2015-12-12

PODARUJ MI MIŁOŚĆ *Północ*

Rainbow Rowell jak zwykle mnie nie zawiodła. Chociaż, gdy po raz kolejny czytałam, że jest prawie północ i zebrani na imprezie sylwestrowej młodzi ludzie odliczają czas do rozpoczęcia nowego roku, to nie chciało mi się czytać. Jednak teraz, gdy skończyłam opowiadanie, to wiem, że to właśnie był urok tego utworu sprawiało to, że chciało się jeszcze bardziej czytać, a nie wręcz przeciwnie.
To, że początek opowiadania był fragmentem, wspomnianym w dalszej części było cudowne. Nigdy bym na to nie wpadła, że można zastosować takie posunięcie.
Ten fragment właśnie uczy, jak spojlerować bez spojlerowania i wywierać jeszcze większe napięcie na czytelniku.
Autorka wspomniała kilka tytułów piosenek w trakcie całego opowiadania, lecz tylko jedna jest teraz na okrągło słuchana przeze mnie. Mowa o "A Thousand Years" z filmu Zmierzch. Tyle lat oglądania filmów z sagi i w pewnym sensie nienawidzenia tej piosenki i nagle pod wpływem opowiadania wszystko się zmienia. SZOK!
Bohaterowie, mimo że (jak to bywa w opowiadaniach) nie byli dokładnie opisani pod względem wyglądu, charakteru i stylu, sprawiali wrażenie naszych dalekich znajomych.
Miałam wrażenie, że już ich kiedyś i gdzieś widziałam. Lecz dalej nie wiem, kiedy to się wydarzyło.
Noel denerwował mnie, jak żaden inny bohater. Co roku całował inną dziewczynę, tą która znalazła się blisko niego. Całkowicie zapomniał o Mags, która go kochała i to wszystko widziała.
Czy chłopka się opamięta i wreszcie zauważy Mag?

Najlepszy cytat (oczywiście najchętniej zacytowałabym całe opowiadanie lub ostatnie zdanie, lecz muszę wybrać tylko jeden)

- Jak jest teraz w Omaha? - zapytała ją Simini. - Kiedy wszyscy wyjechali?
- Jak w centrum handlowym po zamknięciu sklepów - powiedziała Mags.

Czy sięgnę po inne książki autora/autorki?

Tak oczywiście! 


Okładka książki Eleonora i Park
A do tej książki jakoś przez długi czas nie mogłam się zabrać, ale PRZECZYTAM!
Okładka książki Carry On
Czekam teraz na polskie wydanie książki pt. Carry On. (myślę, że się doczekam ^^)

21 komentarzy :

  1. Podaruj mi miłość już jest na mojej liście mam nadzieję, że się za nią zabiorę jeszcze w tym świątecznym klimacie:) A tej autorki niestety nic nie czytałam, chociaż Fangirl mnie kusi:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest to mój must have, póki co odpuszczę :)
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytaj Eleonorę i Parka, mnie książka bardzo się podobała, zdecydowanie bardziej od Fangirl (chociaż większość osob ma na odwrót xD). Bardzo chętnie przeczytałabym Podaruj mi miłość, bo uwielbiam zbiory świątecznych opowiadań!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że niedługo uda mi się znaleźć Eloenore i Parka :)

      Usuń
  4. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki, ciekawa jestem jej stylu pisania :) Chyba zacznę od "Eleonory i Parka" :)/Claudie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka to mój must have na tegoroczne święta, koniecznie muszę ją mieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz bardziej chcę przeczytać Podaruj mi miłość. A jeśli pani Rowell w swoim opowiadaniu wymieniła którąkolwiek z piosenek ze Zmierzchu, to konieczne muszę przeczytać tę książkę! ♥
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię ten zabieg z dalszą częścią książki na początku, wprowadza to napięcie i zastanawiam się, jak to się stało, że tak się stało i chce mi się czytać. tak też zrobił Anthony Doerr w "Świetle, którego nie widać" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Światło którego nie widać jeszcze przede mną :)

      Usuń
  8. Książkę kiedyś na pewno wezme ę w swoje ręce, ale na razie mam już za dużo książek do przeczytania w stosiku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A książkę można czytać kiedy się chce przecież to o miłości to zawsze aktualne;)

      Usuń
  9. Muszę w końcu przeczytać Podaruj mi miłość, bo czuję się jakbym była jedyną osobą, która tego nie przeczytała! Pozdrawiam♥
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobało mi się to opowiadanie :)
    Pozdrawiam, Julka z bloga karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak Podaruj mi miłość to książka dla mnie! Kochana mogę prosić o kilka tytułów jakiś miłosnych fajnych książek ? :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Po tamtej stronie ciebie i mnie", każda książka Rainbow Rowell i Johna Greena, albo Nicholasa Sparksa. Ostatnio mało czytam takich książek więc na razie nie pamiętam więcej. :)

      Usuń
  12. Jestem właśnie po lekturze Północy. Jak słusznie zauważyłaś - mega fajna struktura. Postać Noela mi się podobała o tyle, że widziałem pewną konsekwencję w tworzeniu tej postaci - co roku inaczej ubrany, co roku inna dziewuszka do "przecałowania", ale okazało się, że w środku niekoniecznie się zmienia. Fajny mikrokosmosik, fajny i subtelny opis dorastania (browary ukrywane w kanapie, nowe związki, także homosiów). I trafny fragment dialogi wyłuskałaś, też bym go chyba wyróżnił!

    We, we, wesołych świąt! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że podobało Ci się :)
      Czekam na opinie o innych opowiadaniach :)
      Wesołych świąt!

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka