2016-03-05

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *cytaty*

Hejka książkomaniacy!
Tydzień temu pojawił się na blogu TAG o "Czerwonej Królowej", więc podzielę się z Wami moimi ulubionymi cytatami z tej serii. Na pierwszy ogień idzie pierwsza część, a za tydzień druga część, czyli "Szklany Miecz".

Zaczniemy od klasyki, czyli tych cytatów, które pojawiają się co kilka stron. Tworzą one tę książkę i zapadają w głowie na dłuuuugi czas.

"Każdy może zdradzić każdego."
"Prawda się nie liczy. Liczy się tylko to, w co wierzą ludzie."
"Powstaniemy. Czerwoni niczym świt."
 A teraz pozostałe. Te cytaty to niektóre zaznaczone przeze mnie w książce: 


"Potężni są ci, którzy wyglądają na potężnych."

"Stwarzanie nadziei, gdy w rzeczywistości jej nie ma, to okrucieństwo. Fałszywa wiara wywołuje rozczarowanie, ból i wściekłość, przez co niełatwe sprawy stają się jeszcze trudniejsze."

"Taka jest nasza natura - powiedział Julian. - Niszczymy. To cecha charakterystyczna ludzkiego rodzaju. Niezależnie od koloru krwi, zawsze upadamy."

"Strach mnie zabije."

"Poza tym słowa mogą kłamać. Spójrz poza nie."

"Nie jestem księżniczką, moje życie nie było bajką i wiem, że nie zawsze przytrafiają się szczęśliwe zakończenia."


"W szkole uczyliśmy się o świecie, który istniał przed naszym światem, o aniołach i bogach mieszkających w niebie i sprawujących na ziemi mądre rządy łagodną ręką.Niektórzy twierdzą, że to zwykłe bajania, ale ja im nie wierzę. Bogowie nadal nami rządzą. Przybyli z gwiazd. I nie są już łagodni"

"W opowieściach, baśniach i legendach zawsze pojawia się jakiś bohater, który przybywa na ratunek. Jednak wszyscy moi bohaterowie albo odwrócili się ode mnie, albo umarli. Nikt mnie nie uratuje."

"Dawno temu tata nazwał nas mrówkami, czerwonymi mrówkami prażącymi się w srebrnym słońcu. Niszczy nas potęga innych, przegrywamy walkę o nasze prawa, ponieważ nie jesteśmy nadzwyczajni."

"Nie mogę się nadziwić, z jaką łatwością przychodzą mi kłamstwa. Pewnego dnia może nawet uda mi się okłamać samą siebie, że jestem szczęśliwa."

Który cytat najbardziej się Wam podoba? A może macie inny ulubiony, który nie został wymieniony w tym poście?
***
Przeczytaliście właśnie setny post opublikowany na blogu! Nie spodziewałam się, że to nadejdzie tak szybko. Jestem zadowolona z siebie i z Was. To dzięki Wam to miejsce żyje i funkcjonuje :)


18 komentarzy :

  1. A mi się jakoś średnio podobają te cytaty i utwierdzają mnie w przekonaniu, by nie sięgać po Czerwoną Królową. Płynie z nich idea, która mi nie pasuje. Jedyny, który mogę uznać za dobry, to ten przed, przedostani, o braku bohatera. Tak, to prawdziwe.
    Ale nie przejmuj się moją opinią! Każdy ma w końcu inny gust ;)
    Pozdrawiam!
    http://naskrzydlachweny.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej jeden Ci się spodobał. Nie wszystkie książki muszą się wszystkim podobać :)

      Usuń
  2. Książkę mam w planach, mam nadzieję, że będę potrafiła sama odszukać wymienione przez ciebie cytaty.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem świeżo po Czerwonej królowej, za niedługo mam nadzieję doczytać kontynuację. ;) Nie mogę się doczekać drugiej części, bo wiem, że jest równie dobra jak pierwszy tom ! :)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czytać cytaty z książek. Z tych tutaj najbardziej spodobał mi się: "Poza tym słowa mogą kłamać. Spójrz poza nie". Ma taki głęboki przekaz.
    Pozdrawiam ciepło (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że post Ci się spodobał :)

      Usuń
  5. Cytaty są ciekawe, ale "Czerwona królowa" niezbyt przypadła mi do gustu. Była dla mnie zbyt przewidywalna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny post :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam "Czerwoną królową", dlatego też fajnie było sobie przypomnieć te cytaty :) Mam ndzieję, że "Szklany miecz" spodoba mi się tak, jak pierwsza część :) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  8. Średnio lubię tą książkę. W sumie czytając książki jakoś nie zwracam uwagi na cytaty więc takie posty są świetne!
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  9. "Czerwona Królowa" wciąż przede mną. Ostatnio się za nią zabrałam, ale wyszło jak wyszło... czyli nie wyszło, bo wpadło w rączki coś innego. Ehh. Super tag!

    pozdrawiam,
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jeszcze do niej wrócisz :)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka