2015-12-14

PODARUJ MI MIŁOŚĆ *Anioły na śniegu*

Kolejne dobre opowiadanie. 
Lecz ta historia mimo, że nie dzieje się w fantastycznym świecie jest nawet w sam raz. Szybko się czyta o przygodach bohaterów, ale nie ma nic szczególnego. No wiecie takich emocji jak przy czytaniu np. opowiadania Rainbow Rowell. A szkoda, bo przydałyby się i w tedy byłoby to super opowiadanie.
Po tytule spodziewałam się historii podobnej do poprzednich w książce  (akcja będzie się toczyć przez kilka lat).
W tym opowiadaniu poznajemy już w pełni dorosłych, ale dalej młodych ludzi, którzy nie mogą odnaleźć się w życiu, które dopiero poznają. Muszą podejmować ważne decyzje o swojej przyszłości, muszą uświadomić sobie kogo tak naprawdę kochają a kogo tylko lubią. I muszą radzić sobie z tym, że trzeba się tak zorganizować żeby przeżyć "od pierwszego do pierwszego". A poznając głównego bohatera dochodzimy do wniosku, że to jest niezmiernie trudne.
Wydawało mi się, że to będzie coś w stylu : dzieci bawią się na śniegu robią te anioły i to się powtarza co roku. Nie rozmawiają ze sobą tylko się spotykają raz do roku. Dopiero po kilku/kilkunastu latach któreś z nich odważa się coś powiedzieć albo zrobić krok do tego by się do siebie zbliżyć. Lub to jest ich przyjacielska tradycja do końca życia. (no i właśnie wymyśliłam opowiadanie; teraz wystarczy je zapisać - najtrudniejsza rzecz i najbardziej żmudna)
Ale wróćmy do opowiadania z książki "Podaruj mi miłość": potrzebuje kontynuacji. Jakiejkolwiek może ich ten śnieg zasypać tylko muszę się dowiedzieć co u nich słychać. Obstawiam, że wszystko OKAY, ale muszę to usłyszeć od Haley i Shy.

Pytanie brzmi: czy wolałabyś być świetna w czymś, co lubisz, czy średnio dobra w czymś, co kochasz?
Matt de la Pena; Anioły na śniegu; strona 101



Czy sięgnę po inne książki autora/autorki?

Może kiedyś... 

Tylko jest jedno ale (zawsze musi być...). Dlaczego nie ma żadnej książki w języku polskim! SZOK! Jak ja to teraz przeczytam, jak ja nie potrafię tak dobrze czytać w języku angielskim? Aczkolwiek poczekam i może się doczekam i będę szczęśliwa czytając książki Matta de la Peña w Naszym ojczystym języku.


11 komentarzy :

  1. Coraz bardziej zachęcasz mnie do sięgnięcia po "Podaruj mi miłość" :)Tego autora niestety nie znałam, ale jeśli jego książki zostaną wydane w Polsce, to chętnie się z nimi zapoznam :) Pozdrawiam! /Claudie

    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. spróbuj po angielsku, to świetny sposób na naukę języka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chce latać co chwile do słownika, ale może kiedyś spróbuje :)

      Usuń
  3. Muszę w końcu dorwać te opowiadania! Pozdrawiam♥
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się doczekać, aż będę miała tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam dokładnie to samo ale :D Pokochałam twórczość autora :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosty język, ale świetny styl, do tego dwa dobre twisty z wodą i biletami lotniczymi. No, chyba najlepsze opowiadanie z tych trzech do tej pory, aż samemu miałem dziką ochotę rozpinać bluzeczkę Haley! ;x

    Best quote: "Rozumiałem, że moje życie jest bez znaczenia i że ta świadomość to wolność, dzięki której mogę osiągnąć wszystko, co zechcę" (str. 82)

    PS: Popraw szybciutko literówkę w swoim ulubionym cytacie, bo kłuje w oczka! ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że Ci się podobało!
      Jak ty to robisz, że znajdujesz takie super cytaty. ^^
      Dzięki już poprawiam nie zauważyłam jej :)

      Usuń
    2. Po prostu zaznaczam je ołówkiem zaraz po przeczytaniu! x)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka