2017-01-07

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *goodbye 2016*

Hej,
Skoro już powitaliśmy uroczyście Nowy Rok, mogę przejść do podsumowań. Według mnie lepiej je robić na początku, a nie pod koniec roku. Plany też dopiero zaczęłam wymyślać...
Zapraszam!
Może na początek się trochę pochwalę, bo czemu nie :)
Przeczytałam 125 książek. Nawet teraz, gdy patrzę na to zdanie, zastanawiam się, jak mi się udało tego dokonać. Używając kalkulatora, dowiedziałam się jeszcze, że czytałam średnio jedną książkę 3 dni. Przecież to jest niesamowite!  W tym ogromnym zbiorze jest tylko 15 książek, które całkowicie mnie rozczarowały, więc mogę stwierdzić, że moje próby losowego wybierania lektury w bibliotece są owocne i spełniają moje oczekiwania. Z pewnością będę to kontynuować, a Was też zachęcam do spożycia tej nikłej dawki adrenaliny w czasie spacerów między półkami w bibliotece.
Coś czuję, że poprawię ten wynik w przyszłym roku.

A teraz czas na wyszczególnienie najlepszych z najlepszych (miała być całkiem inna forma, ale ta jest, hmm... bardziej sprawiedliwa):
źródło

1. Okładka

Okładki z zasady mają przykuwać wzrok czytelnika, sprawiać, że chce mieć daną książkę na półce albo chce ją czytać i czytać bez końca. Cała szata graficzna ma zachęcać do poznawania historii.
Jakie książki wywarły na mnie największe wrażenie pod względem wyglądu?
Oczywiście "Marsjanin". Pomarańczowa okładka jest taka przecudna, że nie sposób ją ominąć. Każdy może z daleka dostrzec samotnego Marsjanina i go przygarnąć
Ponad wszystko uwielbiam okładkę książki pod tytułem "Ponad wszystko" (gry słowne też zaliczam do ulubionych ^^) Niby biała, ale przepełniona kolorami i wzorami złączonymi w ciekawą całość.
Książka "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" ma błyszczącą okładkę. Rozumiecie to? Pióro mieni się przeróżnymi barwami przy najdrobniejszym ruchu. Cud dla każdego czytelnika! 

2. Bohaterowie

Bohaterów całym sercem pokochałam u Kim Holden. Zarówno w "Promyczku" i "Gusie". Każdy z nich był inny, oryginalny i prawie namacalny. Widać było siłę rodziny, która ukształtowała młodych na drodze do dorosłego życia. Ja chcę spotkać uosobienie Gusa, Kate, Kellera lub kogokolwiek innego z tych książek. Pewnie ta lista powiększy się po premierze trzeciego tomu...
Inni bohaterowie, których polubiłam to ci, którzy odgrywali ważna rolę w książce pod tytułem "Prawie jak gwiazda rocka". Oni wypełniali każdego czytelnika pozytywną energią, nawet w chwilach załamania. To było genialne! Amber wnosiła do ich życia uśmiech i radość z małych, ale istotnych spraw, zarażając wszystkich optymizmem.
źródło

3. Historia

Najbardziej chwytającą za serce historią ubiegłego roku jest zapewne "Pokój". Trochę przerażająca historia z dawką grozy i niepewności. Jednak bardzo ciekawa, już od pierwszych stron poznajemy nieszczęście jakie spłynęło na małego chłopca i jego mamę. Możemy tylko trzymać za nich kciuki i mieć nadzieję.
Kolejną niesamowitą historią jest ta zawarta w książce "November 9". Bohaterowie zakochani w sobie bez pamięci spotykają się co roku tylko w jeden dzień, ale ich spotkania rzadko kończą się przyjazną atmosferą. Z roku na rok wychodzą kolejne tajemnice z przeszłości, niedomówienia i cierpienie wypełniające ich. Historia jest przepełniona wieloma emocjami - czasami sprzecznymi, ale prawdziwymi.

4. Książki, które mają szczególne miejsce w mojej biblioteczce i sercu

Kategoria, która jest przepełniona miłością, ale pamiętajcie: miłości nigdy za wiele!
Na pewno wszystkie z powyższych punktów, ale też te które nie należą do żadnego typu, czyli:
"Szklany Miecz" - kontynuacja "Czerwonej Królowej" ma tu swoje miejsce, bo wywarła na mnie największe wrażenie. Nie spodziewałam się niczego, co w tej książce się zdarzyło. Dalej pozostaje olbrzymim pytaniem, na które może otrzymam odpowiedź po wydaniu trzeciej części. Już niedługo. 
"Dziewczyna z drużyny" - spokojna, urocza książka przepełniona wakacjami i miłością. Przyjemnie czyta się o losach dziewczyny, która musi podejmować życiowe wybory. 
"Światło, którego nie widać" - II Wojna Światowa odgrywa w tej książce ważną rolę, chociaż jest tłem, wpływa na życie bohaterów. Niewidoma dziewczyna w czasie wojny nie ma łatwo, a młody chłopak znający się na mechanizmie radia? Ich losy się krzyżują, a co z tego wyniknie to już w książce :)
"Jedyny pirat na imprezie" - autobiografia znanej skrzypaczki, która nie mówi tylko i wyłącznie o muzyce, ale też o spełnianiu marzeń, akceptacji i życiu w rodzinie. Książka jest napisana łatwym językiem, który zachęca do dalszego poznawania drogi do sukcesu Lindsey Stirling.
"Zanim się pojawiłeś" - to najlepsza historia jaką ujrzał świat. Pełna humoru, niepowtarzalności  oraz niepewności o przyszłość. Najwspanialsze pół roku, jakie mógł dostać Will. Będę płakać :'(

Zaczytanego roku!

22 komentarze :

  1. O jeju zazdroszczę tylu przeczytanych książek! Ja niestety nie liczyłam, ale z pewnością jest on mniejszy niż połowa przeczytanych przez Ciebie książek :(
    Polecasz tu kilka lektur, które jeszcze nie trafiły w moje rączki, więc postaram się to zmienić w 2017 roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki <3
      Ech, chyba nie jest tak źle, też dużo czytasz :)
      Pożyczę Ci!

      Usuń
  2. zadziwiasz mnie tym, że zdołałaś przeczytać aż 125 książkek w tym roku... Moim wyzwaniem jest przeczytanie 100, ciekawe, czy mi się uda :D
    Zapraszam na recenzję :)
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekny post ale niektórych nie znam ksiązek :D I zazdroszcze tej liczby przeczytach książek :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/winter-blue-sweater.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można poznać w 2017 do czego zachecam. Dzięki!

      Usuń
  4. Zazdroszczę tak dużej ilości przeczytanych książek :D niektóre z nich czytałam ale niektórych w ogóle nie znam :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem dużo ich, ale wszystkie polecam. Bez wyjątku!

      Usuń
  5. Jeju, naprawdę dużo ksiażek udało Ci się przeczytać, oby tak dalej! ;) Obserwuję ;D
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Zapraszamy na Rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Również jednymi z moich ulubionych książek 2016 roku jest "Zanim się pojawiłeś" i "Szklany tron" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tylko November 9, Promyczka, kawałek prawie jak gwiazda rocka, ale nie dałam rady przeczytać wszystkiego i osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender, która też mnie nie porwała. Czytało się fajnie - jak baśń, ale zakończenie było jakieś takie średnie.
    Tyle książek w jednym roku! Jejku ja przeczytałam ok. 40. Gratulacje i powodzenia w tym roku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kontynuuj "Prawie jak gwiazda rocka". Warto!
      Zakończenie najlepsze!
      Dzięki!

      Usuń
  8. 125 książek? Gratuluję! Zanim się pojawiłeś i Światło którego nie widać to wspaniałe książki<3
    Pozdrawiam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektóre znam inne chcę poznać i mam nadzieję, że również mi się spodobają :D
    Właśnie czytam Pokój :) Także jak na razie jest dobrze :D

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia!
      To super - czekam na recenzję :)

      Usuń
  10. to ja chcę już Gusa :D November 9 mam w planach, ale pokój nie podobał mi się aż tak bardzo :( pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przeczytać "Zanim się pojawiłeś" i "Promyczka"!!! Wszyscy je tak wychwalają. Serię "Czerwona królowa" też mam w planach, ale jakoś tak jestem do niej sceptycznie nastawiona. Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Karolina z bloga Bookwormscity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam!
      "Czerwona królowa" tworzy podziały w świecie czytelników, chociaż chce zjednoczyć dwa światy w książce, tak krótko mówiąc...

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka