2016-04-23

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *zalotny TAG*

Hejo! Dzisiaj uraczę Was kolejnym TAGIEM. Dziś pokierujemy się w stronę miłości, której w książkach jak i prawdziwym życiu nie brakuje. "Miłość rośnie, wokół nas! W spokojną, jasną noc. Nareszcie świat, zaczyna w zgodzie żyć! Magiczną czując moc..." Nawet bajki przekazują nam miłość. Na pierwszym miejscu stoi "Król Lew" i ta piosenka , której fragment jest powyżej.

Faza 1
Zauważenie
Czyli książka, którą kupiłam ze względu na okładkę

Pierwsze pytanie i już klapa. Moja biblioteczka jest prowadzona skrupulatnie i z wielkim przemyśleniem. Zanim wybiorę jakąś książkę mijają wieki. Częściej wypożyczam książki ze względu na okładkę nie czytając opisu. Nie jestem, jak widać, sroką książkową. Jednak zawsze może się to zmienić. Przykładowo pojawi się niesamowita książka na półkach sklepowych i będę musiała ją mieć, choćby nie wiem co.

Faza 2
Pierwsze wrażenie
Czyli książka, którą kupiłam ze względu na opis

Taka rzecz miała miejsce, w przeciwieństwie do tej z "Fazy 1". Jest kilak takich książek, jednak ta, która najbardziej mi się z nich spodobała to "Fangirl" Rainbow Rowell. Przeczytałam opis i już wiedziałam, że musi być moja. Na pewno nie będę czytała jej jeden raz tylko będę do niej powracać co jakiś czas. Do tej pory zdarzyło mi się już kilkanaście razy otwierać ją i czytać. Ta książka ma w sobie coś co przenosi czytelnika w inne miejsce na ziemi, przekazuje zwykłe życie dziewczyny, które tak naprawdę jest niezwykłe. I jest w pewnym sensie o mnie - może nie jadłabym przez trzy miesiące batoników proteinowych, z lęku przed stołówką, ale mam coś wspólnego z Cath.

Faza 3
Słodkie rozmówki
Czyli książka ze świetnym stylem pisania

Tutaj muszę się chwilę zastanowić, żeby nie być monotematyczną...
Chyba nigdy nie mówiłam o "Harrym Potterze", a dokładniej o J.K. Rowling. W jej książkach jest coś takiego, że chce się je czytać, jest to nawet udowodnione (niektórzy moi znajomi czytali HP, mimo że, jak uważają nie lubią czytać, a to chyba coś znaczy). Chyba, że w tych książkach jest prawdziwy magnez, który przyciąga każdego bez wyjątku.

Faza 4
Pierwsza randka
Czyli pierwszy tom serii, który sprawił, że miałam ochotę od razu zabrać się za kolejne

Szczerze mówiąc to każda seria robiła na mnie dotąd takie wrażenie. Jak już weszłam w świat przedstawiony w danej serii to nie chciałam go opuszczać. Wiedząc, że to nie tylko jedno książkowa przygoda miałam nadzieję, że uda mi się jak najszybciej poznać dalsze losy bohaterów. Jednak najbardziej można zauważyć taką reakcję po przeczytaniu "Czerwonej Królowej", a teraz "Szklanego Miecza", czyli drugiej części z serii. Musze tak długo jeszcze czekać, żeby się dowiedzieć co dalej! Zakończenie mnie zszokowało, a ja nie mam jak dowiedzieć się, co dalej z Mare, którą w pewnym sensie lubię, chociaż jest trochę denerwująca.




Faza 5
Nocne rozmowy telefoniczne
Czyli książka przy której przetrwałam noc

W tej kategorii też jest kilka książek. Jednak żeby się nie powtarzać podam taką, która ostatnio ukradła mi noc. Tum, tum tum... jest to "Tylko ciebie chcę". Będąc w połowie książki stwierdziłam, że muszę ją skończyć choćby nie wiem co, więc czytałam. I czytałam. I płakałam. I czytałam. I się śmiałam. Niesamowita książka.
Był też drugi powód dla którego kontynuowałam zapoznawanie się z przygodami Stepa i Gin. Został tylko tydzień do testów gimnazjalnych, a mi się nie chciało uczyć. Wiedząc jakie są plany na weekend starałam się jak najszybciej skończyć to co zaczęłam wcześniej. Wiedziałam, że jeszcze tyle do powtórki z różnych przedmiotów, ale książka była silniejsza.

Faza 6
Zawsze w myślach
Czyli książka, o której nie mogę przestać w myśleć

Co by tu wybrać? Kilka dni temu skończyłam czytać "Marsjanina". Nie wiem na co ja tyle czekałam, że nie przeczytałam tej książki wcześniej. Jest NIE-SA-MO-WI-TA! Ja chcę dalej poznawać losy Marka Watneya! Polubiłam go, jak żadnego bohatera książkowego. Jego odwaga i nietuzinkowe pomysły rozwaliły cały system.

Faza 7
Kontakt fizyczny
Czyli książka, którą kocham za towarzyszące jej uczucia

Do tej kategorii pasuje na sto procent któraś z książek Nicholasa Spraksa. Tylko która? Nie wiedziałam, że ta decyzja może być tak trudna. "Noce w Rodanthe"? Chyba to była pierwsza książka tego autora, która miałam okazję przeczytać i nie spodziewałam się, że w czasie jej czytania może się przez moją głowę przewinąć tyle myśli, a emocje będą się, co chwile zmieniać.

Faza 8
Spotkanie z rodzicami
Czyli książka, którą chcę polecić rodzinie i znajomym

Ooo, od razu mam odpowiedź. Taka książka to "Sekretne życie pszczół". Mamę przekonałam już, żeby ją przeczytała, teraz czas na resztę rodziny. Challenge accepted!

Faza 9
Myślenie o przyszłości
Czyli książki, które będę czytała jeszcze nie raz

Dużo jest takich książek, ale na pewno będzie to "Podaruj mi miłość", "Fangirl" (jak już wcześniej wspominałam) oraz "Ostatnie dni królika". Jak tak dalej pójdzie zostanę po kilkuset latach odkopana zza tych książek, które przeczytam drugi raz, jako eksponat muzealny. "Osoba, która czytała książki w wersji papierowej. Jedyny przedstawiciel tego gatunku".

Faza 10
Dzielenie się miłością
Czyli nominacje

Nominuję blogi:
Lekturia


Koniec! Pierwszy raz się cieszę, że skończyłam pisać post. Chyba ten TAG kosztował mnie dużo pracy. 

Miłego weekendu!

Dla Gimnazjalistów, jak i dla mnie już z mniejszym stresem - prawie wakacje. 
BTW, jak Wam poszły egzaminy gimnazjalne (jeśli ktoś pisał w tym roku)?


29 komentarzy :

  1. Dla mnie osobiście 'Czerwona królowa' była fajną rozrywką, ale w tym negatywnym sensie - to wytykanie błędów <3 <3 W każdym razie odebrałam ją jako słabą młodzieżówkę, opierającą się na znanych schematach, z irytującym... wszystkim XD W sumie z tego zestawienia czytałam tylko to. U mnie w fazie 9 na 100% pojawiłby się Wiedźmin ;) Arcydzieło pod względem stylu, jak i fabuły, na dodatek teraz promujące nasz kraj.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam okazji czytać "Wiedźmina" w całości, tylko fragmenty na lekcjach polskiego.

      Usuń
    2. Dokładnie tak samo myślę o Wiedźminie! Istne cudo^^. Zdecydowanie kiedyś do niego wrócę - planuję nawet kupić sobie całą serię na urodziny (bo wcześniej czytałam z biblioteki).

      Usuń
  2. Czerwonej królowej jeszcze nie czytałam , ale narobiłaś mi na nią apetytu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czerwona królowa to zdecydowanie zakończeniowy szok! Zresztą Szklany miecz dokładnie tak samo. Już nie mogę się doczekać następnego tomu! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. I Tobie miłego weekendu <3 Też bardzo lubię Marsjanina, podobało mi się w nim właściwie wszystko, od fabuły po humor :D

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, "Marsjanin" to idealna książka

      Usuń
  5. To jestem jedną z nielicznych osób, której HP nie ciągnie. Taak pisałam sądzę źe najgorzej angielski i matma, reszta tak w miarę okay;) a o kim napisałaś charakterystykę? Ja o Katniss;)
    Pozdrawiam books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie charakterystyka była o Zośce, a najgorzej poszło mi z przyrodą :)
      Reszta w miarę dobrze.

      Usuń
  6. Bardzo fajny tag, przyjemnie się go czytało :) Może sama podobny zrobię na swoim blogu :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fakt tag jest bardzo trudny ja nie wiem czy umiałabym skleic tak logiczne wypowiedzi :) :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny tag! Na większość z tych pytań nie umiałabym raczej odpowiedzieć bo wszytskie książki kupuję ze względu na opis i na tematykę :)
    http://nikasstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy tag, jeszcze nigdy się z podobnym nie spotkałam. Ale nie rozumiem za co tak dużo osób wielbi tę Czerwoną Królową. Ja żywię do niej niemal odrazę :/
    Pozdrawiam!
    http://naskrzydlachweny.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja wciąż nie zabrałam się za serię Czerwona Królowa, chociaż mam u siebie obie części ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację :)
    Ps. Mam identycznie z 'Czerwoną królową' :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja po przeczytaniu "Czerwonej królowej" niestety nie miałam ochoty sięgnąć po kolejną część :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczę, muszę zabrać się za Fangirl:)
    Dzięki za nominację, ale, niestety, nie wykonam tego tagu, bo kiedyś go robiłam. Jednak i tak bardzo dziękuję za nominację:D.
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie zauważyłam na Twoim blogu.

      Usuń
  14. Oj tak, "Sekretne życie pszczół", ale i "Czarne skrzydła" tej autorki poleciłabym każdemu. A "Fangirl" wciąż przede mną. Książka kusi mnie niemiłosiernie. Mam nadzieję, że w końcu zaspokoję swój apetyt i ją poznam.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka