólne przygody, których jest bardzo dużo.
Prowadzą oni swoje małe prywatne śledztwo na temat tych widokówek, wypadku w Niemczech, złotych jaj Faberge, które też odgrywają ważną role w całej tej sprawie. Śledzą różne osoby, włamują się do hoteliku, przeszukują rzeczy policjantki, odwiedzają Dom Dziecka. W książce dzieje się normalnie wszystko.


MOJA OPINIA:


Książkę w skali od jeden do dziesięć oceniam na 8.
Według mnie ta książka nie jest tylko dla dzieci (tak, pisze na okładce od 8 lat do 14) tylko dla wszystkich. Tyle śmiesznych sytuacji w poważnych momentach jeszcze nigdzie nie widziałam. Ogólnie taka ilość zabawnych scen na 326 stron to o wiele za dużo, jak na jedną książkę, którą czyta się bez wytchnienia. Humor w tej książce jest powyżej normy. Znajduje się w niej dużo elementów składających się w całość historii. Złote jaja, dom dziecka, muzeum, owczarnia. Trudno się w tym wszystkim połapać jednak pod koniec historii całość staje się łatwa do zrozumienia.
Przez cały czas gdy to czytałam przez głowę przewijały sie myśli kto może być „tym złym”? Obstawiałam osobę zamieszaną w to wiele razy, za każdym razem inną i sama się sobie dziwię, ale udało się. Zgadłam kto jest przestępcą. Może nadaję się na kryminologa albo policjanta czy coś takiego. Stwierdzam to po przeczytaniu, jak wcześniej wspominałam książki dla dzieci :) oh! 
Nie martwcie się ta książka nie jest poświęcona tylko sprawie kryminalistycznej. Kuzynka Karola -Bella- przeżywa swoje rozterki miłosne podobnie jak ciocia Wisia. Znajomość z Mietkiem, który przez wszystkich jest uważany za przegranego w życiu- jego ojciec cały czas pije i nie może przestać, nie ma pracy. Jednak tytułowi bohaterowie postanawiają mu pomóc przez wspólną przyjaźń. Przecież to jest najważniejsze dla wszystkich ludzi.
Charakter bohaterów zmienia się pod wpływem wydarzeń. Na przykład Karol na początku zamknięty w sobie chłopak wydaje się być towarzyski i otwarty na nowe znajomości.
Książka podzielona jest na 8 rozdziałów. Mało? Nie skąd. Idealnie. Rozdział za rozdziałem i koniec. Podobnie jak w książce Bransoletka Ewy Nowak tekst jest zapisany przejrzyście. Co jakiś czas pojawiają się notatki i listy z przeszłości związane z sprawą ciągnącą się przez całą książkę. Dzięki temu czytelnik może (w pewnym sensie) współpracować z  tytułowymi bohaterami. Na pierwszych stronach znajduje się mapa miejscowości Witkowice  i okolic z oznaczeniami. Tylko zwiedzać to miasteczko! Może znajdziemy Złote jajo Faberge?

15 komentarzy :

  1. Czekam na coś innego, t5a książka jest nie dla mnie...
    http://pomocnania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto przeczytać książkę o nastolatkach i ich przygodach. Niby nic, ale sprawia radość.

      Usuń
  2. Książka wydaje się być idealna na odstresowanie się po ciężkim dniu. Może się na nią skuszę mimo, że nie mieszczę się już w tym przedziale wiekowym :D
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki z poczuciem humoru. Ja ostatnio dorwałam ,,Nomen Omen" i również się niesamowicie uśmiałam. ;)
    Pozdrawiam!
    http://geekbsf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nomen omen jeszcze nie czytałam, ale chyba też się skuszę :)

      Usuń
  4. Swego czasu uwielbiałam tego typu książki jednak to było dosyć dawno temu. Nie wiem czy przeczytałabym teraz książkę o podobnej tematyce :/
    Pozdrawiam
    http://mylittlebigreviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię czytać wszystkie typy literatury. Chociaż fantastyka i dystopia najczęściej znajdują się w moich rękach. :)

      Usuń
  5. Czytałam "Bransoletkę" i spodobała mi się, a widzę że te książki mają wspólną cechę, więc ta książka może mi się spodobać :) Możliwe, że jakiś czas po nią sięgnę, bo zainteresowała mnie :) Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  6. Good contain I have seen in your article. If anyone want to increase blog visitor traffic and income then get useful tips on http://24hoursseo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiłaś mnie. Na pewno w najbliższym czasie zacznę rozglądać się za tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sam tytuł mnie nie przekonuje xD
    Panicznie boję się pająków i jakoś przez to całość dla mnie jest na nie ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam nie ma nic o pająkach... no oprócz imienia głównej bohaterki ^^^

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka