2016-07-28

KTOŚ MNIE POKOCHA *Mapa maleńkich wspaniałości*

Cały czas 4 sierpnia, bez końca ta sama data, czas się zapętla i nie wiadomo jak to naprawić. A Mark zrobił właśnie to, co ja sama chętnie bym wykonała. Poszedł do biblioteki i czytał. Najlepsze rozwiązanie. Dodałabym jeszcze seriale i podróże. Jeden dzień a cały świat można obejrzeć. 

Nieskończenie wiele czasu na poznawanie odległych światów, brak problemów, brak obowiązków. Jednak z czasem mogłoby się to znudzić. Wychodzisz na ulicę i tam zawsze o tej samej godzinie, minucie i sekundzie przejeżdża to samo żółte auto, a ten sam pies wbiega na ulicę.  Lecz między tymi codziennymi i zwykłymi wydarzeniami znajdują się też inne -  niesamowite. Wielka bańka mydlana, uśmiech chłopczyka oraz kot huśtający się na oponie. Wyobrażacie sobie ile rzeczy dzieje się codziennie, a my ich nie zauważamy, nawet nie myśląc, że za naszymi plecami właśnie dzieje się jeden maleńki cud. Tego nie da się pojąć!
Zachwycił mnie pomysł autora i mimo, że zapowiadało się na powtórkę filmu pod tytułem "Dzień świstaka" to ze strony na stronę wszystko nabierało nowego kolorytu.

Teorie, które wymyślali bohaterowie były przednie. Mieli bardzo dużo czasu na myślenie o całej ludzkości, więc mogli ją uratować albo pogrążyć. Najlepsza jak dla mnie była ta o wymiarach, w których żyjemy. Ludzie są cieniem przedmiotu czterowymiarowego. Czyż to nie jest mądre? Oczywiście nie rozumiem tego doskonale, ale wiem, że to najmądrzejsza rzecz, jaką do tej pory przyszło mi słyszeć.

Na razie żyłem bez konsekwencji. Ale nie można ich unikać w nieskończoność.
Lev Grossman; Mapa maleńkich wspaniałości; strona 445

PRZYPOMINAM O KONKURSIE 

4 komentarze :

  1. WoW ten wpis zrobił na mnie wrażenie i tak racja nie zauważamy ile dzieje się wokół nas cudów!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wystarczy tylko przystanąć w drodze do domu albo do sklepu ...

      Usuń
  2. Pomysł na lekkie opowidanko świetnie skrojony, ewentualnie podpatrzony (chociaż nie wiem czemu się zastanawiali czy to sprawa lokalna, czy globalna, wystarczyło obejrzeć wiadomości ze świata). Bardzo pozytywny utwór, mimo choroby bliskiej osoby (3ci taki motyw w antologii). HIPERSZEŚCIAN! <3 Cieszę się, że przebrnąłem przez całość, było mi ciężej niż w przypadku Podaruj mi miłość! Dla tego opowiadania 9/10. ZAMYKAMY TEN PROEKT!

    Kultura & Fetysze (klik!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OMG, ty na serio wszystkie schematy liczyłeś? Ale widać, że dużo wątków się powtarza...
      To możemy sobie pogratulować dwunastodniowego czytania opowiadań <3

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka