2016-11-09

RECENZJA #Miłość ci wszystko wyPaczy

Okładka książki Miłość ci wszystko wyPaczy
Autor: Katarzyna Majgier
Tytuł: Miłość ci wszystko wyPaczy
Rok wydania: 2009
Liczba stron:268
Cykl: Dzienniki Ani Szuch (tom 4)
Wydawnictwo: Akapit
opublikowane na: lubimyczytac.pl







STRESZCZENIE:

Zwykła czternastoletnia dziewczyna zakochała się w chłopaku. Tylko jest jeden problem: Janek, wybranek jej serca nie odwzajemnia uczuć. Przyjaciółki też uważają, że nie jest on odpowiednim partnerem dla Anki. Jednak dziewczyna jest wytrwała i chce zdobyć miłość chłopaka. Problemy z miłością przeplatają się z życiem wśród rodziny i przyjaciół. Wspólnymi wyjazdami, rozmowami oraz nauką w szkole. Zwykłe życie nastolatki zawarte wśród kartek.
Jak człowiek ma naprawdę dobry powód,żeby się odkochać,wystarczy jedna chwila.
Katarzyna Majgier; Miłość ci wszystko wyPaczy

MOJA OPINIA:

Oceniam tę książkę w skali od jeden do dziesięć na 4.
W książce "Miłość ci wszystko wyPaczy" autentycznie wiało nudą. Czytałam ją niesamowicie krótko, gdyż już po trzech godzinach byłam na ostatniej stronie lektury. Nie omijałam kartek, czytałam wszystko uważnie i sama się zdziwiłam, że tak szybko skończyłam. Wszystkie wydarzenia były do bólu przewidywalne. W sumie nie wiem, czego się spodziewałam po pamiętniku nastolatki.

Anka, autorka tego pamiętnika była najbardziej zdesperowaną dziewczyną na świecie a zarazem najbardziej narzekającą. Nic jej się nie podobało. Zaczynając od włosów przez brak odpowiednich ubrań aż dochodząc do szkoły. Pragnęła wszystkiego, co było nieosiągalne dla niej, zwykłej mieszkanki miasta. Nie wiem, co sobie myślała, że jej rodzice są miliarderami?
Jednak jej desperacja w obronie Janka była komiczna. Ale ważne, że była. Nie mów do niego Jasiek, to Janek - to było najlepsze, co pamiętam do tej chwili. Broniła go w każdej sytuacji. Ktoś mówi, że Janek to bandzior - nie, to nie może być prawda! Pożyczała mu zadania do przepisania, myśląc, że chłopak ją prosi o to z miłości. Tego to już nawet przedszkolak by się powstydził.
Chociaż można ją trochę usprawiedliwić, bo dziewczyna zakochała się pierwszy raz w swoim życiu. A przynajmniej myślała, że się zakochała. Skąd niby mila wiedzieć jak to jest być zakochanym? Jednak teraz już wie, jaka była prawda i umie rozróżnić zauroczenie od prawdziwej miłości aż po grób. O właśnie, to chyba był ogólny i najważniejszy sens tej książki. Rozróżnić te dwie skrajne rzeczy.

Anka nigdy nie węszyła przy horoskopach ani nie rozwiązywała psychozabaw. Twierdziła, że to tylko brednie i na pewno nie ma tam nic wartościowego. Udało jej się przeżyć bez zagłębiania się w nie czternaście lat i się złamała. Zaczęła wierzyć w to, co tam wypisują. Ja sama uważam, że horoskopy i przewidywanie przyszłości nikomu nie pomoże. Trzeba żyć teraźniejszością, bo jeśli pójdziemy w lewo zamiast w prawo (a tak będzie mówiła przepowiednia) to cała nasza przyszłość będzie inna. Staniemy się zniewoleni przez inna osobę i staniemy się marionetkami. A tego chyba nikt nie chce.
Jak człowiek ma naprawdę dobry powód, żeby się odkochać, wystarczy jedna chwila.
Katarzyna Majgier – Miłość ci wszystko wyPaczy
Jak widać w metryczce dotyczącej książki na górze, jest to czwarty tom z serii, aczkolwiek nie odczułam braków, co do informacji na temat bohaterów. Wszystko można było wywnioskować z ich wypowiedzi. Prawie jak w dramacie, gdzie nie ma opisów i charakteru bohaterów trzeba się domyślić.
Za jedno mogę podziękować tej książce. Nie przestawałam się przy niej śmiać. Czasami obracając kartkę czułam, że mnie nic już nie zaskoczy, ale kończyło się wprost przeciwnie. Teoria jak ukryć przed rodzicami rozmowę o miłości, niektóre nazwy i wydarzenia. To wszystko, co stanowiło tę książkę było potrzebne. Może znalazły się "poważne" momenty ale znikały wśród radości.
Takie książki przydają się, po to żeby się oderwać i nie myśleć. Tylko śledzić tekst i oddalać się od rzeczywistości. Może akurat ktoś też będzie chciał się pośmiać z nami.

Podsumowując: Książka ta przeznaczona jest dla o wiele młodszych czytelników. Dla mnie te problemy wydawały się płaskie, jednak w początkowym okresie życia w społeczeństwie szkolnym to nawet płytkie problemy nie są takie, na jakie wyglądają.

Znacie jakąś polską książkę, która jest warta przeczytania i wniesie coś do mojego życia? 
Bo ja na razie mam pecha i zawsze trafiam na nieodpowiednie. 

24 komentarze :

  1. W takim razie nie będę traciła na nią czasu, ewentualnie polecę ją młodszej siostrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy jest sens marnować na nią czas. :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas 😍
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ostateczności wszystko można przeczytać :P

      Usuń
  3. Chyba na pewno po nią nie sięgnę :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa ksiażka, widząc po opisie :)
    Kupiłabym ją żeby się pośmiać z głównej bohaterki, nie lubię tego typu romansideł.
    Postanowiłam, że się przestawię na thrillery i kryminały :D
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł :)
      Powodzenia w odkrywaniu tych gatunków :)

      Usuń
  5. Cóż... Nigdy nie przeczytałam tego typu książki i nigdy tego błędu nie popełnię. Kompletnie nie rozumiem pisania powieści, które de facto niczego nas nie uczą, no, może poza tym, żeby nie zakochiwać się w niewłaściwych osobach. Masakra! Chyba że jeżeli byłabym młodsza, książka bardziej by mi się spodobała :)
    Pozdrawiam, u mnie recenzja "Ogień za ogień", zapraszam serdecznie! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale już wiesz, co omijać szerokim łukiem :)
      Wpadnę!

      Usuń
  6. Tytuł wydaje się ciekawy, ale reszta całkowicie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurcze ksiazka z jednej strony smutna :/

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem, dla mnie cała zabawna :D

      Usuń
  8. Książka idealna na pochmurne, jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, i na chwile, kiedy nic się nie chce

      Usuń
  9. A już miałam się zabrać za tą książkę, akurat spotkałam ją w mojej bibliotece. Dobrze, ze chociaż można się przy niej pośmiać! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyna zaleta prawdopodobnie, ale czasami przydaje się przeczytać taką książkę :)

      Usuń
  10. Pierwszy raz słyszę o tej serii i autorce, a fabuła jakoś mnie nie zaciekawiła. Jak szukasz dobrych książek polskich autorów to polecam Mroza. Jeśli lubisz kryminały ;)

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zastanowię się nad jego książkami :) Dzięki!

      Usuń
  11. Wydaje mi się, że jest to książka idealna dla dziewczyn, ale.. tych młodszych, dopiero wchodzących w świat dorosłych *jakkolwiek to brzmi*.
    Pozdrawiam serdecznie i polecam powieści Remigiusza Mroza; koniecznie przeczytaj! ♡

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje :D
      Twoje recenzje książek Mroza zachęcają :)

      Usuń
  12. na pewno nie jest to książka dla mnie :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka