2016-10-15

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *lba 7*

Hej!
Zimno mi jest. Dłoń mi zamarza od pisania na klawiaturze, ale wciskam te klawisze dalej i dalej. Ogrzewana klawiatura by się przydała!
Dobra, ale przechodzę do meritum. Dziś sobota, jakby ktoś nie wiedział, więc czas na luźny post, czyli tym razem LBA. Zostałam nominowana przez autorkę bloga Book with hot tea za co jej serdecznie dziękuję!

1. Jaka ostatnio przeczytana książka wywarła na Tobie największe wrażenie?

"Kiedy byłem dziełem sztuki". Znałam autora z bardzo popularnej książki a zarazem lektury szkolnej "Oskar i Pani Róża". Tak, mowa tu o Éricu-Emmanuelu Schmitt. Czytanie jej przewartościowało moje życie, zauważyłam sposób w jaki niektórzy ludzie są traktowani w różnych środowiskach. Książka ukazuje szczególnie jak ważne jest życie ludzkie i szanowanie go. Nie możemy być przedmiotami/niewolnikami innych, bo zostaliśmy stworzeni do tego by być wolnymi.

2. Gdybyś mógł/mogła wybrać się w dowolne miejsce na świecie i tam pojechać gdzie byś się wybrał/wybrała

Najchętniej zwiedziłabym cały świat. Bieguny, wszystkie wyspy (może udałoby mi się jakąś odkryć), metropolie, wsie, całe kontynenty. Dosłownie wszystko - nie zapominajmy o Atlantydzie :)

źródło 

3. 3 rzeczy, które zabrałbyś/ zabrałabyś na bezludną wyspę

Książka (1) jakakolwiek, tylko nie podręcznik do fizyki!
Latarka na baterię słoneczną (2) mogłabym czytać nocą, oraz wezwać pomoc sygnałem SOS - muszę go poćwiczyć...
Nie wiem co jeszcze: filtr do wody? Nutella? scyzoryk?

4. Czy spełniło się jakieś Twoje marzenie?

Taaak..., tego jestem pewna. Przykładowo mam możliwość dzielenia się z Wami moimi przemyśleniami o książkach i życiu. Takie malutkie marzenie, a udało mi się. Trochę wymaga poświęcenia, zresztą jak wszystko, ale daje jeszcze więcej szczęścia.

5. Co lubisz robić w wolnym czasie?

Niech zgadnę, czytać. Chociaż czasami robię to też jak nie mam wolnego czasu. Ups!
źródło

6. Najciekawsza lektura jaką przeczytałeś/łaś

Dużo jest takich lektur. Przykładowo w okresie gimnazjalnym "Kamienie na szaniec". Genialna historia trzech chłopców walczących o wolność dla swojej ojczyzny. Wzruszająca, straszna, ale też pełna młodzieńczego zapału.

7. Książka do której masz sentyment

"Fangirl", "Tajemniczy ogród". Te dwie książki to całe moje życie. "Fangirl" urzekła mnie historią osoby podobnej do mnie, a "Tajemniczy ogród" jest w prost doskonały dla każdego - uniwersalna książka, ale jaka prawdziwa. A, "Harry Potter i Więzień Azkabanu" - nie mogło zabraknąć tej serii oraz szczególne miejsce dla trzeciej częsci. 
Tak oto wygląda "trylogia" mojego życia.

8. Jakiego bohatera chciałbyś/ chciałabyś poznać?


Każdego. Niektórych, żeby im podziękować za to, co wnieśli do mojego życia. Innych, żeby na nich nakrzyczeć za to, co zrobili swoim bliskim albo moim ulubionym bohaterom. Zemsta będzie słodka!

9. Jeśli mógłbyś/mogła spotkać z dowolną gwiazdą i spędzić z nią cały dzień to kto by to był?

Sam Claflin. Uwielbiam jego grę aktorską, jego dołeczki w policzkach... i ogólnie wszystko w nim jest doskonałe. Będąc z nim cały dzień chciałabym zatrzymać każdą chwilę na zawsze. To był najwspanialszy dzień mojego życia


10. Twoja ulubiona pora roku?

Początkowa faza lata. Wiosnolato. 
Najlepszy okres roku, kiedy jest już w miarę ciepło i nie marzną mi dłonie podczas pisania, ale też przyroda zaczyna się wtedy budzić, próbując ukazać się w pełnej okazałości.

11. 4 sposoby aby się zrelaksować

Czytać.
Cały dzień.
Robiąc sobie przerwę od niektórych obowiązków.
I spać dłuuugie godziny.


Wymyślę dziś pytania, wymyślę dziś pytania...
1. Jaki jest twój ulubiony kanał na Youtubie?
2. Jakiej premiery książki najbardziej wyczekujesz?
3. Czego najbardziej nienawidzisz?
4. Jaka książka zmieniła coś w Twoim życiu ?
5. Czy istnieje jakiś przedmiot, który kojarzy ci się z książką? Jak tak, to jaki?
6. Atakuje Cię armia potwornych pająków. Czym się bronisz? (różdżka, kamień...)
7. Jaka piosenka kojarzy Ci się z ostatnio przeczytaną książką?
8. Wypisz trzy miasta, które chciałabyś odwiedzić
9. Jaka jest książka, którą źle wspominasz? (nie lektura xD)
10. Zbierasz zakładki? Jak tak, to pokaż zdjęcie swojej ulubionej :)
11. Jakim tytułem książki opisałbyś dzisiejszy dzień?
Nominuję:
https://bookprisoner.blogspot.com
https://dobraksiazka1.blogspot.com


26 komentarzy :

  1. Twoja odpowiedź o bezludnej wyspie mnie rozwaliła xD
    Kamienie na szaniec <3 Sam Claflin<3
    Pozdrawiam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, nie w czasie wiosnolata nigdy nie wiem jak się ubrać i pocę się jak świnia przy dłuższych marszach na uczelnię lub do pracy! :/ Myślę, że filtr do wody lub scyzoryk > Nutella. Mimo wszystko! :D Sam Claflin? Nie kojarzę, ale wygląda na spoko gościa!

    Czytanie, czytanie, książki, książeczki, powieści, opowiadania. Znajdź sobie inne hobby, już dość tego czytania!!! ^^,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest chyba jedyny problem, ale z reszty można się cieszyć :)
      Sam jest cudowny ^^
      Może kiedyś nadejdzie czas na rozszerzenie tematyki bloga, nigdy nie wiadomo...

      Usuń
  3. Ahh ten Sam Claflin.. ogólnie nigdy nie zdarzyło mi się lubieć tak żadnego aktora... dopóki nie obejrzalam ''Love,Rosie'' a potem ''Me before you'' haha :D Kocham go!! i tez bym chciala z nim spedzic cały dzien, tzn cale zycie najlepiej:D Ja najbardziej kocham późne lato, to najpiekniejsza pora^^ Ja bym chyba najbardziej chciala zwiedzić Irlandie.
    Pozdrawiam!!!
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też <3 i jeszcze Igrzyska Śmierci.
      Irlandia też ciekawa :)

      Usuń
  4. Super tag! Nie za dużo przypadkiem tego czytania? :D
    Aktualnie czytam "Pamiętnik z powstania warszawskiego " i muszę napisać, że dawno nie miałam w dłoni książki, którą się tak ciężko czyta. Jest ciekawa, lecz sposób pisania autora jest ciężki do " przegryzienia " xD. A ty czytałaś?
    Życzę miłego weekendu
    Nika x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, w ogóle :D
      Czytałam fragmenty, ale trochę trudne w odbiorze, jednak cały czas ważne :)

      Usuń
  5. Też najchętniej poznałabym każdego bohatera, piona!
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Też chciałabym zwiedzić cały świat. To byłoby fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I niezapomniane - masa wspomnień do końca życia!

      Usuń
  7. Kamienie na szaniec na prawdę jest cudowne :D Szkoda, że ja pierwsze obejrzałam film, a potem wzięłam się za książkę, bo to już nie było to samo :(
    Relaks z książka jest na prawdę dobrym posunięciem i tak właśnie dziś spędzę dzień ♥

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym brała wielki śrubokręt na bezludną wyspę jeszcze, aby rozbijać kokosy :D Praktyka domowa :D
    Hm, widzę podróżniczka :D A co już odwiedziłaś? :) Ja za to jestem leniem kanapowym i mam tylko kilka miejsc, gdzie chciałabym pojechać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, też ciekawy pomysł - w scyzoryku będzie funkcja śrubokrętu :)
      Na razie tylko Polska :)

      Usuń
  9. Super odpowiedzi! Aż uśmiech sam wskakuje na usta :D
    Marta zdradza sekret jak czytać tak dużo no niee... :'') Tego się nie spodziewałam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzięki :)
      Świat już nie ma tajemnic ^^

      Usuń
  10. Sam <3 Ja też chciałabym go spotkać :)
    Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
  11. Ehh, nie lubię lata. Zdecydowanie bardziej wolę aktualną porę - chłodno, szaro, nic tylko czytać książki :D.

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. "Co lubisz robić w wolnym czasie?" - co to za pytanie dla książkoholika. Powinien być tam dopisek "oprócz czytania" ;)
    San jest niesamowity - ten uśmiech ❤ Nie mogłam oderwać oczu od tego gifu ;)
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale odpowiedź jest :D
      Długo go szukałam :)

      Usuń
  13. Dziękuję za nominację (ach, kiedy ja je wszystkie ogarnę!). :D Też chętnie spotkałabym Sama Claflina! Ale byłby to wspaniały dzień!

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź: szybko! ^^
      Zgadzam się - niezapomniany dzień!

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka