2016-01-14

RECENZJA #Berenice

Autor: Edgar Allan Poe
Tytuł: Berenice
Rok wydania: 1992
Liczba stron: 7
Książka przeczytana w ramach akcji "KSIĄŻKI DLA BLOGEREK"








STRESZCZENIE:

Egaeus to mężczyzna zapracowany, kochający czytanie i mieszkający w domu ze swoją kuzynką - tytułową Berenice. Choruje on na chorobę zwaną monomanią, czyli że jego myśli skupiają się na jednym przedmiocie. Berenice ma czasami ataki epilepsji. Pewnego dnia, gdy dziewczyna staje przed nim w bibliotece on zauważa jej zęby, o których nie może przestać myśleć. Po pewnym czasie przychodzi do niego sługa informujący o śmierci ukochanej. Egaeus idzie do jej pokoju cały czas myśląc o jej zębach. 


MOJA OPINIA:

Oceniam książkę w skali od jeden do dziesięć na 6.
Większość opowiadani była poświęcona opisowi choroby. Nigdy nie wpadłabym na to że może istnieć taka choroba jak monomania. Widzicie, czytanie uczy :)
Zęby. Wszędzie zęby. Egaeus cały czas o nich myślał. To było mega straszne. Zastanawiałam się co on zrobi żeby zdobyć te zęby, ale tego, co się stało nie spodziewałam się. Nie mogę sobie tego wyobrazić jak on to zrobił. Był w transie, nie wiedział co robi, ale aż do tego stopnia? To niemożliwe!
Rozumiem, że to opowiadanie było pisane bardzo dawno temu. Około 100 lat temu. No ale aż tyle przypisów. to jest nie fair! Nie wiem dlaczego, ale ja nienawidzę czytać przypisów. Czytasz o indeks górny 1, czyli patrzysz na dół strony czytacz wyjaśnienie. I ... Chwila gdzie ja skończyłam czytanie? O czym to w ogóle było? Więc wiecie...

15 komentarzy :

  1. Książka wygląda na nieco dziwną, ale od czasu do czasu warto przeczytać coś takiego, więc myślę że kiedyś po nią sięgnę :D Pozdrawiam :) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka może być dosyć ciekawa :) świetny post!
    http://paulablogxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post, ksiązka musi byc dosc ciekawa, mimo ze jej nie czytałam :)
    pozdrawiam
    masubiendo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wydaje się być nawet fajna, ale raczej bym po nią nie sięgała :D Zęby mnie przerażają :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam pojęcia o takiej chorobie, ale na prawdę musi być straszna skoro da się myśleć tylko o jednej rzeczy na raz. Właśnie otworzyłam nowe karty i poszukam ciekawych informacji na temat tej choroby, bo mnie zainteresowała. Co do książki, niby ma te 7 stron, a może tak wiele przekazać.
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też trochę na Wikipedii przeczytałam o niej :)

      Usuń
  6. Wow, pierwszy raz słyszę o tej chorobie. Książka wydaje się ciekawa :)

    skrytaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przeczytać to opowiadanie, bo wydaje mi się ciekawe. Pozdrawiam ;*
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawił mnie ten motyw z zębami. A co do przypisów to też ich bardzo nie lubię. Utrudniają tylko czytanie. ;)
    Pozdrawiam. :**

    http://zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Twórczość EAP to coś z czym chciałabym się zetknąć od długiego czasu, jako że uwielbiam literaturę grozy.

    ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię starych książek własnie przez przypisy xd.
    jednak jak jest ciekawa to można się poświecić :)

    http://virutite.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka