2016-05-07

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *lba 4*

Hejo! 
W tę słoneczną sobotę przychodzę do Was z LBA.  
Dziękuję serdecznie za nominację Marcie M. z Book - my life
Zapraszam!

1. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?

Ta liczba jest taka smutna, że aż strach ją mówić. 33. Jednak rozwija się :)

2. Na jakiej stronie najczęściej kupujesz książki?

Na razie nie kupuję książek w internecie, nie miałam okazji. Wolę chodzić do biblioteki (bibliotek), uwielbiam tę atmosferę, która tam panuje.


3. Jesteś rannym ptaszkiem czy 'nocnym markiem'?

Pewnie że nocnym markiem. W dzień mogłabym spać do południa, a pobudka rano przed szkołą to dla mnie wielka katorga. Minie kilka chwil zanim uświadomię sobie, jaki jest dzień, i że muszę już wstać. Natomiast nocą chętnie nie zasypiałabym, jak najdłużej się da, spędzając ten czas, ucząc się czy czytając. Ważne, że w towarzystwie gwiazd, które ostatnio bardzo mi się podobają. Patrzenie w gwiazdy bardzo uspokaja.

4. Na co zwracasz uwagę na blogach, które odwiedzasz?

W postach na innych blogach szukam pasji. Gdy  blog jest prowadzony z przymusu nie czuć wolności i radości z pisania. Bez tego nic się nie uda! Może to być post dosłownie o niczym ale jeśli będzie napisany z pasją to 'nic' stanie się 'czymś'.


5. Od kiedy zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?

Ostatnio poznałam ciekawą historię na ten temat. Okazało się że nikt nie chciał mnie zapoznać z "Tajemniczym ogrodem" ani "Małą Księżniczką", więc musiałam zrobić to sama. Nie myślcie jednak, że mając 5 lat, zagłębiałam się  w przygody Mary i Sary. Ten proces rozwijał się stopniowo, jednak to te książki sprawiły że zapałałam miłością do literatury.


6. Którego autora/autorkę chciałabyś spotkać najbardziej?

W zakładce "Marzę o..." wymieniłam kilku autorów i to z nimi pragnę się spotkać.Ostatnio do grona tych szczęśliwców dołączył także Andy Weir autor "Marsjanina".

7. Wymień kilku ulubionych blogerów.

Nie są to oczywiscie wszyscy, tylko ci, którzy teraz przychodzą mi na myśl.
Idalia z bloga Koło anonimowych książkoholiczek
Ania D. z bloga Piżama w koty
Lunatyczka z bloga Blondie in wonderland

8. Jaki jest Twój ulubiony miesiąc?

Chyba maj. To miesiąc kiedy mam urodziny, przez co kilka książek na pewno do mnie przybędzie. Po drugie kocham spacery w maju, nie jest jeszcze za ciepło, ale też nie jest zimno, jak w kwietniu (Kwiecień plecień, bo przeplata...). Po za tym w maju dostaję dawkę nowej energii, bo do wakacji coraz bliżej, a co z tym idzie, do odpoczynku i trzeba się bardziej przykładać do nauki, żeby pod koniec roku nie zepsuć całorocznej pracy. (Jestem w tym doświadczona, fizyka w ubiegłym roku trochę u mnie się popsuła, ale jakoś dałam radę)

9. Jesteś humanistą czy umysłem ścisłym?

Pewnie że humanistą. Mimo że z matematyki mam nawet dobre oceny #skromnisia, nie czuję się mocno w ścisłych przedmiotach. Natomiast uwielbiam pisać, mówić i myśleć nad sensem tego, dlaczego to właśnie matematyka jest królową  nauk.

10. Ulubiony polski autor?

Ciężko mi to mówić, ale nie lubię czytać polskich książek. Jedyne, które wywarły na mnie jakiekolwiek pozytywne wrażenie to te, które zostały napisane przez Ewe Nowak. Seria "Miętowa", "Bransoletka" oraz pozostałe. Raz na jakiś czas jednak warto przeczytać polską książkę. Może to przychodzi z wiekiem - zachwycanie się "Panem Tadeuszem" albo "Krzyżakami". Obie przeczytałam i nic tam ciekawego, jak dla mnie nie było.

11. Jaki jest twój wymarzony zawód?

Cały czas to się zmienia. Może dziennikarz lub psycholog. A może prawnik. Jednak ostatnio też dołączyła do tego myśl żeby założyć firmę udzielającą szkoleń albo wydawnictwo. Przyszłość pokaże.


Teraz to co lubię najbardziej, czyli zadawanie pytań:  
1. Jakiej książki wyczekujesz najbardziej w tym roku?
2. Jakiego filmu wyczekujesz najbardziej w tym roku?
3. Oglądasz seriale? Jak tak to jakie?
4. Co najbardziej lubisz jeść?
5. Jaki jest Twój ulubiony cytat z ostatnio przeczytanej książki?
6. Jaką muzykę słuchasz najczęściej?
7. Masz jakieś przedmioty lub symbole, które przynoszą ci szczęście?
8. Czego się boisz najbardziej na świecie?
9. Jakie są Twoje ulubione słodycze?
10. Co zabrałabyś/zabrałbyś na bezludną wyspę? (nie wliczając książek)
11. Jaki jest Twój ulubiony kolor?

Nominuję autorów blogów:
BelikovBookBlog
Koło anonimowych książkoholiczek
Piżama w koty
Blondie in wonderland
Nieuleczalny książkoholizm
Świat oczami dwóch pokoleń


Miłego weekendu!

23 komentarze :

  1. Gdybyś jednak miała okazję, a księgarnie Świat Książki w swoim mieście, to serdecznie polecam tam zakupy, u mnie wchodzi najtaniej kupowanie tam, bo i za wysyłkę nie płacę :D Też nie lubię czytać polskich książek :X
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem to nie ma tej księgarni, ale może mi gdzieś umknęła pośród innych :)

      Usuń
  2. O jeju! Tak mi miło, że jestem w zestawieniu najlepszych blogerów! Awww <33 Nie robię LBA, ale niedługo będę robić Q&A, więc pozwól, że wybiorę sobie pytania i na nie odpowiem ;) Mam nadzieję, ze ci to nie przeszkadza ;) Dawno mnie chyba tu nie było (przepraszam!), bo coś się zmieniło ;) Z każdym wejściem na bloga coraz ładniej! Buziaki :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No faktycznie pisałaś coś o Q&A na swoim blogu. Będę wyczekiwała :)
      Taka nagła zmiana zaszła, bo musiałam coś zmienić, a tylko to przyszło mi do głowy ^^

      Usuń
    2. Cieszę się, że się zgadzasz ;) A zmiany oczywiście na plus! Super!

      Usuń
  3. Uwielbiam LBA bo można się sporo dowiedzieć o blogerach, wychodzi się poza ramy recenzji! Bardzo dużo fajnych ciekawostek się o Tobie dowiedziałam ;). Ja akurat jestem rannym ptaszkiem :D Ale w Krzyżakach i panu Tadeuszu też nic ciekawego nie odkryłam, choć skończyłam filologię polską ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja :)
      Te książki na razie stanowią tajemnicę dla nas.

      Usuń
  4. Również jestem nocnym markiem, a rano z łóżka trudno mnie zgonić :D
    Maj piękny miesiąc, ale ja wole czerwiec. Czemu? Urodziny!!! Coś w tym jest, że najbardziej lubi się ten miesiąc czy porę roku, w której się urodziło :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak urodziny sprawiają, że wszystko da się lubić :)

      Usuń
  5. Nie taka mała ta biblioteczka i z pewnością jeszcze się rozwinie <3
    Maj jest idealny w końcu w maju jak w raju ^^ Którego masz urodzinki? Wszystkiego najlepszego z góry*-*
    Pozdrawiam
    zapiskizgredka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia :*
      Urodziny dopiero 30 maja

      Usuń
  6. A ze mną to nie dokładnie wiadomo, kim jestem. Polski lubię, czytam i piszę nałogowo, matematyka tez jest jest jednym z moich ulubionych przedmiotów, a do tego jeszcze ta geografia (nauka przyrodnicza) :D
    "Tajemniczy ogród" i "Mała księżniczka" są cudowne :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie geografię polubiłam ostatnio, ale to przez to że wreszcie mnie zainteresowała.
      Bez dwóch zdań idealne książki.

      Usuń
  7. Ja mam na własnośc z jakieś 60 książek :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Tajemniczego ogrodu" nie znoszę :D Ale za to "Krzyżacy" mi się stosunkowo podobali :) Na pewno odpowiem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodziewałam się takiej odpowiedzi - bo "Tajemniczy ogród" powiedzmy to, jest trochę bardziej babski, a "Krzyżacy" skierowani są do chłopców :)
      Cieszę się i czekam na odpowiedzi

      Usuń
  9. Też jestem humanistką! Tyle, że ja akurat mam okropne problemy z matmą ;_;
    O jejku, też uwielbiam maj XD Kwitnie wtedy bez i jest miła, ciepła pogoda. Jednakże w przyszłym roku maj nie będzie dla mnie taki miły (maturyyyyy :/)
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to tylko jeden rok, później wszystko wróci do normy :)

      Usuń
  10. Ja również zdecydowanie jestem nocnym markiem, dlatego wczesne wstawanie to dla mnie koszmar :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łóżko ma większe przyciągnie grawitacyjne nad ranem :)

      Usuń
  11. A moim wymarzonym zawodem jest ... komornik! Tak, wiem, że to dziwne ale ja naprawdę bardzo chcę zostać komornikiem xD O, a moja średnia z matmy na chwilę obecną wynosi dokładnie 1.0 ale to nic, przecież do wystawienia ocen mam jeszcze jakieś 2 tygodnie :D
    Dziękuję bardzo za nominację! ♥
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, też potrzebny zawód
      Życzę powodzenia z matematyką :)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka