2016-10-08

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *książki na jesień*

Hej!
Już za oknem można podziwiać wielobarwne lasy, które są oznaką jesieni.  Zbliża się okres ponurych i brzydkich dni, więc te przygnębiające chwile trzeba wypełnić sobie zajęciem, które wywoła uśmiech na naszych twarzach. Jednym ze sposobów jest czytanie. (nikt się nie spodziewał, ale powiem Wam w tajemnicy, że amerykańscy naukowcy udowodnili, że to działa)
Wybrałam pięć książek, które na pewno umilą Wam te chwile i może zapewnią odpoczynek od nauki. Zapraszam!


Okładka książki Ania z Zielonego Wzgórza
1.ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA

Kto nie zna przygód rudowłosej Ani? Jesień to odpowiedni czas na powrót do tej książki albo pierwsze spotkanie z jej bohaterami. Każdy rozdział przedstawia inne wybryki młodej dziewczynki i jej koleżanki Diany. Zielone włosy. Ciasto z kroplami walerianowymi. A dodatkowo spora dawka miłości - tej między opiekunami a Anią oraz dziewczyny i Gilberta. (oni są dla siebie stworzeni, to było moje pierwsze OTP zanim jeszcze wiedziałam, co to znaczy)




Okładka książki Powiedz wilkom, że jestem w domu2. POWIEDZ WILKOM, ŻE JESTEM W DOMU

Teraz czas na coś całkiem innego niż powyższa propozycja. Książka o wielkich emocjach, więzach rodzinnych i wybieraniu, co jest ważniejsze w naszym życiu.
Jedno jest pewne: nie ma istot nadprzyrodzonych, to jest zwykła - niezwykła powieść. Nic Was nie przestraszy. Najwyżej uronicie kilka łez nad losem bohaterów, gdyż zakończenie jest tragiczne. Jednak cała książka jest mieszanką chwil wesołych, zabawnych i poważnych.
Niczego nie brakuje. Tylko czytać!
Okładka książki Papierowe miasta
3. PAPIEROWE MIASTA

Ostatnio znów obejrzałam film na podstawie tej książki mojego ulubionego autora, czyli Pana Zielonego. Chcę tę książkę czytać i czytać cały czas od nowa. Podchodzi trochę pod uzależnienie, ale ta książka jest tego warta! Zawarte w niej jest tyle wartościowych rzeczy, a cała sprawa związana z poszukiwaniem Margo jest genialna. To, co bohaterowie robią, a szczególnie Quentin i jego poświecenie jest przedstawione w najdoskonalszy sposób.

Okładka książki Nostalgia anioła
4. NOSTALGIA ANIOŁA

Znowu całkiem inna kategoria. Można powiedzieć, że ta książka jest jedyna w swoim rodzaju. Przynajmniej ja nie znam podobnych. jednak ta powieść mnie urzekła tym, że przedstawiała wszystko od drugiej strony. Dziewczynka z zaświatów próbuje przekazać rodzinie w jaki sposób straciła życie i kto do tego doprowadził. Nie można wymazać tej książki z pamięci. A poza tym jest film, więc zestaw 2 w 1 na pochmurne wieczory odpowiedni.
Okładka książki Oddam ci słońce
5. ODDAM CI SŁOŃCE

Po ponurej i trochę przerażającej historii z książki pod tytułem "Nostalgia Anioła" czas na wielką ilość słońca. A przynajmniej tytuł informuje nas o promieniach słonecznych i cieple. Opowieść o losach Jude i Noaha to też kilka pochmurnych dni, jak w życiu każdego człowieka, ale styl autorki sprawia, że towarzyszy nam uśmiech i kibicujemy bohaterom w zrozumieniu siebie.










A Wy co czytacie w jesienne wieczory? Piszcie!

24 komentarze :

  1. "Papierowe miasta" to moja ulubiona książka Greena i polecam gorąco również! Razem z "Szukając alaski" :)
    "Oddam Ci słońce" myślę, że będzie dobre na jesień, może ja w końcu się przekonam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piąteczka!
      Jak chcesz więcej zachęty to zapraszam na moją recenzję Oddam Ci słońce :)

      Usuń
  2. Ania z Zielonego Wzgórza wywarła ogromny wpływ na moje życie i wspominam tę powieść oraz cykl filmów z wielkim sentymentem. Czytałam tę książkę więcej razy, niż jestem w stanie zliczyć, ale od dawna jej sobie nie powtarzałam i teraz zachęciłaś mnie, by ponownie zanurzyć się w tej historii :) Pozostałych powieści niestety nie czytalam, chociaż Oddam ci słońce czeka u mnie na półce na przeczytanie. Na pewno tej jesieni będę chciała się zabrać za Obcą, bo ta okładka wpasowuje się w klimat i wiele osób ją poleca.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, ja też!
      Może znajdziesz czas i na Obcą i na Oddam Ci słońce :)

      Usuń
  3. ''Anię z Zielonego Wzgórza'' czytalam i pozostale ksiazki z tej serii takze dlatego szczerze polecam caly cykl o Ani Shirley. Gwarantuje bardzo mile spędzony czas podczas czytania tych książek. ''Nostalgię anioła'' czytalam, lecz nie chcialabym jej czytac powtornie gdyz nie wspominam jej dobrze. ''Papierowe miasta'' to ksiazka , ktorą w niedalekiej przyszlosci na pewno przeczytam, gdyz posiadam wlasny egzemplarz w domu.
    Pozdrawiam!
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwórmy fanklub Ani, bo jej postać jest tego warta!
      Może zdążysz przed zimą :D

      Usuń
  4. "Oddam ci Słonce" jak najbardziej pasuje do jesieni! Trochę radośnie, trochę nostalgicznie :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Ania z Zielonego Wzgórza♡♡
    Kocham tę książkę:)
    Ciekawy post:)
    Pizdrawoam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam "Anię z Zielonego wzgórza"! Ja sama umieściłam tę książkę w moim zestawieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tego zestawu czytałam tylko "Anię", która swoją drogą okropnie mi się dłużyła. :D
    Ciekawie brzmi opis "Nostalgii" - chyba kiedyś, gdy ją znajdę, sięgnę po tę książkę!

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, łamiesz moje serce :(
      Nostalgia Anioła jest bardzo ciekawa, więc myślę, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  8. Mam ochotę na "Oddam Ci słońce" :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie musze przeczytać nostalgie anioła :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nostalgię anioła czytałam i muszę przyznać, że tym razem bardziej podobał mi się film. Książka również momentami była fajna, ale ekranizacja zdecydowanie wygrała :D
    Papierowe miasta i Oddam ci słońce mam w planach
    :)
    Aktualnie czytam Pamiętnik z powstania warszawskiego, a następnie zamierzam czytać Złodziejkę książek <3
    Pozdrawiam
    Nika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie obie są na równi :)
      Myślę, że zrealizujesz je tej jesieni :)
      Ooo, miłego czytania, bo obie książki wartościowe!

      Usuń
  11. U mnie dziś wieczorem będzie podobny post, ale wybrałam całkiem inne książki :) dzięki za przypomnienie o Nostalgii anioła, muszę wreszcie to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, na pewno wpadnę poczytać. :)
      Proszę ^^

      Usuń
  12. Cała seria "Ani" jest obowiązkowa:) Ja lubię jesienią pogodne książki, zwłaszcza kiedy tak leje za oknem. Teraz czytam "Lesia" Chmielewskiej i się zarykuję ze śmiechu. Żal, że nie wszystkie jej książki są aż tak udane. W zeszłym tygodniu skończyłam "Francuskie zlecenie" Szepielak - oj, nie mogłam się oderwać od tych widoków, zapachów Prowansji... Autorka pięknie opisuje. A że dodatek historii, sekretów i romansu jest mile widziany, to czytałam do drugiej w nocy.Pozdrawiam jesiennie.
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam twórczości Joanny Chwilewskiej, jednak skoro ta książka jest pogodna może ją przeczytam. A nuż, widelec wywołam słońce :)
      O Francji też mogłabym czytać do późnych godzin nocnych.

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka