2016-11-26

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *polscy aktorzy i aktorki*

Hejka!
Rozumiecie, że zbliża się już koniec roku? Tylko kilka tygodni dzieli nas od kolejnego stycznia. Właśnie dokonałam tego odkrycia, uświadamiając sobie, że ten rok był za krótki. "Polski listopad" również szybko się kończy, ale coś czuję, że przedłuży się na kawałek grudnia (ups!)
Dzisiaj proponuję Wam zestawienie kilku moich ulubionych polskich aktorów i aktorek. 

Paweł Domagała

źródło
Jego gra aktorska i ekspresyjność zachwyca mnie za każdym razem. W serialu "O mnie się nie martw" wykreował swojego bohatera na wysokim poziomie. Zazdrosny były mąż z wielką wrażliwością i filozoficznym podejściem do życia. Sceny z jego udziałem zawsze są pełne emocji.





Moja ulubione filmy/seriale z jego udziałem:
7 rzeczy, których nie wiecie o facetach
O mnie się nie martw 
Wkręceni

Agnieszka Dygant

źródło
Chyba każdy kojarzy tę aktorkę. Chociażby z serialu "Niania", który przedstawiał perypetie rodziny Skalskich, a szczególnie dzieci pod opieką niani granej przez Agnieszkę Dygant. Sama spędziłam jedne ferie zimowe na poznawaniu losów tej rodziny. Było zabawnie i komicznie, a czas nabierał przyspieszenia. Tak to jest,  jak nic się nie chce robić, a w domu jest ciepło. Jednak nie uważam, żebym zmarnowała ten czas...




Moja ulubione filmy/seriale  z jej udziałem:
List do M. (1 i 2)
Prawo Agaty
Niania

Piotr Głowacki

źródło
Ostatnio aktor pojawił się w serialu "Na dobre i na złe", jako światowej sławy profesor, który nie potrafi wyrażać emocji. Od samego początku polubiłam go i zaczęłam wyszukiwać inne produkcje z jego udziałem. Odkryłam, że znam już kilka innych filmów z jego udziałem, ale Piotr Głowacki miał tam brodę (!!!) Jak ja miałam go rozpoznać? Naprawdę, uważam, że jest on bardzo dobrym aktorem.



Moja ulubione filmy/seriale z jego udziałem:
7 rzeczy, których nie wiecie o facetach
Na dobre i na złe
Bogowie



Aleksandra Hamkało

źródło
Aleksandra Hamkało jest taką słodką, mała księżniczką. Do każdej produkcji, w której bierze udział przynosi tony spokoju i opanowania. Aż chce się oglądać kolejny odcinek serialu, wiedząc, że można się wyciszyć. Może ona jest czarodziejką?






Moja ulubione filmy/seriale z jej udziałem:
7 rzeczy, których nie wiecie o facetach
Na dobre i na złe
Lekarze

Marta Żmuda-Trzebiatowska

źródło
Za górami, za lasami był sobie serial "Chichot losu", z Martą Żmuda-Trzebiatowską. Był jeden sezon. Tylko jeden! A ja nie rozumiem dlaczego. 13 odcinków to o wiele za mało.
Do produkcji, w których występuje wnosi wiele uśmiechu i energii.  Podoba mi się jej gra aktorska, bo nie wygląda sztucznie przed kamerą (o czym niektórzy mogą sobie pomarzyć).




Moja ulubione filmy/seriale z jej udziałem:
Chichot losu
Wkręceni


Jacy aktorzy należą do Waszych ulubionych? Piszcie w komentarzach!

35 komentarzy :

  1. Ja chyba nie mam ulubionych polskich aktorek i aktorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Paweł Domagała jest zakręconym odkryciem ostatnich lat ;)
    Z Twojego grona najbardziej cenię Piotrka Głowackiego, szczególnie za rolę w "Dziewczynie z szafy", no i za urodę, nie będę ukrywać (szczególnie jak mu loki się pojawiają na głowie :D).
    Aleksandra Hamkało również budzi moją sympatię ;)
    Moi ulubieni polscy aktorzy to Antek Pawlicki, Mateusz Kościukiewicz i Maciek Stuhr. Z aktorkami jest gorzej bo grono moich ulubionych należy do zagranicznych gwiazd. Cenię jednak bardzo Agnieszkę Więdłochę za talent i urodę :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam jeszcze "Dziewczyny z szafy" - czas to nadrobić :)
      Agnieszka Więdłocha też należy do grona moich ulubionych artystów. :)

      Usuń
  3. bardzo lubię wszystkich, którzy wystąpili w Pitbullu <3 pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pitbull na razie przede mną, ale sami znakomici aktorzy są w obsadzie :)

      Usuń
  4. Też ich lubię! Lubię też tych starszych typu Linda czy Grabowski :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas 😍
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starsi też dużo wnoszą na scenę, ale ja skupiałam się na młodszym pokoleniu :)

      Usuń
  5. Z nich wszystkich najbardziej lubie Agnieszkę :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wymienionych lubię tylko Martę Żmudę- Trzebiatowską i ubolewam, że jest jej tak mało :( Masz rację, widać, że jest gra aktorska nie jest sztuczna :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na jakąś dużą produkcje z jej udziałem :)

      Usuń
  7. Raczej nie mam ulubionych aktorów, po prostu większość lubię na mniej więcej tym samym poziomie :)
    Jejku przypomniała mi się niania. Obejrzałam chyba każdy odcinek!
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszka i Paweł - moi idole <3 Dominika :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Domagała wygląda prawie jak Chyra, a to z kolei jeden z moich ulubionych aktorów! ;)

    Dygant też kojarzę, a resztę słabiutko... :C

    OdpowiedzUsuń
  10. Moją ulubienicą z pewnością jest Agnieszka Więdłocha, którą poznałam w "Czasie honoru", a pokochałam w "Planecie Singli". :) Zauważyłam, że Paweł Domagała grywa zwykle sympatycznych, trochę "ciapowatych" bohaterów, ale to nie zmienia faktu, że wychodzi mu to świetnie. "Wkręconych" bardzo lubię! :)

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "Planecie Singli" aktorzy spisali się bardzo dobrze i to Agnieszka jest na samym szczycie. Zaskoczyła mnie swoją grą :)

      Usuń
  11. Aaa! :D
    Uwielbiam ich :D
    Paweł Domagała jest mega po prostu w każdej roli :D Super gra też w "Dzień dobry, kocham cię" ♥
    Agnieszka Dygant czy Marta Żmuda-Trzebiatowska też są świetne <3
    Tylko tej 2 jakoś nie mogę skojarzyć z "Na dobre i na złe" :( może dlatego, że już od roku nie oglądnęłam ani jednego odc? :( :D

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dobrze sobie radził "Dzień dobry, kocham cię"
      Pojawiła się dopiero w ostatnim sezonie :)

      Usuń
  12. Powiem szczerze, że nie przepadam na polskimi gwiazdami i obracam się raczej w tej tematyce zagranicznych męskich ciasteczek, które możemy spotkać w hitach filmowych! :D Ale jeżeli już miałabym wyróżnić swojego ulubieńca z Polski to jest to chyba Antoni Pawlicki. Może niezbyt znany, niezbyt doceniany, ale "Komisarza Alexa" to bym mogła oglądać z nim bez końca :D

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/11/ulubione-ksiazki-miosne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładny jest i jego gra aktorka też jest na wysokim poziomie, ale po ostatnim odcinku "Komisarza ALexa" nie wiem, jaka jest jego przyszłość...

      Usuń
  13. Ja kocham tylko jednego polskiego aktora - Cezary Pazura <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Z polskich aktorów/ek także lubię Pawła Domagałę, oprócz tego wśród moich faworytów jest też Cezary Pazura, Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Artur Żmijewski, Borys Szyc, Antoni Pawlicki, Lesław Żurek i wiele wiele innych. Choć o wiele więcej aktorów/ek lubię z zagranicy - np. Dylan O'Brien, Thomas Brodie-Sangster, Johnny Depp, Freddie Highmore, Emma Watson, Holland Roden itd
    Mój blog. Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje typy również są mi znane. Aktorzy w "Teen Wolf" idealnie są dobrani, więc nie można ich pomijać :)

      Usuń
  15. Z Twojej listy bardzo lubię Piotra Głowackiego i jego role w filmie "Bogowie" oraz w serialu "Na noże".

    Pozdrawiam :)
    Books & Candles

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam oglądać "Na noże" od ostatniego odcinka..., ale to właśnie ze względu na niego ^^

      Usuń
  16. Z polskich aktorem najbardziej chyba lubię Maję Ostaszewską :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziwny dobór tych polskich aktorów, sami serialowi i tacy... mało zachwycający. Ale cóż, upodobanie do gry aktorskiej również jest subiektywne. Ja wymieniłabym Marcina Dorocińskiego, Arka Jakubika, Agatę Kuleszę, Kingę Preis i Dawida Ogrodnika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak, Kinga Preis jest przekocurką! <3

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka