2016-06-28

RECENZJA #English Matters

Hejka!
Dziś przychodzę do Was z kolejną dawką języka angielskiego. Ten numer jest dla mnie szczególny, ale o tym dowiecie się już w recenzji. Zapraszam!
źródło

This & That

Osobiście uwielbiam ciekawostki. Wszelkiego rodzaju i w każdej możliwej formie. W tej części znalazło się kilka wartych uwagi fragmentów - buty wygodne i pasujące do małego dziecka jak i dorosłego albo ciekawe miejsce w Chinach. Krótko, zwięźle i na temat z wielką porcją ciekawości.

People & Lifestyle

Robert Lewandowski – Polish Football Superstar
Lewandowski to jeden z członków naszej reprezentacji na Euro 2016. Jest niesamowitym piłkarzem i sportowcem. A ten artykuł potwierdza te fakty oraz dodaje kilka świerzych informacji na jego temat. Znajduje się też metryczka z podstawowymi informacjami o Robercie, która przedstawia jego zainteresowania oraz opisuje początki kariery. Sama wiedziałam o Lewandowskim tylko tyle, że gra w naszej kadrze narodowej, więc ten artykuł przypadł mi do gustu, albowiem w łatwy sposób mogłam poznać jego osobę.

Looking for Love
Coraz więcej osób poszukuje miłości w Internecie, a co z tym idzie powstają  nowe portale randkowe. Autorka artykułu przeprowadziła wywiad z jednym z twórców takiej strony. Nie jestem tak zdesperowana, żeby szukać miłości z pośrednictwem Internetu, ale Matt Fuller (założyciel strony) udzielił wyczerpujących odpowiedzi, więc zamysł projektu został doskonale przybliżony.

Hollywood’s Golden Boy Gets His Just Reward
Mój ukochany Leo.Uwielbiam go całym sercem. Nie ważne, że czytając ten artykuł nie dowiedziałam się prawie niczego nowego, gdyż znam niemalże wszystkie informacje na jego temat. Jednak wielką frajdą było czytanie tych ciekawostek. Początki na scenie, związki i przede wszystkim wielka walka o pierwszego Oscara. Bardzo mu kibicuje w następnych latach gry aktorskiej i zdobywaniu kolejnych nagród, bo należą mu się bez dwóch zdań!


Culture

Scotland Yard Under the Microscope
Najsławniejsza komenda policji nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale też na świecie ma również swoje miejsce w tym numerze English Matters. Odsłonięte są tajemnice i sekrety miejsca, które ma ich sporo - jak to komisariat. Mi kojarzy się tylko z Sherlockiem, który w wersji serialowej jest nawet przystojny, i jego pomocnikiem dr Watsonem.

Presidential Portraits
USA to jest kraj, który uwielbiam. Poznawanie jego historii, czasów wojny secesyjnej i przede wszystkim prezydentów. Było ich tak dużo, że trudno opisać każdego osobno - 200 lat wolności i demokracji. Aczkolwiek można ich porównać. Który był najwyższy, a który najgrubszy? Czy Ulysses S. Grant miał coś wspólnego z łapówkami? Którzy prezydenci dostali Pokojową Nagrodę Nobla? Moje zamiłowanie do szukania odpowiedzi na pytania, sprawiło, że przeczytałem ten artykuł jako pierwszy. Musiałam wiedzieć wszystko, co możliwe o prezydentach!

Conversation Matters

The Sound of Movies
Oglądamy codziennie filmy i to nie tylko polskie, ale też z zagranicy. Niektóre cytaty przeszły już do codziennego użytku i już pewnie nie pamiętamy z jakiej ekranizacji pochodzą. Ten artykuł pomaga nam "zakleić" luki w pamięci.

Language

English Is Sexy!
Wielka prawda jest w tym tytule!Chociaż może kłóciłabym się, biorąc pod uwagę francuski, ale zostańmy przy angielskim. Takiej ilości homonimów i wyrazów jednosylabowych nie ma chyba w żadnym innym języku na całym świecie. A to właśnie one wpadają nam najszybciej w ucho, więc stanowią większość piosenek i wierszy.  To właśnie w tych utworach ujawnia się emocje i uczucia, i miłość. Czego chcieć więcej!

                    

Travel

The Jewel in the Indian Ocean
Ach, chciałby się być bogatym i pojechać na Bali! Odpocząć na słonecznych plażach albo wybrać się na północ wyspy na szczyt wulkanu. Na razie te plany pozostają w krainie marzeń, ale w przyszłości wszystko jest możliwe.

Leisure

The Swinging Screen
W filmach często można spotkać parę zakochanych tańczącą w deszczu (to jest takie romantyczne, ach) albo całą salę uczestniczącą w balu tanecznym. Ale jak to się wszystko zaczęło i rozwijało? Na to pytanie jest odpowiedź, jak na każde inne zagadnienie....
Uwielbiam oglądać filmy, a musicale mają u mnie szczególne miejsce, więc z chęcią czytałam ten artykuł. Mimo że początkowe tytuły filmów były mi obce to kolejne stawały się znajome. Filmy z 1920 roku tworzą odległe miejsce w innej galaktyce, ale jak się chce to nie ma przeszkód i można je znaleźć oraz obejrzeć. 

Footloose and Fancy-free
Niby znam piosenkę, kojarzę nawet muzykę, ale czy to na pewno ta piosenka? Kilka dni przed tym jak zapoznałam się z gazetką, w telewizji obejrzałam film pod tym samym tytułem co utwór muzyczny. To chyba było wszystko zaplanowane z góry... Bardzo lubię tę część w English Matters, gdyż mogę poznać dokładnie tekst piosenki - słowo w słowo.


Dziękuję serdecznie wydawnictwu ColorfulMedia za możliwość zrecenzowania magazynu English Matters.


źródło
*obrazki (6) pochodzą z Google Grafika

20 komentarzy :

  1. Ostatnio dużo recenzji takich magazynów - czuję się coraz bardziej przekonana! Uwielbiam język angielski i uważam, że nauki go nigdy za wiele. Szczególnie po zerknięciu na artykuły stwierdzam, że tematyką również wpasowuje się w moje zainteresowania. Choć sama nie jestem fanką Lewandowskiego, polska kadra narodowa ma wielu innych zdolnych piłkarzy, co Euro z każdym meczem ujawnia ^^
    Pozdrawiam, Patty z pattbooks.blogspot.com i zapraszam do mnie na recenzję "Gildii magów"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zapoznać się z magazynem, również w innych językach, jeśli umiesz :)
      W tym roku pokonujemy wszystkie granice na Euro i oby tak dalej!

      Usuń
  2. Kurcze, ten artykuł o Robercie z chęcią bym przeczytała chociaż nie wiem czy z swoim zasobem słów dałabym radę go sprawnie przetłumaczyć. Angielski potrafi być seksowny jeśli ktoś ma fajny akcent (dla mnie takim akcentem włada Joseph Morgan, jeżeli nie znasz to polecam znaleźć na yt jak coś mówi. Super głos!), ale francuski również jest świetny. Mi także podoba się brzmienie języka hiszpańskiego, ale nie na ten temat chciałam pisać :p Na swojej półce mam taki magazyn w języku niemieckim oraz kilka w hiszpańskim i muszę przyznać, że można sobie świetnie poszerzyć granice językową, zasób słów choć nie ukrywam, że nie które teksty są trudne do ''ogarnięcia''.

    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę - jak nie pomoże słowniczek w gazetce to ten internetowy spełni swoją powinność :)
      Kojarzę Josepha i zgadzam się co do jego głosu ^^

      Usuń
  3. Super magazyn. Jestem fanką języka angielskiego, więc myślę że warto zakupić i chyba to zrobię :)
    Jaka cena English Matters? ;)
    http://nikasstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czytam ten magazyn i póki co najbardziej podoba mi się artykuł o Lewandowskim xD Ale to oczywiście przez to Euro :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Euro zrobiło atmosferę sportową i chyba na długo tak pozostanie :)

      Usuń
  5. Mam jeden numer "English Matters", ale sama regularnie kupuję inny magazyn tego wydawnictwa "Italia mi piace!" i jest świetny. bardzo mi pomaga w nauce włoskiego, którego będę się prawdopodobnie uczyć w szkole średniej :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włoskiego nie uczyłam się nigdy i nie umiem chyba żadnego słowa, ale magazyny w innych językach też kuszą ;)

      Usuń
  6. Czy tylko ja nie jestem fanką Leo? XD EM uwielbiam, bardzo przydatny magazyn ;D
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    Sylwia
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, pewnie więcej osób nie lubi Leo - nie można wszystkich lubić :)

      Usuń
  7. Ciekawa alternatywa dla podręczników:)
    Jak gdzieś się natknę to kupię.
    Pozdrawiam serdecznie! :*

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam angielski, studiuję angielski, więc i muszę zapoznać się z tym magazynem! Już niedługo będę mieć okazję. Serdecznie Cię pozdrawiam! :)
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię ten magazyn a obecny egzemplarz właśnie kończę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie magazyny to świetny sposób na naukę języka, a oprócz tego można też dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka