2016-09-24

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *tmi*

Hejka!
Wreszcie sobota. Ten tydzień tak mi się ciągnął... Ale teraz cieszę się kolejnym weekendem. Idę najpierw do Ministerstwa Magii po zmieniacz czasu i będę sobie przedłużać czas na relaks :) 
Dziękuję serdecznie za nominację dziewczynom z bloga Zaczarowane recenzje. Wpadajcie do nich!
Odwiedźcie również bloga Wiktorii Co robi koala w wolnym czasie?, która dopiero rozpoczyna swoją blogową podróż i obiecałam jej wykonać ten TAG na moim blogu.
Yhh, początki idą mi kiepsko, więc bez przedłużania zapraszam do dłuuuugiego postu!

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Isabell - to jest pierwsza myśl, ale teraz... Kate z "Promyczka" zdominowała tę kategorię. Ona tworzyła własne ubrania!

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Simon. Zaczynając od imienia, które jest niesamowite, przez jego wygląd, jako wampir oraz zwykły człowiek aż po jego super nerdowskie teksty. Ideał!

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
No pewnie! W tej kategorii jest cała lista, ale w czołówce znajduje się nie kto inny, jak Kilorn z "Czerwonej Królowej". Najpierw przez niego się rozpłakałam, a w połowie książki znienawidziłam go. Zobaczymy co się stanie w trzeciej części.

4. Największa książka na twojej półce.
"Ilustrowana historia powszechna" Czytając ją, czuję się jak Hermiona pochłonięta "Historią Hogwartu".

5. Najcięższa książka na twojej półce.
Jak największa to najcięższa, więc prawie 4 kg waży książka z punktu wyżej.

6.Masz jakieś książkowe plakaty?
Miałam gdzieś, ale gdzie teraz są, tego nie wie nikt. Zapewne w mojej skrytce u Gringotta.

7. Masz jakąś książkową biżuterię.
Czy bransoletkę z sową, można zaliczyć do biżuterii książkowej?

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Magnus i Alec oraz Mary i Cal.

9. Ulubiona seria książek.
Dary Anioła, Czerwona Królowa oraz HARRY POTTER!
źródło
10. Ulubiony soundtrack z książki.
Pośrednio soundtrack posiada "Promyczek". Piosenki, które słuchała autorka w czasie tworzenia powieści. Bardzo kusiło poznanie niektórych z tych piosenek przed zakończaniem powieści, ale wtedy cała historia nie byłaby taka sama. Ona zdradzają wszystko, co zawiera książka!

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Najbardziej pragnę kontynuacji "Fangirl". Akcja została urwana, w sensie wszystkie najważniejsze wątki są zakończone, ale ja chcę więcej.

12. Ulubiona powieść jednotomowa.
"Fangirl"?

13. Od kiedy czytasz?
Od momentu kiedy potrafiłam rozpoznawać i łączyć litery w zrozumiałe słowa. Czyli długo :)

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Pottermore przydzieliło mnie do Ravenclawu. W sumie nie spodziewałam się czegoś innego :)

15. Czego szukasz w książce?
To zależy od gatunku. Na przykład w romansie albo powieści młodzieżowej (która zazwyczaj i tak oscyluje w kierunku romansu) poszukuję prawdziwej i spełnionej miłości. W fantastyce i powieściach przygodowych - akcji, która sprawia, że żałuję, że nie uczestniczę w poznawanych wydarzeniach. I przede wszystkim małej ilości opisów nie wnoszących nic do postępu akcji.

16. Ulubiony cytat?
Jest cała lista, lecz tym, który zajmuje miejsce na samym szczycie jest:
Moje idee to gwiazdy, których nie potrafię ułożyć w konstelacje.
John Green; "Gwiazd naszych wina"

17. Ulubiona okładka?
Yyy, nie wiem. Jak mam wybrać z pośród tylu cudeniek? To jest niemożliwe!

18. Akcja vs. Romans ?
Akcja z romansem w tle.

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?

Po chusteczki :D
źródło

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Ostatnimi czasy dostałam przyspieszenia i czytam w przybliżeniu po pięć książek tygodniowo, więc krótko.

21. Ile trwa twój kac książkowy?
Do następnej książki. A że wyznaje zasadę "Kaca zwalczaj kacem" sięgam odruchowo po kolejną lekturę. Nic trudnego!

22. Najmniej lubiana książka?
"Krzyżacy"?

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
To jak się zachowuje w towarzystwie swoich przyjaciół i czy w ogóle ich ma. I najważniejsze, żeby się nie załamywała, tylko szukała nowych motywacji.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Brak czegokolwiek - bohater jest i na tym koniec. Żadnych zmian, cały czas to samo. Narzekanie na cały świat.

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Siedząc przed tym genialnym wynalazkiem o nazwie komputer stwierdziłam, że muszę tworzyć, a że piszę nieczytelnie używając długopisu i kartki, musiałam wykorzystać znane wszystkim edytory tekstu. I tak jakoś poszło.

26. Straszna książka?
W sensie, że w niej straszy? To pewnie któraś z nowelek Edgara Allana Poe.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
"Promyczek", to było ponad miesiąc temu, ale to chyba ostatnia książka, która wywarła na mnie tak wiele emocji.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
"Jedyny pirat na imprezie" Nieziemsko niesamowita książka, którą warto przeczytać nawet gdy nie zna się artystki :)

29. Ulubiony tytuł?
"Sekretne życie pszczół" Cudo!
źródło
30. Ostatnio przeczytana książka?
Linia serc. Rola telefonu była genialna. Nic dodać nic ująć.

31. Co teraz czytasz?
Właśnie zrobiłam sobie przerwę w poznawaniu wszelkiego rodzaju powieści. Uwaga, uwaga: czytam podręczniki. Zdziwieni?

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Skąd mam wiedzieć? Kiedy ja oglądałam cokolwiek na podstawie książki? W maju "Zanim się pojawiłeś". I to by było na tyle.

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Kate z "Promyczka". Nie pogardziłabym też Voldemortem. Takie dwie skrajności :D

34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Rainbow Rowell. Musze się dowiedzieć, co było w liście z końca książki pod tytułem "Eleonora i Park". Uratuję tym ludzkość!

35. Ulubione jedzenie do czytania?
Jak już kiedyś pisałam: coś małego, w dużych ilościach i nie mokrego. Czyli paluszki, herbatniki, rodzynki, itd.

36. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć?
Yyy, nie wiem. Może magiczna część Wielkiej Brytanii, świat czarodziejów i Hogwart? Chyba najodpowiedniejsza lokalizacja.

37. Książkowy świat, w którym nie chciałabyś żyć?
"Więzień labiryntu". To właśnie z tej serii pochodzi Pogorzelisko, od którego chcę być jak najdalej. To była Brazylia? Meksyk? Nie pamietam.

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Podręczników się nie wącha. Zazwyczaj brzydko pachną. Odpowiedź brzmi jakiś czas temu. Nawet nie chce myśleć jak dużo czasu minęło.

39. Dziwne sposoby obrażania w książkach?
"Wiezień labiryntu" obfituje w takie powiedzonka. Szukajcie wytrwale i "zawrzyjcie twarzostan"!
źródło
40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Tak! Jakby mogło być inaczej!

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Peleryna niewidka i mapa Huncwotów. Taki zestaw prowadzący prosto do Hogsmeade :P

42. Twoje miejsce w drużynie Qudditcha?
Szukający, szczególnie w okularach z wielką wadą, ale Hermiona pomoże ze swoimi zaklęciami :)

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Mama said - Lukas Graham. Jack z "Pokoju" sprawił, że ta piosenka mimowolnie przyszła mi na myśl. I teraz już tak zostanie.

44. Ulubiony podryw na książkę?
Co czytasz? (wygrałam konkurs na najbardziej nowatorski podryw)

45. Użyłaś go kiedyś?
Nie...

46. Ile masz książek?
Gdyby policzyć słowniki, encyklopedie, pomoce naukowe i podobne książki wynik wynosiłby pewnie ponad sto. A tak jest 35 :)

47. Kogo tagujesz?
Autorów blogów:
Belikov Book Blog
Lekturia
A lot of page
Book Prisoner
i każdego chętnego - zabawa najważniejsza!

Dziękuję, że dotrwaliście do samego końca! 
Miłego weekendu!

30 komentarzy :

  1. W sumie to ja też bym chętnie pogadała z Voldkiem! Mogłabym go zapytać, gdzie się podział jego nos :P
    Świetne odpowiedzi! /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo często pojawia się ten ''Promyczek'' w odpowiedziach :D. Nie czytalam jeszcze tej książki, ale sie szykuje. Tak poza tym to jak dajesz rade czytac 5 ksiazek tygodniowo w ciagu roku szkolnego? :O jak Ty to godzisz z nauką? :O
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy jeszcze nie było dużej ilości nauki czytałam na zaś w pewnym sensie. Teraz zaczynają się podręczniki :)

      Usuń
  3. Hmmm... mnie Fangirl jakoś niezbyt przypadła do gustu :/
    Muszę w końcu sięgnąć po "Promyczek"! Nasłuchałam się już tylu dobrych opinii na temat tej książki... ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda.
      Może "Promyczek" Ci się spodoba

      Usuń
  4. Świetny TAG, świetne zdjęcia i świetne odpowiedzi :)
    Uwielbiam tę playlistę z "Promyczka", a sama Kate bardzo mnie urzekła.
    Mój kuzyn ma na imię Simon :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      Playlista genialna
      Oo, jak słodko :P

      Usuń
  5. Dziękuję ślicznie za nominację, na pewno wykonam! Bardzo ciekawe odpowiedzi! Mnie również zachwyciła playlista z "Promyczka". Po przeczytaniu tej książki musiałam zrobić sobie terapię muzyczną, bo inaczej miałabym złamane serce do teraz.
    Malec! <3 Też im kibicuję i w sumie przyznaję się, że oglądam serial wyłącznie dla nich. Książek jeszcze nie czytałam. :( Tyle dobra przede mną...
    Zdecydowanie ja też chętnie spotkałabym się z Kate. Śmiesznie, że zestawiłaś ją z Voldemortem. Ciekawe, jak wyglądałoby spotkanie waszej trójki. Haha :D
    Uwielbiałam te wyzwiska w "Więźniu labiryntu"! Zdecydowanie powinnam wcielić je w swoje życie!

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malec jest najlepsze, a w ksiązkach trzeba trochę poczekać na ich związek,a le warto.
      Coś czuję że Voldek zacząłby się śmiać przy zawsze pogodnej Kate :D

      Usuń
  6. Super odpowiedzi! Bardzo się cieszę, że wykonałaś ten tag ^^ dalej nie mogę zrozumieć jak możesz czytać tak dużo i tak szybko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam "TMI BOOK TAG" - i zgadzam się co do Izzy, ma świetny styl. Musze koniecznie przeczytać w końcu "Promyczka" żeby poznać główną bohaterkę :)
    Dary Anioła! ♥ Czerwoną królową również lubię, pomimo kontrowersyjnych opinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Promyczek rozbija, więc uważaj!
      Jej, piąteczka!

      Usuń
  8. Fajny ten tag ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam banana na twarzy kiedy czytałam tego posta.
    Fajnie odpowiadałaś na pytania, super ten tag!
    Aktualnie czytam "Dziewczynę z pociągu" i muszę powiedzieć, że książka mi się bardzo podoba. Zobaczymy, co będzie później bo pamiętam, że ty byłaś zawiedziona...
    Dam znać :D
    Pozdrawiam
    Nika xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, miło :)
      Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii!
      A TAG możesz oczywiście wykonać :)

      Usuń
  10. Co, pięć książek na tydzień? Dziewczyno, oszalejesz od zanurzania się w tyle światów przedstawionych! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. WoW!!! Mamy ten sam ulubiony cytat<3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Pytań jest dość dużo, ale czytało się to przyjemnie :) Daję okejke ;)

    Pozdrawiam!
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za nominację :) Kurczę, ale dużo pytań! Nie wiem czy sobie poradzę :D
    Pozdrawiam,
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak widzę parę odpowiedzi się powtórzy, właśnie kończę TAG i wieczorem będzie na blogu ^^ Coraz bardziej cieki mnie ten Promyczek :// Ogólnie śmieszna sprawa, bo doszedłem do 9 pytania, patrzę, zdjęcie. Myślę - koniec. Robię to, lecę dalej u Ciebie, żeby napisać komentarz, a tam dalej! xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, zmyliłam Cię :D
      Cieszę się i dzięki za informację - wpadnę :)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka