2016-12-18

BOOKS XMAS /przygotowania do Świąt cz.1/

Hej,
Dziś mam dla Was TAG, a raczej jego część (tak to jest jak brakuje czasu). Do lepszego przygotowywania się do Świąt nominowała mnie Just yśka z bloga Z miłości do książek. Wpadajcie do niej!
A teraz zapraszam!

 CZĘŚĆ 1

OZDOBY  - ubierasz swoją domową biblioteczkę na święta?  Jeśli tak, jak to wygląda? (Pochwal się zdjęciem)
Ostatnio moja biblioteczka to cały pokój, ale pierwotnej wersji półki na książki nie ozdabiam. Zwyczajnie w świecie mi się nie chce. Już same książki są ozdobą. Znając życie przeorganizuje ją stawiając na środku książkę "Podaruj mi miłość" i inne zimowe książki.

PÓŁNOCNA GODZINA - książka z bohaterem zwierzęciem
Uwaga, czas na wspomnienia z dzieciństwa. Przyszła mi na myśl książka "O psie, który jeździł koleją". Pierwsza lektura, która porusza każdego, nawet z najtwardszym sercem. Wzruszająca i prosta. Idealna.

KEVIN SAM W DOMU - ulubiony film na święta
Yyy, "Kevin sam w domu"? Bez tego filmu nie ma Świąt. Jednak jak wiadomo święta to nie tylko jeden dzień, więc trzeba znaleźć coś na przerwę między pochłanianiem kolejnych smakowitości i tutaj pojawiają się bajki. "Artur ratuje Gwiazdkę", "Strażnicy marzeń", itp.
KOLĘDNICY - książka którą widziałaś w 2016 roku wiele razy polecaną
Hmm, pewnie "Promyczek". O tej książce było głośno od daty wydania,  a nawet wcześniej już mnie prześladowała. I tak jakoś się stało, że jest jedną z najlepszych. (Słyszeliście coś na temat trzeciej części?)

ŚWIĘTA RODZINA - bohater posiadający cudowną rodzinę/przyjaciół
Amber bohaterka książki "Prawie jak gwiazda rocka" posiadała ogromną rodzinę, mimo że nie łączyły ich więzy krwi stanowili odpowiedni przykład. Różnorodność w poglądach, osobowościach i innych ważnych aspektach. Rodzina ma wychowywać i w tej książce jest  to doskonale ukazane.

12 APOSTOŁÓW - 12 rzeczy, których nie może zabraknąć w Wigilię
Spotkanie z rodziną
Pasterka
Brak sporów
Barszcz z uszkami
Sernik
Pęczak ze śliwkami
"Cicha noc" (to jest coś więcej niż kolęda)
Kolędy
Choinka
Prezenty
Opłatek (oprócz tego, że jest ważnym symbolem jest przepyszny)
Radość i zabawa

OTWIERANIE PREZENTÓW - ulubiony moment z książki, którą kochasz.
Jak ja kocham książkę to całą: od pierwszej strony albo nawet okładki aż po spis treści. Przykładowo "Marsjanin"  i oryginalna okładka z astronautą pośród czerwonych marsjańskich piasków. Jak tego nie kochać? A narracja pierwszoosobowa Marka była niesamowita. Na pewno będę wracać do tej książki wielokrotnie.
Proszę bardzo, jak umiejętnie obeszłam pytanie xD
źródło
WIGILIJNY OBIAD - twoja ulubiona potrawa
Wspominałam już barszcz z uszkami. Według mnie to obowiązkowa potrawa na wigilijnym stole. Mniam!

CHOINKA - książka ze śliczną zimową okładką
"Podaruj mi miłość". Może nie widać na niej choinki z prezentami, ale twarze bohaterów na granatowym tle wśród gwiazd spełniają oczekiwania każdego czytelnika.

WYCZEKIWANIE PIERWSZEJ GWIAZDKI  - premiera na 2017 rok, której wyczekujesz
"King's Cage" - trzecia część "Czerwonej Królowej".  Premiera zbliża się wielkimi krokami, a ja dalej nie znam polskiej wersji tytułu. "Królewska Klatka"?

źródło
BIAŁY OBRUS czyli książka czysta, bez wad
Nawet ukochane książki mają kilka wad. Jednak są one zasłonięte zachwytem nad resztą wspaniałości. "Fangirl", "Gus" itp. Nie ma rzeczy doskonałych, ale niektóre są blisko odniesienia tego sukcesu.

BOMBKI, ŁAŃCUCHY, ŚWIATEŁKA -  jak przygotowujesz się do tegorocznych świąt
Yhm, piekę pierniczki, sernik i ubieram choinkę (na razie tyle swoich zadań poznałam). Nie brakuje też duchowego przygotowania, bo to własnie ono jest najistotniejsze w Bożym Narodzeniu.

CZĘŚĆ 2

Do zobaczenia jutro!

7 komentarzy :

  1. Jak świątecznie zrobiło się u wszystkich na blogach. :D
    U mnie również nie może zabraknąć barszczu z uszkami!

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba zrobić odpowiednią atmosferę :)
      Smacznego!

      Usuń
  2. Święta bez spotkania z rodziną są niemożliwe :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Serniczek to bym zjadła *-* Już nie długo xDD
    Barszcz z uszkami mniam <3
    Podaruj mi miłość ma cudną okładkę już ozdobiłam nią parapet :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego!
      Mój już zajęty przez inne książki :P

      Usuń
  4. "Już same książki są ozdobą." <3

    O, dzięki za te dwa tytuły filmów okołoświątecznych! Coś będzie trzeba sobie jakimś popołudniem obejrzeć, prócz Kevina, rzecz jasna! ;D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka