2016-03-12

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *cytaty*

Dziś kolejna część cytatów z serii "Czerwona Królowa" tym razem z książki "Szklany Miecz". 



Najpierw cytaty, które powtarzają się co jakiś czas w książce i świadczą o tym co robią ludzie w Norcie by poczuć się wolnym:
"Wystarczy kropla krwi, by wzniecić bunt."
"Wydajemy się słabi ponieważ tego chcemy."
"Jestem dziewuszką od błyskawic- żywą energią elektryczną, błyskawicą w ludzkiej postaci."

I inne zapadające w pamięci:

"Muszę zamrozić serce dla tej jednej osoby, która uparła się rozpalać w nim ogień."

"Nawet jeśli jestem mieczem, to nie zostałam zrobiona ze stali, ale ze szkła, i czuję, że powoli zaczynam pękać."

"Cierpliwość często przynosi szybsze efekty niż pochopne działanie."

"Nie próbuj oszukać oszusta."

"Gdyby i jeśli. Nie znoszę tych idiotycznych słów."

"Moja umiejętność to najcenniejsze, co mam, chociaż oddziela mnie od innych. Jednak moc, którą mi daje sprawia, że jestem gotowa zapłacić tę cenę."

"Nie możemy wybrać, kogo pokochamy. Chociaż tak bardzo chciałbym, żeby było inaczej."

"Nie wszystko się kręci wokół pani, panno Barrow. Słońce nie wschodzi i nie zachodzi na pani życzenie."

"Bardziej niż piętno, którym mnie naznaczył, bolą mnie wspomnienia. Zastanawiam się, czy on również czuje podobnie."

"Pewnie wcześniej zadrżałabym, ale powoli się przyzwyczajam do zimna. I chyba powinnam się zacząć przyzwyczajać do tego, że jestem sama. Nie na świecie, ale tutaj. W sercu."

"Wiem, że nieładnie jest kłamać. Ale oni potrzebują kłamstw, żeby mieć siłę do walki, i jeśli moje oszustwo ma ocalić choćby jednego z nich, będę oszukiwać, nawet gdybym miała skończyć w piekle."

""Oszalałam". Chciałabym. Chciałabym, żeby mój umysł się załamał, odciął się zupełnie od koszmaru, jakim stało się moje życie. Szaleństwo byłoby cudowną ulgą."

"Coś we mnie pęka, pochylam plecy i chowam twarz w dłoniach. Mur, którym pragnę odgrodzić się od wspomnień, kruszy się i wali. Nie mogę jednak pozwolić, żeby mnie pogrzebał. Nie mogę pozwolić, żeby pogrzebały mnie błędy, które popełniłam."


42 komentarze :

  1. Ciekawe, ciekawe :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę W KOŃCU (cholera! Ile razy to już pisałam) przeczytać "Czerwoną Królową" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tylko ciekawe kto dokonał tego "very well writing" - Marta W. czy autorka cyklu Czerwonej Królowej... :v

      Usuń
  4. Bardzo lubię te cytaty. Chociaż nie jest to moja ulubiona część tej serii to miło ją wspominam. :)
    Pozdrawiam cieplutko super seria
    http://wiktoriaczytarazemzwami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam cytaty z Czerwonej królowej i Szklanego miecza! Są genialne <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajne cytaty. Ja nie czytałam tej książki jeszcze, ale z chęcią po nią sięgnę.
    Pozdrawiam.
    http://nacpana-ksiazkami.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  7. Skończyłam wczoraj Szklany miecz i mimo, że książka raczej średnia, to cytaty naprawdę fajne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie każda książka musi się wszystkim podobać :)

      Usuń
  8. Czytałam szkarłatna królowe, jedna z najlepszych książek jakie przeczytałam :)
    http://labeauteofblondes.blogspot.co.uk/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  9. MUSZĘ w końcu przeczytać tę książkę ! <3 :)
    http://nikasstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. "Nawet jeśli jestem mieczem, to nie zostałam zrobiona ze stali, ale ze szkła, i czuję, że powoli zaczynam pękać."
    Rany, dlaczego ja jeszcze tego nie mam na półce? Przeczytam, nawet tylko ze względu na dobre cytaty (kogo ja oszukuję, ciągnie mnie do Mavena...). Tak czy tak, podsycasz moją ciekawość.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu dopaść kontynuację Czerwonej królowej! ;) Pierwsza część mnie zachwyciła, miejmy nadzieję, że druga będzie równie interesująca ;)


    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham "Czerwoną królową" ! Ostatnio kupiłam "Szklany miecz" i nie mogę się doczekać tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Czerwona królowa" niezbyt przypadła mi do gustu, ale cytaty są bardzo ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię "Czerwoną Królową", jak i "Szklany Miecz".:) A cytaty, które podałaś są świetne!

    czasdlaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie posty <3 Zachęciłas mnie jeszcze bardziej do czytania tej ksiazki <3
    Dziekuję za taki post!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy post :) Ja osobiście nie czytałam "Czerwonej Królowej", ale po tylu dobrych recenzjach i wygranej na najlepszą książkę fantasy (chyba :D) na lubimy czytać, muszę po nią sięgnąć! :)
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. No i znowu cytaty! Uwielbiam takie serie (chyba mogę to tak nazwać), zawsze z chęcią wszystkie czytam, ale tutaj o dziwo nie mogę wybrać tego, który najbardziej mi się podoba.
    Pozdrawiam ciepło (:
    Mój świat

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeglądając na szybko ten blog znalazłam kilka ciekawych pozycji, które muszą znaleźć się na mojej półce. Szukam inspiracji, i wydaje mi się, że zostanę tutaj na dłużej :)

    ____

    http://mala-pyskata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wybrałaś świetne cytaty, szkoda tylko, że mi się książka nie podobała ;/

    zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka