2016-09-10

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *Dookoła świata*

Hej!
Już wakacje się skończyły, ale w tym poście zachowamy jeszcze trochę tę przemijającą niesamowitą atmosferę. Pakujemy plecak i jedziemy w pdoróż dookoła świata. Dziękuję za nominację Wiktorii z bloga Co robi koala w wolnym czasie?
Zapinamy pasy i ruszamy!
źródło

1. Las Vegas, czyli bohaterowie, z którymi mógłbyś spędzić weekend, dobrze się bawiąc.
Emma i Oliver to tytułowi bohaterowie, z którymi każda impreza będzie niezapomniana.

2. Amsterdam, czyli książka, której świat mógłbyś zwiedzać, jadąc rowerem.
"Jeden dzień" i "Jeden rok". Mogłabym towarzyszyć bohaterom w podróżowaniu po Paryżu właśnie na rowerach. Z tego, co pamiętam, odwiedzili razem wiele ciekawych miejsc.

3. Nowy Jork, czyli książka, w której bohaterowie walczą o wolność.
"Zabić drozda". Atticus walczy o wolność dla swojego niewinnego klienta. Dochodzi do tego walka o tolerancję i równość.

4. Wenecja, czyli książka, w której bohater zmienił się w trakcie trwania historii.
"Dzień, który zmienił wszystko" zmienił również bohaterów. Nie było to nagle wielkie i głośne BUM!, lecz powolna zmiana ze strony na stronę. Największą metamorfozę przeszedł młody Nat.

5. Transylwania, czyli bohater książkowy, który wzbudza w tobie strach.
Valentine z "Darów Anioła". Wiadomo był negatywnym bohaterem, ale wydawał się, jak dla mnie, najstraszniejszy. Sebastian, Maureen i inni nie przerażali mnie tak bardzo w tej serii.

6. Londyn, czyli książka, w której występują różnorodni, ciekawi i dopracowani bohaterowie.
Nie powtarzaj się, nie powtarzaj się!
Że Harry Potter? To jest jedyne co przychodzi mi na myśl. Każdy bohater mający miejsce w tej serii ma inny charakter, poglądy i plany. Wszyscy się od siebie różnią. Przykładowo Ron (chcący się uwolnić od przeciętnego życia, wrażliwy chłopak) i Harry (doświadczony przez życie, marzący o spokoju i przyszłości w cudownym świecie czarodziejów). Skrajności, a jednak znaleźli wspólny język.
źródło
7. Wiedeń, czyli książka z monarchią w tle.
"Czerwona królowa" idealnie tu pasuje. Maven i Cal przedstawiali dwie różne postawy w kwestii władzy, którą pełnili. 

8. Paryż, czyli książka z piękną historią miłosną.
"Fangirl", "Promyczek", "Ostatnia piosenka", "Lato drugiej szansy", "Zanim się pojawiłeś"... wymieniać dalej?

9. Kraków, czyli książka/ bajka/ baśń/ legenda z dzieciństwa.
Moją książką dzieciństwa jest jak już pewnie wiecie "Tajemniczy ogród". Nie ma innej opcji!

10. Tokio, czyli książka, która wywołuje w Tobie pozytywne emocje.
"Promyczek" i podobnie jak u Wiktorii "Bóg nigdy nie mruga". Obie książki zarażają pozytywną energią!

Nominuję:
misBOOKs z bloga napolceiwsercu.blogspot.com
Małą czytelniczkę z bloga Miedzy półkami
Jak dotarłeś do końca podróży to czuj się nominowany!

26 komentarzy :

  1. Tajemniczy ogród<3 też uwielbiam tę książkę:)
    bardzo ciekawy tag:)
    pozdrawiam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Promyczek", "Ostatnia piosenka", "Lato drugiej szansy", "Zanim się pojawiłeś" - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tajemniczy Ogród - chyba film widziałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten tag strasznie mi się kojarzy z profilem mojej klasy :D Jako dziecko lubiłam "Tajemniczy ogród" - nawet go przetrzymałam i dostałam karę w bibliotece :)
    Pozdrawiam
    Tutti

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no tak, geografii tu dużo :P
      Nie ładnie, nie ładnie :D ale ta książka jest tego warta!

      Usuń
  5. Niestety nie czytałam żadnej z książek, ale z pewnością zabiorę się wkrótce za Pottera i mam też coraz większą ochotę na "Dary Anioła", bo są bardzo popularną serią wśród blogerów.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te serie są bardzo ciekawe i zabawne, więc warto je przeczytać. Trochę długie, ale to nie problem :)

      Usuń
  6. O, ciekawy TAG, tylko czasem dość dyskusyjny dobór miast, na przykład dlaczego Tokio? ;)

    Ciśnij, ciśnij z matmą i ciesz się szkolną beztroską, ja już tylko praca i studia na dokładkę... -.-'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie Tokio? :D
      To powodzenia w studiowaniu :)

      Usuń
  7. Nie ma za co w sensie nominacji ^^
    Jest dobrze znam większość książek znam, super sobie poradziłaś,
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy tag. "Tajemniczy ogród" był jedną z moich lektur, które mi się spodobały
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ''Tajemniczy ogród to świetna książka, ktora uwielbialam w dzieciństwie. Tak, Emma i Oliver potrafili sie świetnie bawić, czytalam tę ksiazke jakiś czas temu i mam po niej mile wspomnienie. Równiez chętnie wzięłabym rower i pojechala zwiedzać Paryż z Willemem (ale tylko pod warunkiem, ze nastepnego dnia by mi nie zwiał xD) ha ha
    Pozdrawiam!
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma innej opcji - "Tajemniczy Ogród" jest uniwersalny i dla wszystkich!
      Co do znajomości z Willemem to odpowiedni warunek :)

      Usuń
  10. WoW :O Podoba mi się i powiem Ci, ze juz coraz lepiej zaczynam u Ciebie kojazyc ksiazki :D hahaha

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wykonam z przyjemnością, dziękuję za nominację :):*

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny TAG! Ja mam tyle już ich do wykonania, że muszę się w końcu za nie zabrać :)
    "Zanim się pojawiłeś" to cudowna historia miłosna, tak samo jak powieści Sparksa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle TAGów, a tak mało czasu...
      Wiadomo, miłość na pierwszym miejscu zawsze okej!

      Usuń
  13. świetny post, czytałam z mega zainteresowaniem :) kilku książek nie znam i chętnie sobie je przeczytam :)
    może wspólna obserwacja? :*

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka