2016-09-29

NB - New Books (październik)

Hej!
Dobra. Spokojnie.Wdech. wydech. Gdy szukałam w odmętach internetu nowości październikowych, co chwilę przeżywałam szok. Szkoła trochę zajęła mój wolny czas i nie śledziłam wszystkiego na bieżąco, więc nie obeszło się bez zaskoczeń. Zapraszam!

Data wydania: 26.10.2016
Autor: John Boyne
Wydawnictwo: Zielona Sowa
OPIS:
Noah ma osiem lat. Zbyt dużo by nie widzieć, że wkrótce stanie się coś złego, coś smutnego, coś, co nie powinno się nigdy stać.Równocześnie zbyt mało, by zrozumieć tę sytuację. Niestety, nikt nie rozmawia z chłopcem o tym, co się wokół niego dzieje. Dlatego Noah postanawia uciec z domu. Czuje, że ucieczka jest jedynym sposobem, by uniknąć stawienia czoła problemom Tylko - czy to jest rozwiązanie?Choć ucieczka Noah trwa zaledwie dzień, to odmieni jego życie. Chłopiec dzięki przypadkowo poznanemu właścicielowi sklepu z zabawkami, dzięki ich rozmowie o przeszłości i rodzinie, czuje, że jego miejsce jest w domu, wśród bliskich, bez względu na to, co się wydarzy…




Data wydania: 22.10.2016
Autor: J.K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
OPIS:
Harry Potter nigdy nie miał łatwego życia, a tym bardziej teraz, gdy jest przepracowanym urzędnikiem Ministerstwa Magii, mężem oraz ojcem trójki dzieci w wieku szkolnym.
Podczas gdy Harry zmaga się z natrętnie powracającymi widmami przeszłości, jego najmłodszy syn Albus musi zmierzyć się z rodzinnym dziedzictwem, które nigdy nie było jego własnym wyborem. Gdy przyszłość zaczyna złowróżbnie przypominać przeszłość, ojciec i syn muszą stawić czoło niewygodnej prawdzie: że ciemność nadchodzi czasem z zupełnie niespodziewanej strony.



Data wydania: 26.10.2016
Autor: Marcin Stankiewicz
Wydawnictwo: Flow Books
OPIS:
Co się dzieje, gdy jeden z najpopularniejszych śmieszków Internetu ląduje na kozetce u szalonego terapeuty? Sprawdź, jak Martin Stankiewicz poradził sobie w nowej sytuacji i razem z nim wybierz się na terapię śmiechem! Takiego Martina nie znajdziesz na YouTubie.
Dlaczego Martin nie został w Kanadzie? Co wkręciło go w kręcenie filmów i jak wygląda jego życie na co dzień? Jak Król Sucharów radzi sobie z klątwą YouTube'a? Odpowiedzi znajdziesz tylko w tej książce!
Zobacz, jak to jest być wesołym na tym smutnym świecie i rozbudź w sobie radość.


Data wydania:12.10.2016
Autor: Rainbow Rowell
Wydawnictwo: Harpercollins
OPIS:
Ulubiony książkowy bohater znanej z „Fangirl” Cathy powraca z własną historią. Simon Snow rozpoczyna właśnie ostatni rok nauki w Szkole Czarodziejów w Watford. Nie żeby przez ostatnie kilka lat jakoś bardzo się podszkolił – wciąż słabo radzi sobie z różdżką, w dodatku nieustannie coś podpala albo sam wybucha. Na domiar złego porzuca go dziewczyna, a jego mentor nie daje znaku życia. Simon zupełnie nie wie, dlaczego akurat on uznawany jest za najpotężniejszego czarodzieja, skoro każde z jego życiowych przedsięwzięć to porażka. Ale gdy w Świecie Magów zaczyna wrzeć, Simon musi sprostać wyzwaniu i zapanować nad sytuacją. Nie pomaga przeczucie, że Baz, jego współlokator, a zarazem największy wróg, prawdopodobnie knuje coś za jego plecami. „Rób swoje” to powieść o magii, duchach, miłości i tajemnicy. Jest w niej tyle pocałunków i sekretów, ile można się spodziewać w książce Rainbow Rowell, autorki „Fangirl”, ale pojawia się tu znacznie więcej wampirów i innych potworów.

Data wydania:06.10.2016
Autor: Catherine Banner
Wydawnictwo: Prószyński Media
OPIS:
Porywająca saga rodzinna. Cztery pokolenia, miłość i tajemnice, których świadkiem jest tylko urzekająca mała wyspa.
Lekarz Amedeo Esposito, podrzutek z Florencji, przyjeżdża na Castellamare w poszukiwaniu pracy. Nieoczekiwanie znajduje tam przyjaciół, dom, rodzinę i swoje miejsce na ziemi, gdzie czas odmierza coroczna procesja świętej Agaty, patronki wyspy.
Amedeo otwiera bar w Domu na Skraju Nocy. Choć miejscowi uważają ten budynek za przeklęty, właśnie to miejsce stanie się sercem wyspy. Tutaj urodzi się czwórka dzieci Amedea i Piny, a później ich wnucząt i prawnucząt.
Castellamare wraz z czterema pokoleniami energicznych Espositów żegluje przez burzliwe stulecie, poddając się zmianom niesionym przez wojnę, recesję i… turystów. Zmieniają się reżimy, wychodzą na jaw zdrady, zawiązują się nieoczekiwane przyjaźnie, a Dom na Skraju Nocy trwa niezmiennie pośród szumu morza.


A Wy na jakie książki czekacie z zapartym tchem? Piszcie!

18 komentarzy :

  1. z tych to tylko pierwsza i ostatnia mnie zaciekawiły xD

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcają do siebie. A pierwsza szczególnie notką na dole okładki :)

      Usuń
  2. Czekam na kilka październikowych nowości, ale chyba na żadną z powyższych. Książkę Rowell może kiedyś wypożyczę z biblioteki, ale jakoś szczególnie mnie do niej nie ciągnie.
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo jest nowości, a ja wybrałam tylko nieliczne. Nowa książka Rowell to trochę rozłam - niby chcesz przeczytać, a boisz się że się zawiedziesz i będzie to tylko zwykły fanfik :)

      Usuń
  3. W październiku znowu będzie mnóstwo wspaniałych premier, a z wymienionych przez Ciebie to oczywiście kusi mnie Harry. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Harry i jego dalsze losy. Nie mogę się doczekać!

      Usuń
  4. Możesz lub nie, ale słyszałam tylko o dwóch książkach z tych, które wymieniłaś :o Byłoby super gdybym miała możliwości przeczytać je wszystkie...

    OdpowiedzUsuń
  5. "Noah ucieka' zapowiada się ciekawie. Cieszę się, że w końcu wydadzą "Nie poddawaj się" - "Fangirl" poprawiła mi humor, kiedy miałam dołek, wiec mam nadzieję, że to też będzie taka książka na osłodę życia.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, to może ta książka również wywoła uśmiech na twojej twarzy!

      Usuń
  6. październik kojarzę z nowym Harrym, kontynuacją Dożywocia Marty Kisiel, Siłą niższą (biegnę do księgarni) i Prawdodziejką (o tym już pewnie wiesz). zaciekawiłaś mnie ostatnią pozycja, lubię takie sagi rodzinne od czasu do czasu. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Harry'ego czeka pewnie większość z wielką niecierpliwością.
      Prawodziejka może też być ciekawa :)

      Usuń
  7. W tym momencie mogę powiedzieć, że jestem stuprocentową fanką tego bloga. Dzięki Tobie wiem, jakie będą nowości książkowe AAA!
    MEGA SIĘ CIESZĘ NA KONTYNUAJCĘ (hmm tak jakby )FANGIRL AAA NIE MOGE SIE DOCZEKAĆ!!!
    Nampewno przeczytam też Harry'ego Pottera, jestem niesamowicie ciekawa co wykombinowała Rowling.
    1 pozycja również może być ciekawa :)
    Nika x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziękuję :D
      To zostało nam czekać :)

      Usuń
  8. Z tych wszystkich tu wymienionych, najbardziej ciekawa jestem książki "Noah ucieka", bo ma bardzo intrygującą okładkę. Na drugim miejscu Harry Potter, no bo to Harry Potter! "Dom na skraju nocy" ma ciekawą okładkę, ale nie jestem przekonana do sagi rodzinnej. "Nie poddawaj się"? No nie wiem, nie jestem przekonana...

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak znalazłaś kilka ciekawych książek do przeczytania :)

      Usuń
  9. Koło Johna Boyne'a trudno przejść obojętnie, dlatego oczywiście zwróciłam uwagę na tę pozycję. Po opisie mam trochę wrażenie jakby to była książka kierowana po trosze do młodszych czytelników co mnie nie przekonuje, bo z klimatów baśniowych już wyrosłam. Poczekam jeszcze na recenzje, z nich na pewno dowiem się nieco więcej. Koło Rainbow Rowell jest teraz wielki szał, bo kilka jej tytułów doczekało się premiery, ale dla mnie to nic specjalnego. Tylko na książkę Stankiewicza zwróciłam jakąś tam uwagę, choć fanką nie jestem. Reszta ani mnie ziębi, ani grzeje. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie zapragnęłam przeczytać coś takiego "dziecinnego"
      Ja Rowell uwielbiam, więc ta książka musiała się pojawić w tym zestawieniu :)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka