2017-01-24

RECENZJA #Stan nie! błogosławiony

Autor: Magdalena Majcher
Tytuł: Stan nie! błogosławiony
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 384
Wydawnictwo: Pascal
opublikowane na: lubimyczytac.pl






OGÓLNIE O KSIĄŻCE:

Pola tworzy szczęśliwe małżeństwo wraz z Jakubem. Najwięcej czasu poświęca na rozwój i poszerzanie zainteresowań. Nawet nie myśli o ciąży, dziecku ani jakiejkolwiek zmianie. Wielkie zaskoczenie wywołują dwie kreski na teście ciążowym. Jednak na tym nie koniec - Pola dowiaduje się, że dziecko może być ciężko chore. Musi podjąć wiele decyzji, w tym najważniejszą. Co dalej?


MOJA OPINIA:

Oceniam książkę w skali od jeden do dziesięć na 9.
Autorka zaskoczyła mnie pozytywnie. "Stan nie! błogosławiony" to książka realna i prawdziwa. Emocje i sytuacje, jakie otaczają bohaterów były dopracowane w 100%. Nie brakowało niczego. 
Cały czas mogłam towarzyszyć Poli w okresie ciąży. Czułam się jak cień, który zawsze jest obecny przy bohaterach. To było niesamowite, bo czytelnik (ja, a niedługo pewnie i wy) uczestniczył we wszystkim bez wyjątku. Nie był odrzucany, tylko zapraszany do jeszcze głębszego wejścia do fikcyjnego świata. Każde badanie, rozmowa z zgorzkniałą matką Poli, a nawet zakupy maluśkich ubranek.

Bohaterowie byli barwni, oryginalni i specyficzni (nie można pominąć mamy Poli). Polubiłam dosłownie wszystkich. Jednak najbardziej przypadła mi do gustu kochana babcia Aniela. Każdy chciałby mieć taką babcię, która gotuje przepyszne obiadki, zawsze wysłucha i jeszcze zaszczepi iskierkę radości. Była ona bardzo kochaną i ciepłą osobą, a Jakub nauczył się tego od niej i szerzył to w swojej nowej rodzinie. Natomiast Pola była wybuchowa, trochę niezdecydowana i przestraszona, ale miała oparcie w mężu. Zawsze trwali wspólnie, nigdy nie oddalili się od siebie. To było cudowne! (a niby idealne małżeństwa nie istnieją...)

Pola pozbawiona dobrych kontaktów z matką, nie wiedziała co ma robić, jak się zachowywać gdy pod jej sercem rozwija się nowe życie. Spadło na nią wiele kłopotów i trudności,  z którymi musiała się zmierzyć. Jednak nie miała wzorca. Współczułam jej i kibicowałam do samego końca. Przecież musiała być wytrwała! 
Rzadko zżywam się z bohaterami książek aż do tego stopnia, że przeżywam każde ich rozterki. Zakopana pod kocem z książką, zamartwiałam się i zastanawiałam, jaką decyzję podjąć. 

Tematem przewodnim jest ciąża Poli. Można zaobserwować zmiany w nastroju i wyglądzie bohaterki. Śledzenie całego procesu zmian zapoczątkowanych przez pojawienie się dziecka przypomina rzucanie zaklęcia i oglądanie jego efektów. Jest magiczne! Ale ta radość zostaje trochę podburzona przez podejrzenie o chorobie o nazwie Zespół Downa. Niby w szkole uczymy się podstawowych informacji - co pomaga zrozumieć diagnozę lekarzy, bo ich język jest trochę niezrozumiały, znamy cechy wyglądu takiej osoby, ale na tym koniec. W książce "Stan nie! błogosławiony" znajduje się wiele innych faktów, które pomogą zrozumieć chore osoby.  

Magdalena Majcher stworzyła niesamowitą powieść, która napawa optymizmem i chęcią działania. Traktuje o odwadze i niepoddawaniu się. Uważam, że to odpowiednie tematy, bo pomagają odkryć nam, czytelnikom, że warto dążyć do celu. A pomaga w tym nic innego jak MIŁOŚĆ. 
Styl autorki również jest perfekcyjny. Nie brakuje humoru, poważnych rozmów, luźnych opisów i retrospekcji. 

Podsumowując: Teraz zostało mi tylko polecić Wam książkę "Stan nie! błogosławiony". Czytajcie o zdarzeniach, jakie nawiedziły Polę w tym błogosławionym czasie!

Serdecznie dziękuję wydawnictwu Pascal za udostępnienie egzemplarzu recenzenckiego!

12 komentarzy :

  1. Zapowiada się bardzo ciekawie :) Aczkolwiek niezbyt moje klimaty, więc raczej nie sięgnę :) Może kiedyś ;)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ta książka ma wszystko, co potrzebne!

      Usuń
  2. Myślę, że to świetna książka i warto po nią sięgnąć. Mi z pewnością się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wcześniej chciałam przeczytać tę książkę, dlatego cieszę się, że ją tak wysoko oceniłaś. Poza tym nie mogę zrezygnować z tak specyficznych bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasługuje na taką ocenę ^^ Mamuśka genialna :D

      Usuń
  4. Hmmm ksiązka mnie troche zastanawia ale na pewno po nia siegnę :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/wwwdressplpl-sukienki-dla-kazdej-z-nas.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie mam ochotę na tę książkę, teraz muszą ją już tylko dorwać :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejszy krok! Miłego czytania!

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka