2017-02-10

KSIĄŻKA W AUTOBUSIE *tag*

Hej,
Wymyśliłam TAG. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo jeszcze nigdy nie spotkałam podobnego, ale Internet jest pełen tajemnic... TAG jest ściśle związany z akcją "Książka w autobusie", więc nie zabraknie długich minut na przystanku i liczenia samochodów. Jesteście ciekawi? Zapraszam!
Zaglądnijcie też na blog Fioletowy Notes - tam również zagościł  TAG! 

1. Przystanek. Najbardziej nudna książka.

"Z dala od zgiełku". Wiecie, że ja ciągle pamiętam o co w tej książce "chodzi"? Jedna wielka nuda i przewidywalność. Życie na wsi i codzienność wypełniona niespodziewanymi wydarzeniami, cały czas pozostawały dla mnie monotonne. Niemożliwe, a jednak tego doświadczyłam. Niestety :( 
Szczerze, to zraziła mnie ona do XIX wieku, ale chyba najwyższy czas przełamać tę traumę i znaleźć książkę z tego okresu, ale nienudną. Polecacie coś? 

2. Autobus. Książka, której wyczekujesz najbardziej na świecie.

Oprócz "Królewskiej Klatki"(dlaczego maj jest tak odległy!!!), najbardziej czekam na zbiór wierszy autorstwa Rupi Kaur "Mleko i miód". Już od dłuższego czasu słyszałam o tych krótkich utworach, a teraz (chyba w marcu) zagoszczą one w Polsce. Super!

3. Bilet. Bilet do innego, obcego, cudownego (...) świata.

Ach, coś czuję, że to idealna kategoria dla "Marsjanina". Kto by się spodziewał?
Jednak można też wspomnieć tu o świecie bogów greckich. Niezmiernie spodobały mi się ich historie w książce Ricka Riordana, a także w opowiadaniu na platformie Wattpad pod tytułem "Mity: Hades i Persefona". Mimo, że ten świat jest przerażający (no hello, bogowie!) to jestem zachwycona wszystkimi wydarzeniami, które mają tam miejsce.
źródło

4. Ulica. Wielowątkowa powieść/seria, z szybką akcją.

"Dary Anioła". Sześć olbrzymich książek, więc pewnie każdy się spodziewa, że to tylko rozciągnięte, naznaczone licznymi opisami, nic niewnoszące historie. Powiem Wam, że to błąd. Każda książka zawiera relacje przedstawione przez wielu bohaterów, którzy w ciągu kilku miesięcy (chyba) podejmują wiele decyzji i podchodzą do tysięcy prób wiążących się z ich dalszym życiem. Nie można się nudzić, czytając książki Cassandry Clare. Nigdy nie wiemy, co się zdarzy za chwilę, a co dopiero, jakie będzie zakończenie.

5. Korek. Gruba i długa, ale niezmiernie ciekawa książka.

"Światło którego nie widać". Mój humanistyczny umysł chłonął historię bohaterów toczącą się w czasie II Wojny Światowej jak gąbka. Mogłabym się tylko zachwycać kunsztem autora i dopracowaniem każdego elementu. Ta lektura przybliża realia strasznych lat z przeszłości, to chyba już wystarczający powód by ją czytać. Trzeba pamiętać o latach zagłady i wojen, dbając o to, żeby się nie powtórzyły.

6. Pogoda. Najbardziej zmienny/a i niezdecydowany/a bohater/bohaterka.

No nie wiem, nie jestem pewna. Prawdopodobnie to Andy z "Diabeł ubiera się u Prady". Niby chciała pracować dla znanej i sławnej osoby, ale już pierwszego dnia zaczęła narzekać. Każde kolejne zadania  rozpatrywała na miliony sposobów, zamiast je realizować. Jednak mimo wszystko, lubię tę książkę i film!

Nominuję autorów blogów: 
oraz każdego chętnego!
Dziękuję wszystkim za ten tydzień, za pomoc i aktywność!

Zaczytanego!

20 komentarzy :

  1. Ciekawa zabawa. ;) Już mam w głowie swoje tytuły książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, fajny tag! Marsjanin idealnie by pasował <3 <3

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dary anioła - lubiłam tę przygodę czytelniczą, szybko się w nią wciągnęłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwo wejść do świata Nocnych Łowców. I polubić Simona :)

      Usuń
  4. "Światło którego nie widać" też zrobiła na mnie wielkie wrażenie, a zakończenie złamało moje serce.
    Natomiast film "Diabeł ubiera się u Prady" był niezły, ale jakoś nie mam ochoty na książkę.
    Dziękuje za nominację :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam sprawdzić wersję książkową "Diabeł..." i było nawet okej :)
      Czekam na post z TAGiem :)

      Usuń
  5. Eeeej! To jest bardzo fajny, dobrze przemyślany TAG! Winszuję pomysłu i oby się rozeszło, przy okazji rozsławiając Twojego blogaska! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dziwię się jeśli chodzi o "Mleko i miód" - te wiersze są tak fantastyczne, prawdziwe, wspaniałe, że brak mi słów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że na mnie też zrobią takie wrażenie

      Usuń
  7. Super tag! Ja już od dłuższego czasu przymierzam się do zakupienia serii Dary Anioła, Marsjanina i Światło, którego nie widać :)

    Pozdrawiam
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie książki serdecznie polecam!

      Usuń
  8. Jej♡ dziękuję za nominację:* postaram się jak najszybciej na nią odpowiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej:) Bardzo ciekawy tag, tyle, że większość książek z Twoich odpowiedzi nie znam. Czytałam pierwszą cześć ''Darów anioła'' kiedyś dawno temu, mam nawet 3 pierwsze tomy, ale nigdy nie przeczytałam kontynuacji. Nie ciągnie mnie do takich książek, odkad skonczylam 15 lat i teraz tylko sie kurzą na półkach.. Zaciekawilas mnie ksiazką ''Światlo, ktorego nie widac'' chetnie bym przeczytala.
    Pozdrawiam!:)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do zabawy!
      "Dary Anioła" przeczytałam szybko i teraz zachwycam się kolejnymi książkami autorki.
      Polecam serdecznie "Światło, którego nie widać"! Niesamowita historia jest zawarta na stronach tej książki :)

      Usuń
  10. Genialny tag! Pierwszy raz taki wiedzę, ale bardzo mi się podoba. Ja jeszcze w autobusie nie czytałam, ale porównanie pytań do wydarzeń z autobusu - super :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka