2016-06-25

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *unpopular opinions book*

Cześć i czołem!
Ostatnio ten TAG jest bardzo popularny. Gdzie się nie spojrzy tam  TAG. Stwierdziłam, że też go wykonam. Jest bardzo długi, więc przygotujcie się na to, a ja sama włożyłam w jego wykonanie dużo pracy i czasu i serca. Zapraszam na pierwszy post w wakacje! Bo jak ktoś nie wie, mamy już przerwę od szkoły i nauki!
źródło

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.
Nie zdarzyło się jeszcze tak, żebym czytała serię i jej nie lubiła. Przeczytanie całej serii, każdego tomu z osobna zajmuje dużo czasu, bo serii nie czyta się w jedne dzień tylko kilka tygodni, a czasami i miesięcy albo lat jeśli seria jest nowa i dopiero pojawiają się kolejne części. Poświęcając na nią tak dużo czasu nie mogę jej nie lubić, bo to byłby stracony czas. Jaki ma cel, robienie tego czego się nie lubi? Przecież mogłam w tym czasie poznawać inne historie, ale czytałam tę serię, bo chciałam poznać przygody bohaterów. Bohaterów, którzy nie pojawią się już drugi raz w innej serii. Są oni zarezerwowani tylko dla jednego autora, jednego świata przedstawionego. Więc tak, nie powiem, że wszystkie serie, które przeczytałam lubię, że wrócę do nich, ale na pewno zapamiętam je. 





2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.
Może nie wszyscy jej nienawidzą, bo takie zjawisko jest niemożliwe, ale większość na pewno. Oczywiście jest to "Czerwona Królowa". Ile ludzi na świecie tyle jest opinii na ten temat. Ja uważam, że jest to dzieło sztuki, którego nie  można pominąć.
Druga taka seria, którą mało osób lubi to "Trzy metry nad niebem". Jest to dylogia, którą miałam  okazję czytać. Nie rozumiem dlaczego z każdej strony na tę serię jest tak wielki sprzeciw. Mi osobiście obie książki bardzo się podobały.

3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybrała złą osobę lub literacka para, której nie lubisz.
OMG! Zostawmy trójkąty w spokoju, niech żyją swoim życiem. Ale znienawidzona para to oczywiście Ron i Hermiona. Oni w ogóle do siebie nie pasują! Nie wiem jak można było ich połączyć. Zawsze widziałam Rona z Luną, a Hermionę z Draco. Gdy przeczytałam epilog to stwierdziłam, że w moim wydaniu jest pomyłka, i musiałam się upewnić pytając kilka innych osób, czytających tę serię. W czasie oglądania ostatniego filmu miałam nadzieję, że chociaż tam zostaną połączeni, tak jak ja to sobie wyobrażałam, ale tylko popatrzyli się na siebie. W sensie Draco i Hermiona.

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.

Kryminały. Jak już często wspominałam wolę oglądać tego typu historie. Mam wtedy więcej czasu na planowanie, kto za tym wszystkim stoi.

źródło
5. Popularny bądź bardzo lubiany bohater, którego Ty nie lubisz.
Dużo jest takich. Chociażby Edward ze Zmierzchu, albo sama Bella. Całą serię czytałam dla Alicji, a czasami nawet dla Jacoba. Gdyby nie oni najprawdopodobniej przerwałabym, i czytała coś bardziej ciekawego. Jacob i Alicja wydawali mi się bardziej barwni, niż główni bohaterowie. Może Bella i Edward się kochali całym sercem i na wieczność, ale to nie było to, czego oczekiwałam. Wydawało mi się, że Bella bardziej chce być wampirem niż kochać Edwarda. Cały czas o tym mówiła, na wszystko się zgadzała. Nie tego chciałam. A Edward się ograniczał, zachowywał się w stosunku do wszystkich bohaterów jakby byli z porcelany. Nie chciał niszczyć, ale nie można wszystkiego zniszczyć, to jest niemożliwe.

6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.
Agata Christie. Czytałam na razie dwie książki tej autorki, jedną jako lekturę - 12 prac Herkulesa, a drugą z ciekawości czy mi się spodoba. Autorka jest bardzo popularna, więc na pewno pisze ciekawe historie, a że to są kryminały to jeszcze lepiej. Myślałam, że spodobają mi się jej książki, jednak myliłam się. Widocznie kryminały są dla mnie przeznaczone tylko do oglądania w formie seriali i filmów.  

7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.
Nie będzie to trójkąt, bo wszyscy o tym na około mówią. Wybiorę na cel: "jedynaczka, która ma wszystko, ale nie to co chce i się okazuje, że jest kimś ważnym, kto zmieni cały świat". To własnie na tym schemacie opierają się wszystkie książki. A gdyby tak znaleźć biedną jedynaczkę albo dziewczynę z wielodzietnej rodziny. Lub stworzyć drużynę, która chce być ze sobą do końca nawet w trudnych chwilach - czyż nie uratowaliby świata? Może takie książki też istnieją, lecz na ten moment nie pamiętam żadnej.

8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.
"Szklany tron". Tutaj nic nie dodam, bo niby o czym.

źródło
9. Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który adaptacja filmowa lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?
Jeżeli wziąć pod uwagę że książki, które wypadają średnio ("Niezgodna") albo beznadziejnie ("Z dala od zgiełku") to jest nadzieja, że film będzie lepszy. Chyba że zdarzy się gorszy, ale to już ostateczność. Rzadko coś nie podoba mi się w dwóch formach (książka + film).
Ostatnio byłam na "Niezgodna: Wierna " i film był nieziemski. Bardzo mi się podobał, wszystkie efekty specjalne, charaktery, intrygi. Nie pamiętam jak to było w książce, ale gdyby to było coś ciekawego na pewno bym zapamiętała.
"Z dala od zgiełku" nie przypadł mi do gustu w formie książki, bo wszystko było przeciągane, autentyczne flaki w oleju - fuj, ble, fuj! Natomiast film był zwięzły (bo jak inaczej zmieścić wszystkie 52 rozdziały w dwie godziny) i trzymał się jakoś kupy. Nie był może arcydziełem, lecz był lepszy.


Miłego weekendu!

34 komentarze :

  1. Skoro nie masz serii, której nie lubisz to chyba jeszcze nie sięgnęłaś po After! Nierealnie skonstruowani bohaterowie oraz schematyczna fabuła nudna jak flaki z olejem. Nic, kompletnie nic - według mnie - nie ratuje tej serii.
    Z czwartym punktem mam podobnie, w ogóle nie kręci mnie czytanie kryminałów. Już wole coś takiego oglądać.
    Przy piątce jedynie się uśmiechałam. Nie czytałam, ani nie oglądałam Zmierzchu, ale gdy tylko patrzę na Edwarda i Belle wydają mi się tacy mało interesujący. Chyba jednak moja intuicja mnie nie zawodzi :) !
    Ciekawy tag, może kiedyś wykonam go także u siebie.

    Pozdrawiam i zapraszam w wolnym czasie na mojego bloga wielopasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam After i chyba nie zamierzam :P
      Trochę są płytcy, ale Alicja wszystko ratuje!

      Usuń
  2. Bardzo fajne odpoeiedzi;) a ostatnio czytałam Czerwoną Królową :) i dość mi się sodobala:D HP ....no cóż nie po drodze mi z ta książka
    buziaki, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, że nie jestem sama w miłości do Czerwonej Królowej :)
      A HP poczeka.

      Usuń
  3. Ale dlaczego nie Szklany Trooon?... Dobra, sama byłam sceptycznie nastawiona i zabrałam się za serię tej wiosny, ale przepadłam! Z tomu na tom coraz lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i dla mnie kiedyś nadejdzie ten czas, ale na razie nie zachęca mnie do siebie. Tyle recenzji przeczytałam, opisy książki i nic.

      Usuń
  4. Ja też nie lubię Edwarda. Ani Belli. Ogólnie "Zmierzch" nie przypadł mi do gustu. Nie mogłam zmusić się do skończenia drugiej części :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trudno skończyć serię gdy wszystko się w niej sypie

      Usuń
  5. Dosłownie przepadam za ekranizacją "Trzech metrów nad niebem", myślę, że tak jak i Ty, byłabym wierną fanką książki :)
    Obrazki są obłędne!
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też rzadko czytam kryminały :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jest nas więcej pasujących do tej kategorii :)

      Usuń
  7. Wiele przeróżnych opinii na temat książki "Czerwona królowa" co raz bardziej zachęcają mnie do lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować na własnej skórze a raczej wyobraźni ^^

      Usuń
  8. Również nie mam żadnej znienawidzonej serii, bo po co poświęcać tyle czasu jakiejś kiepskiej historii? Widocznie niektórzy lubią się katować. :D Ja całkiem miło wspominam ,,Czerwoną królową", ale kontynuacja trochę mnie zawiodła.
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie druga część była o niebo lepsza!

      Usuń
  9. Czerwona królowa! Moja miłość haha :D Również nie mam zamiaru przeczytać Szklanego tronu :p
    Jeszcze nie widziałam ekranizacji Wiernej, ale to się nadrobi:D
    Pozdrawiam cieplutko <3
    Chociaż cieplutko może nie..już mam dość tych upałów.
    Pozdrawiam zimniutko haha :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed premierą drugiej części Wiernej na pewno zdążysz :)

      Usuń
  10. Kilka lat temu uwielbiałam Edka i Bellę, ale to była podstawówka, więc się nie liczy :D Podejrzewam, że teraz odłożyłabym "Zmierzch" po pierwszym rozdziale. O, ja właśnie czytałam Czerwiną Królową, ale jest to jedyna książka w moim życiu, z której nie pamiętam zupełnie nic - nawet imion bohaterów. o.O
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam czytać odpowiedzi na ten TAG, zaraz zobaczymy, czy zgadzamy się w jakiejś totalnie niepopularnej opinii!
    Uważam "Czerwoną królową" może nie za dzieło sztuki, ale na pewno za dobrą książkę, która jest warta kilku chwil uwagi. Nie przeszkadzały mi (o dziwo!) schematy, na które wszyscy tak bardzo narzekali.
    Nigdy nie uważałam Dracona i Hermiony za parę, która naprawdę mogłaby być razem, chociaż chyba nie miałabym nic przeciwko temu. Naczytałam się tyle fanfików, że to już prawie na porządku dziennym... a kiedy poznawałam historię Pottera po raz pierwszy, byłam zbyt mała, żeby myśleć, czy Ron i Hermiona to dobrze dobrana para. Byli razem i ja się z tego cieszyłam xD
    Zapraszam do mnie na post tematyczny o schematach w książkach!
    PS. Obserwuję^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jakoś wyszło tak że ostatnia część była czytana wtedy kiedy ogarniałam wszystkie związki, miłości jak prawdziwa fangirl.
      Schematy - już idę czytać :)

      Usuń
  12. Dla mnie ten tag był trudny bo w niektórych odp bym się zgubiła :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam tak samo z Ronem i Hermioną. Dalej mam mam żal do Rowling, że tak to rozwiązała. ;)
    Bardzo ciekawe odpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokojowe rozmowy na pewno sprawią, że autorka zmieni zdanie albo napisze książkę o Draco i Hermionie oraz ich wielkiej miłości

      Usuń
  14. O ile nałogowo oglądam seriale kryminalne, po prostu je uwielbiam, o tyle żadna książka z tego gatunku do tej pory mi się nie spodobała i nie sądzę, że ulegnie to zmianie. Przeczytałam niedawno swoją pierwszą książkę Agathy Christie "A.B.C" i oceniłam ją na 4,5. Była bardzo średnia i nie wiem, czy jeszcze kiedyś sięgnę po jakąś jej powieść.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie czytałam "Zmierzchu", ale obejrzałam pierwszą cześć filmu i prawie zasnęłam ;P Okropnie mi się nie podobał, a gra aktorska była po prostu straszna.
    Opinie o "Czerwonej królowej" faktycznie są mocno podzielone - albo się ja kocha, albo nienawidzi ;) Ja raczej należę do tej drugiej grupy. Choć nienawiść to za mocne słowo - po prostu nie przepadam za tą powieścią - głównie przez zakończenie, które było szalenie przewidywalne.
    Pozdrawiam serdecznie!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak udało Ci się przewidzieć zakończenie Czerwonej Królowej. Maven i jego czyny są niepoczytalne!

      Usuń
  16. Również rzadko czytam kryminały, choć czasem się zdarza :) A z seriami niestety czasami tak mam, że czytam jakąś, która mi się nie podoba. Bo jak przeczytam 1 część to trochę głupio nie czytać kolejnej, więc raczej serie omijam szerokim łukiem :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałabym zrobić podobny challenge na moim blogu, więc mam nadzieję, że się nie pogniewasz.
    Myślę, że gdybyś czytała After, to byłaby pierwsza książka, którą wymieniłabyś w punkcie pierwszym, haha.

    Serdecznie zapraszam na mój post o Zanim się pojawiłeś. Dopiero zaczynam i proszę o rady. https://want-cant-must.blogspot.com/2016/07/zanim-sie-pojawies.html?showComment=1467450658448#c7869430426512416545

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że możesz przecież na tym to polega, że każdy kto chce wyrazić swoją opinię, wykonuje TAG
      Nie zamierzam czytać After, więc 1. punkt pozostanie na długo bez zmian :)
      Na pewno wpadnę do Ciebie!

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka