2016-12-10

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *istotne słowa*

Hejo!
Zastanawialiście się kiedyś nad swoimi ulubionymi słowami? Nie wmówicie mi, że ich nie macie. Takie słowa, które sprawiają, że wasze zmysły się nagle wyostrzają, a na waszej twarzy pojawia się uśmiech. Takie, na których temat możecie powiedzieć wszystko i jesteście w tej dziedzinie doktorami habilitowanymi. Ja mam takich kilka, a nawet kilkanaście. Nie będę Was zanudzać wszystkimi, ale podam kilka przykładów. Może akurat ktoś znajdzie swoje ulubione albo zastanowi się nad tym tematem.
Pamiętajcie: Szczęście można odnaleźć również w małych, ale istotnych rzeczach.

źródło

Gwiazdy

Uwielbiam całym sercem te małe punkciki na bezchmurnym niebie, które pojawiają się nocą. Nie liczę ich - przecież wiadomo, że jest ich nieskończone wiele, a ja nie jestem Chuckiem Norrisem.
Wymyślam historię dla każdej gwiazdy, która jest tak jakby kłódką na moście. Na północy jest Kate i Dan, a obok nich Marta i Feliks. Na przeciwko znajdują się Lara i Alec. Między nimi jest jeszcze wiele nieopisanych związków i nowych miłości. Przykładowo dziś w nocy powstała miłość pomiędzy Zoe i  Joshem. Niedługo i ona ujrzy światło dzienne, więc wyczekujcie tej chwili. Nie znam się na nazwach gwiazdozbiorów, jednak gdy pojawiają się one w książkach, próbuję je znaleźć na niebie. Internet bezapelacyjnie pomaga, gdyż to trudna sprawa. Lecz gdy się widzi to samo, co bohaterowie powieści od razu można się przenieś w inne miejsce na kuli ziemskiej - bliżej miejsca akcji. Czyż to nie jest ogromna zaleta?

Wilki

W sumie nie wiem, dlaczego zaczęłam interesować się wilkami. Może zaczęło się od serialu "Teen Wolf", albo książki z istotami nadnaturalnymi. A może nawet przez grafiki na Tumblr.  Dużo źródeł, jednak zebrały się one w wielką rzekę pełną wilków. I tak powstała powódź wilków. Ale czyż wilki nie są piękne? Ta ich błyszcząca sierść. I pazury. I kły. I uszy. Wszystko jest idealne w wilkach. Zwierzęta kojarzą mi się z księżycem i pełnią, a to z kolei z gwiazdami. Widzicie jak to wszystko jest powiązane ze sobą.

Anioły

Anioły bardzo często pojawiają się w literaturze. Czasami niosą pomoc, czasami sami jej potrzebują. Są superbohaterami lub są podobni do ludzi. Podoba mi się to, że są ukazane, jako postacie osiągalne, które można spotkać, gdy się ma szczęście. Można je sobie wyobrazić, a to jest jak dla mnie wielka zaleta. 
Poza tym absorbują mnie ich skrzydła. Wielkie, symbolizujące władzę, ale też bezpieczeństwo. Idę szukać swojego Patcha!

Pszczoły

źródło
Tutaj na pewno wszystko zaczęło się od ugryzienia przez pszczołę. W taki oto sposób zamieniłam się w władczynię tych istotek. Zapewne przekazały mi swoją moc razem z żądłem. A tak na serio, to po obejrzeniu filmu na podstawie książki pod tytułem "Sekretne życie pszczół", zaczęłam szukać innych książek o pszczołach. I tak się zaczęło. Miód też bardzo lubię, więc doskonale się wszystko dopełnia.

Marzenia

Marzenie mam, marzenie mam! Uwielbiam marzyć. Łączy się to ze słowem gwiazdy i wymyślaniem historii. Szukam gwiazdy, której powierzam swoje sekrety. Podobnie jak w zakładce MARZĘ O... możecie zobaczyć moje marzenia. Tak jak Wy w Internecie, tak gwiazdy w wszechświecie. Prawie jak magia :P
P.S. Recenzja książki "Jak spełniać marzenia?"


A  Wy macie takie słowa? Jak tak pochwalcie się nimi w komentarzach, będzie mi niezmiernie miło ^^

Miłego weekendu!

20 komentarzy :

  1. Wilki również kojarzą mi się z "Teen Wolf" - mój ulubiony serial. A co do słów.. są takie. Jednak na ten moment myślę, że najbardziej reaguję i psychicznie i fizycznie na słowo "miłość".

    OdpowiedzUsuń
  2. Gwiazdy♡ ja też uwielbiam na nie patrzeć a przy okazji także marzyć*-* A może jeszcze jeden taki post? Ten bardzo fajnie się czytało;)
    Pozdrawiam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3 ojej dzięki, może w przyszłości :)

      Usuń
  3. wilki są przerażające :D o pszczołach rownież wiem więcej niż przeciętny śmiertelnik, w końcu mam ojca pszczelarza :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem to oznacza tyle, że nie mogę poleżeć we własnym ogrodzie bo pszczoły atakują i muszę uciekać. ale ten pyszny miodek... <3

      Usuń
  4. Gwiazdy, marzenia <3 Ja dorzuciłabym jeszcze niebo. Uwielbiam na nie patrzeć kiedy świeci słońce, a białe chmurki mają różne kształty. To zawsze pobudza moją wyobraźnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł :) Zawsze jest inne, ale przez to piękne

      Usuń
  5. Góry - to słowo po prostu sprawia, że widzę je wyraziście, a w moim sercu pojawia się coś w rodzaju... tęsknoty?
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Góry mają w sobie coś tajemniczego...

      Usuń
  6. ja czytałam pare książkek tylko z wilkami :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam kilka swoich ulubionych słów, z tym, że lubię je ze względu na brzmienie, a mniejszą wagę przykładam do znaczenia. Są też słowa, które mnie drażnią, takie, które rozśmieszają.. Jestem dziwna ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wcale. Ja też unikam niektórych słów, bo ich brzmienie nie wydaje mi się być tożsame ze znaczeniem :)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oho, to teraz jesteś beewomen po ukąszeniu pszczoły, tak? :D

    Kurde, ulubione słowa. Z pewnością je mam, ale chyba się nad tym nie zastanawiałem. Tak na szybko myśląc, lubię słowa typu: kaftan, intersubiektywność, rozczarowanie. Wiem, trochę to dziwne... XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Uratuję świat przed wrogiem z innej galaktyki :P
      Nie, to jest piękne - polskie słowa są niesamowite tylko trzeba je wyszperać, a tobie się udało :)

      Usuń
  10. Oj tak, u mnie w słowniczku istotnych słów też znalazłyby się gwiazdy. Uwielbiam czasem zatrzymać się wieczorem i spojrzeć w niego. Kiedyś miałam okazję wracać do domu, kiedy była noc spadających gwiazd. Wracałam do domu chyba z godzinę. Wspaniały widok!
    Prócz gwiazd, znalazłby się u mnie również księżyc. Mam na jego punkcie małą obsesję. Uwielbiam robić mu zdjęcia!

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miałaś fajną wędrówkę :)
      Super!

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka