2016-08-02

RECENZJA #English Matters 18/2016 (wydanie specjalne)

Wakacje kojarzą się z podróżami i poznawaniem nowych miejsc. Dużo wolnego czasu, więc można go w całości wykorzystać. Czasopismo English Matters wychodzi nam naprzeciw i prezentuje ciekawe artykuły na temat podróżowania dookoła świata.
Stworzyłam swoje TOP 5 artykułów z English Matters "Travel Smart". Zapraszam!

1. By Bus Around the World

Wywiad z Karolem Lewandowskim bardzo mi się spodobał. Autor bloga busemprzezswiat.pl opowiadał o swoich podróżach, o tym jak zaczęła się jego przygoda z podróżowaniem i jakie trudności napotkał w trasie.
Zainteresowała mnie taka forma spędzania wakacji. Wystarczy tylko jeden samochód i kilku znajomych oraz budżet i można aktywnie spędzić wakacje. Nie trzeba się zastanawiać czy dany zabytek jest w programie wycieczki z biura podróży. Odwiedza się miejsca warte uwagi, nie marnując ani minuty. 

źródło

2. The Magic of Macedonia

Gdy nadchodzą wakacje w mediach huczy od tanich wycieczek do Grecji czy Włoch. A gdzie Macedonia?
Państwo również ma bogatą historię i tradycje, a podróżowanie i zwiedzanie na terenie Macedonii nie należy do najdroższych. Żadnych przeciwwskazań, żeby udać się w ten rejon świata. 
Czytając artykuł zastanawiałam się, dlaczego ludzie nie chcą poznawać nowych miejsc. Cały czas odpoczywają w jednym kurorcie albo i w jednej miejscowości - rok w rok. A gdyby tak to zmienić? Tyle ciekawych rejonów na świecie zostało jeszcze nie odkrytych.  
Z wielką chęcią wybrałabym się do Macedonii by odwiedzić chociażby jeden z kościołów, których jest tam ogrom albo wziąć udział w festiwalu muzycznym.



3. Nicely Equipped

Kto nie lubi gadżetów?  Każdy chyba chce odkrywać do czego służą małe przyrządy pomocne w czasie podróży. Przeciwdeszczowy hamak? Multi funkcyjny scyzoryk? Nie trzeba podróżować, żeby się tym zachwycić. Dorosły potrafiłby się zamienić na chwilę w dziecko i odkrywać pojedynczo każdą funkcję - nożyk, latarka, lupa, śrubokręt. Zabawa na kilka godzin!

4. Eating Around Europe

Jedzenie! 
Podczas czytania tego artykułu zgłodniałam. Miałam ochotę na pizze, jajko sadzone i zarazem coś słodkiego. Tak to jest jak się czyta o smakołykach z całej Europy...
Ale te dania były tak apetycznie opisane; aż ślinka cieknie. Poza tym przedstawiona była historia ich pochodzenia i powstawania oraz wskazówki, w jaki sposób najlepiej je spożywać - z czekoladą czy z innym dodatkiem. Mniam!

5. Travelling on a Shoestring in the UK

Podróżowanie podróżowaniem, ale jak to zrobić tanio, żeby nasze portfele nie przeżyły zawału? Autor tego reportażu spróbował odpowiedzieć na to pytanie, biorąc na celownik zwiedzanie Wielkiej Brytanii.
Dla chcącego nic trudnego! Więc kolejne państwo dołączyło do mojej listy miejsc do odwiedzenia. Świetnie! 
Artykuł przedstawia najważniejsze sprawy: jedzenie, zakwaterowanie, transport i przede wszystkim atrakcje. Wszystkie te części zawierają informacje o najkorzystniejszych ofertach dla turysty. 

Dodatkowo:

  • Okładka zauroczyła mnie ogromem elementów i tym, że była w dwóch kolorach - żółtym i białym. Blizna Harry'ego Pottera (inaczej błyskawica), okulary przeciwsłoneczne, mapy oraz wiele innych detali. Znalazłam statek, który od razu dostał ode mnie nazwę Titanic - dlaczego nie?
  • Tabelki pojawiające się obok artykułów również zaciekawiły mnie. Idiomy i ich wyjaśnienia, wskazówki, a także ciekawostki na temat przydatnych aplikacji w czasie wakacji wzbogaciły moje słownictwo oraz wiedzę.  Już wiem kto to jest backseat driver!
Kolejny magazyn English Matters, który mi przypadł do gustu. Nie ma opcji, żeby jakiś mi się nie spodobał!

Dziękuję serdecznie wydawnictwu Colorful Media

2 komentarze :

  1. U mnie właśnie pojawiła się recenzja tego wydania! Podobało mi się równie mocno, co tobie! Świetne wydanie, cudne ilustracje, interesujący i wciągający tekst - a do tego wszystko bardzo przydatne! Uwielbiam EM :)

    Pozdrawiam, http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka