2016-07-27

KTOŚ MNIE POKOCHA *Tysiąc powodów, dla których mogło nam się nie udać*

Jaki ten tytuł jest długi! Ale bardzo mądrze wpleciono go w treść i fabułę opowiadania.

Dlaczego nie było przypisów tłumaczących dialogi prowadzone przez bohaterów po hiszpańsku? Leżąc na kocu i czytając, nie zawsze mam dostęp do internetu i słownika. Teraz jak tłumaczę sobie te treści, żałuję, że nie umiem hiszpańskiego. Słowa, które przypominają jakiekolwiek polskie słowa (próbowałam się domyślić, co to może być), znaczą coś innego i od razu cała rozmowa nabiera nowego sensu.

Gra Caballo, czyli koń została wymyślona przez Griffina. Ale dlaczego ja ciągle nie wiem na czym polegała? Na rzucaniu piłki do kosza? A może nietrafianiu i braku punktów? Chciałam się dowiedzieć  co w tej rozgrywce chodzi, ale nie udało się. A szkoda, bo zaciekawiła mnie. Wewnętrzne dziecko się odezwało :)

Annie pracowała jako animatorka na obozie dla dzieci. Trochę jej współczułam musiała pilnować całą gromadkę pociech i wymyślać im co chwilę nowe atrakcje, bo jak wiadomo, maluchy szybko się nudzą. Ciężka praca, a do tego w jej grupie był chłopak z autyzmem, z którym nie potrafiła znaleźć wspólnego języka. Jednak nie poddawała się i nie rezygnowała, tylko szła dalej, naprzód. Bardzo cenię tę cechę u bohaterów książkowych, ale wśród ludzi też.

Postać Griffina zszokowała mnie. Niby niczym się nie wyróżniał spośród swoich rówieśników, a jednak był inny. Nie spodziewałam się tego. Yhh, może zwyczajnie nie byłam przygotowana na to wszystko, co mnie spotkało w czasie czytania opowiadania.

Bardzo, ale to bardzo nie znoszę przegrywać. Nienawidzę robić czegoś, w czym nie jestem dobry, więc jeśli coś uwielbiam, naprawdę się angażuję, a jeśli nie, w ogóle się nie przejmuję. Zwykle albo angażuję się bez reszty, albo wcale.
Jennifer E. Smith; Tysiąc powodów, dla których mogło nam się nie udać; strona 425

7 komentarzy :

  1. Miałam kupić tę książkę z opowiadaniami, ale w końcu zrezygnowałam. Opinie są dość mieszane, a moje koleżanki stwierdziły, że lepiej spożytkować czas na inne książki :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek
    PS: Rozśmieszył mnie ten tekst: "Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak" Hahaha :D Uwielbiam Harrego i spodobał mi się ten tekst ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, mogło być lepiej, ale niektóre opowiadania przekraczają wszystkie możliwe skale wybitnej oceny.
      Potterhead!

      Usuń
  2. Cytat z tego opowiadania pasuje idealnie do mnie <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejśc w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nikt nie lubi przegrywać :)

      Usuń
    2. Nie, nie, pasuje tylko i wyłącznie DO NIEJ! ^^,

      Usuń
  3. No, przydałyby się przypisy z tłumaczeniami. Fajnie, że wreszcie mamy odważną, pełną życia bohaterkę! Przyjemne czytadło, tylko autorka zbyt często używała sformułowania "słowa zawisły między nimi". Brak demonów, brak homosiów - SZOK! ;D

    Kultura & Fetysze (klik!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie zauważyłam tych powtórzeń. Prawie koniec i takie zaskoczenie :)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka