2016-12-03

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć*

Ladies and gentlemen welcome to New York!
Połączenie Nowego Yorku i magii z pozoru wydaje się trudne do ujrzenia. No bo jak? Harry Potter i Hogwart znajdują się w Wielkiej Brytanii. O Nowym Yorku nigdy nie było mowy. Do dzisiaj.
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Zapraszam!

Tytuł: Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Tytuł oryginału: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Premiera: 18 listopada 2016 (Polska) 16 listopada 2016 (świat)
Reżyseria: David Yates
Scenariusz: J.K. Rowling
Produkcja: USA, Wielka Brytania







OGÓLNIE O FILMIE:

Reżyser przenosi świat magi za ocean. Panują tam całkiem inne zasady i normy. Jednak Newt Scamander opiekun magicznych istot wyrusza w tę odległą podróż. Oczywiście razem z walizką. Walizką pełną niebezpiecznych, nieznanych, czasami i nieokiełznanych stworzeń. Niebezpiecznie? Nie, to jeszcze nie teraz. Dopiero gdy walizka trafi w niewłaściwe ręce i zostanie otwarta robi się groźnie i strasznie.

Już pierwsze minuty, sekundy seansu przypomniały mi jak czułam się oglądając serię o Harrym Potterze.
Początek naznaczony zmodernizowaną muzyką, która jest wszystkim znana z ekranizacji książek J.K.Rowling , sprawił, że  łezka zakręciła mi się w oku. Spodziewałam się usłyszeć znajome dźwięki. O wszystkim doskonale wiedziałam. Ale to nie pomogło. Kolejne utwory przewijające się w tle również były niesamowite. Dźwięki skomponowane przez Jamesa Newtona Howarda nadawały odpowiednią atmosferę.

Walizka Newta stanowiła ważny przedmiot dla całej akcji. Wypełniona po brzegi magicznymi zwierzętami sprawiała wrażenie tajemniczej, a to uczucie było potęgowane przez scenę ze zwiastunu, kiedy bohaterowie znikają w jej wnętrzu. Tam musiało coś być! Coś istotnego, potężnego i nieodkrytego.
Ale nie powiem Wam co :D Oczarowała mnie i chciałam zwiedzić każdy jej zakątek.
źródło
Zwierzęta były wielobarwne, różnorodne i uwidaczniały wyobraźnie twórców. Każde z nich było inne oraz posiadało charakterystyczne cechy. Po przeczytaniu książki "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" mogę powiedzieć, że wzorowali się na opisach z tego podręcznika. Wykonali naprawdę dobra robotę!

Gdyby nie Jacob to ten film byłby o całą tonę poważniejszy. Nasz kochaniutki pan Niemag, Mugol czy inaczej mówiąc Człowiek wnosił do filmu wiele humoru. Jego zagubienie i niezrozumienie świata magii, do którego musiał chwilowo dołączyć było komiczne, ale też wspaniale.

Newt, czyli Eddie Redmayne. Newta zostawiłam sobie na koniec. Oczywiście jak możecie się spodziewać nie obejdzie się bez ochów i achów. Jego fryzura, strój, a szczególnie sposób poruszania  (mowa o scenie w Zoo w Central Parku) były zachwycające. Nie myślałam, że tak szybko dotrze do mnie, że jego gra aktorska jest genialna. Nie ma żadnych wad. Nie mogę się doczekać kolejnych produkcji z jego udziałem, ale coś czuję, że przyda mi się trochę cierpliwości. Do 2018 roku spory kawał czasu...

Podsumowując mój chaos, chcę zachęcić Was do obejrzenia filmu. Jeśli nie znacie uniwersum Harry'ego Pottera to nic nie szkodzi. Zakochacie się!

20 komentarzy :

  1. Nie jestem fanką świata Rowling, ale powiem szczerze, że jestem bardzo ciekawa tego filmu. Słyszę na jego temat wiele pozytywnych opinii i sama chyba skuszę się i pojadę do kina na seans! :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! ♥
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/12/tbr-na-swieta-i-zime.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się wybrać do kina, bo film zachwyca każdego :)

      Usuń
  2. ja od premiery się wybieram i jeszcze nie byłam :D ale mam już konkretny plan żeby pójść jutro, ewentualnie w poniedziałek. nie zniechęciłaś mnie. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba to zmienić. Powodzenia!

      Usuń
    2. dzięki. nie byłam jeszcze, ale już serio, serio, idę w piątek XD

      Usuń
  3. Planuję iść na to do kina! Mam nadzieję, że się zakocham w tym filmie!
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten film nie wzbudza we mnie ciekawości, tak samo jest z "Przeklętym dzieckiem".
    To nie to samo co stary i dobry Harry :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dla mnie :(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam książki, a raczej powinnam przed obejrzeniem tego filmu. I na pewno to zrobię, bo niezwykle się zainteresowałam. Czytałam już dzisiaj recenzje tej ksiazki i mam wielka ochotę sama poznac tę historię. Widac, że wzbudzila ona w Tobie wiele pozytywnych emocji:)
    Pozdrawiam!
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sensie to jest film, a książka to zwykły podręcznik, ale zachęcam :)

      Usuń
  7. Tytuł mnie jakoś nie przyciąga i w sumie opis też ale lubię HP więc może się kiedyś skuszę :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, jeśli znasz Harry'ego Pottera :)

      Usuń
  8. Dla mnie pozycja obowiązkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie chcę to obejrzeć *-* Się nie mogę doczekać aż znajdzie się w necie :D

    Nominowałam cię do TAGu :D
    http://coraciemnosci.blogspot.com/2016/12/przygotowania-do-swiat-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, też dobry pomysł :)
      Dzięki!

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka