2016-01-06

RECENZJA #Angielski w podróży



Autor: Katarzyna Frątczak
Tytuł: Angielski w podróży
Liczba stron: 38
Rok wydania; 2016
Książka przeczytana w ramach akcji "KSIĄŻKI DLA BLOGEREK"







OGÓLNIE:
W tym samouczku możemy się dowiedzieć jakie są przydatne zwrot w różnych miejscach, które odwiedzamy w czasie podroży.

MOJA OPINIA:
Oceniam ten samouczek w skali od jeden do dziesięć na 8.
Na lekcjach języka angielskiego w szkole aktualnie uczę się słówek związanych z podróżowaniem, więc ten samouczek jest dla mnie bardzo przydatny. Powtórzę sobie niektóre zwroty, a innych nauczę się po raz pierwszy. Może przydadzą mi się w przyszłości.
Po każdym rozdziale następuje część sprawdzająca nasze umiejętności, czyli ćwiczenia. Nie są one mega trudne, a zwroty które nie są dla nas zrozumiałe wyróżniono kolorem żółtym. Więc mamy możliwość poszperania w słowniku albo w internecie w poszukiwaniu tłumaczenia. Znajduje się też tam część poświęcona czytaniu prostych tekstów w języku angielskim. Przedstawiają one miedzy innymi sytuacje (dialogi), które mogą nas spotkać w miejscach, do których podróżujemy. To moja ulubiona rzecz, którą można robić na lekcjach angielskiego. W porównaniu z gramatyką to jest niebo.
Ja dodałabym jeszcze do słownictwa obok tłumaczenia sposób w jaki się wymawia słowo. Niektórzy potrzebują takiej pomocy. Nie wypada przecież powiedzieć słowa tak jak się je zapisuje. Może nas ktoś nie zrozumieć, albo otrzymamy złą odpowiedź. A w podroży, gdy chcemy się gdzieś dostać to taki błąd może nas dużo kosztować.
Podobało mi się to że książka była podzielona na rozdziały. Pomagało to w nauce słówek, gdyż nie było wszystko na raz. W taki sposób wszystko łatwiej zapamiętać.
A na końcu samouczka jest to, co przydaje się każdemu uczniowi w szkole na matematyce, czyli klucz odpowiedzi. Bez tego rozwiązywanie zadań byłoby niemożliwe.
Podsumowując: ten samouczek przyda się nam w okresie wakacji, gdy będziemy podróżować za granice, ale też w szkole :)


26 komentarzy :

  1. Po recenzji wnioskuje, że jest to taki mały niezbędnik dla mnie :D Pozdrawiam :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar przeczytanie tego samouczka, ale niedługo mam dział dotyczący podróży, więc zapewne wtedy po niego sięgnę. Może lepiej przyswoją mi się niektóre rzeczy :) W każdym razie taki wakacyjny samouczek może być bardzo przydatny:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno będzie Ci łatwiej się uczyć :)

      Usuń
  3. Takie samouczki to super rozwiązanie dla osób chcących się szybko czegoś nauczyć. Bardzo pomaga w szkole! Również przerabiałam teraz tematy podróży i nie pogardziłabym takim prezentem od kogoś hah
    Pozdrawiam ciepło! (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie samouczki są bardzo przydatne. Dzięki nim dużo łatwiej jest się nauczyć języka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam z tą książką styczność i jest całkiem fajna, ale moim zdaniem, bardziej nadaje się dla początkujących w tym języku. Buziaki, Idalia ;*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze coś się znajdzie, choćby do powtórki :)

      Usuń
  6. Very good post, dear! :)

    Good luck to you in school <3

    xoxo, Nastya Deutsch

    NEW POST ON MY BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w domu kilka samouczków i zawsze z chęcią po nie sięgam. Czy to z angielskiego, czy niemieckiego. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to jest właśnie mój pierwszy ^^

      Usuń
  8. O, być może skorzystam, bo mam straszne problemy z nauką angielskiego :(
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać tego poradnika i chociaż mój angielski nie jest wcale taki zły, to i tak przeczytam. Pozdrawiam ;*
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. ja z samouczków czytałam "Blondynkę na językach", tez polecam :D/Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tych samouczkach ale jakoś mnie do siebie nie przekonały ^^

      Usuń
  11. Hm, w sumie ciekawa inicjatywa :) Osobiście nie lubię żadnych samouczków, dzięki Bogu ich nie potrzebuję, bo z angielskim radzę sobie bardzo dobrze, myślę jednak, że takie coś może być nawet przydatne :)
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama również dostałam ten samouczek od Wydawnictwa Wymownia. Niestety, jest on w formacie pdf, a mnie na Kindle najlepiej czyta się mobi, ewentualnie epub, bo z pdf-em są niestety problemy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może się spytaj czy mogą ci przesłać w innym formacie :)

      Usuń
  13. Widzę, że coś dla mnie! :) Może w końcu przekonam się do tego języka :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka