2017-03-11

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *Bienvenue les livres*

Hej,
Jak nie masz pomysłu to go znajdź. Właśnie to jest myśl przewodnia tego monologu. Sama jestem ciekawa, jaki będzie końcowy efekt!
Książki związane z Francją - kto się spodziewał? Pewnie wszyscy, którzy zrozumieli tytuł...
Jednak wszystkich bez względu na umiejętności językowe zapraszam do czytania moich błyskotliwych myśli!

Lawendowy pokój

Pierwsze, co zmusza do zatrzymania się przy tej książce to obecność Apteki Literackiej. Księgarnia. Książki w książce. Brzmi niezmiernie ciekawie. W tej książce są one tłem, ale jakże bogatym.
Perdo wyrusza na poszukiwania swojej ukochanej łodzią wypełnioną woluminami. Dzięki temu poznajemy całą Francję - a szczególnie jej wdzięki umieszczone wzdłuż Sekwany.
"Lawendowy pokój" nie jest jedną opowieścią,  tylko zbiorem wielu wątków i postaci. Chyba to lubię!
Połączenie przeszłości z obecnymi wydarzeniami jest opracowane na najwyższym poziomie.
[RECENZJA]


Księżyc nad Bretanią

Ta książka to było moje drugie podejście do twórczości Niny George. Znowu nie potrafiłam się oderwać od lektury.  Kolejne krótkie  (również tym razem ) rozdziały pochłaniałam bardzo szybko. Najlepszym aspektem tej książki na pewno jest to, że każdy bohater jest tak samo ważny, wszyscy są na równym poziomie w przydziale treści i wątków, które ich otaczają.  Za każdym rozciąga się długa kraina zwana przeszłością. Bohater musi się z nią pogodzić lub pożegnać na kartach tej książki.
Marianne nie zaznała w życiu szczęścia i będąc w dojrzałym już wieku postanawia się zabić.  Zostaje uratowana, a jej nowym celem staje się odnalezienie łodzi Mariann. Wyrusza do Bretanii.
Właśnie ten region mnie urzekł. Jest wypełniony  magią w czystej postaci i dobrocią ludzką.  Kusi spokojem i naturą. Książka oczywiście też!

Szpilki, Paryż i miłość

Po dwóch melancholijnych i nostalgicznych propozycjach przyszedł czas na coś energicznego i zakręconego. Wkraczamy do świata mody, który jest chytry, zazdrosny oraz pełen walki.  Wszystkie ukryte instynkty wydzierają się na pierwszy plan. Trzeba tylko przetrwać.  Książka odpowiednia na wieczór po zabieganym dniu. Można w niej znaleźć wszystko, co zawiera tytuł jak również olbrzymią przyjaźń.  Tylko że na pierwsze miejsce wybija się miłość.  Nie zabraknie tutaj wyznań miłosnych i romantycznych spotkań u stóp wieży Eiffla. Nawet znajdzie się trochę zawiłości i skomplikowanych relacji.
Zwariowana historia, która zawładnęła światem Julii z pewnością Was do siebie przekona. Już po pierwszych stronach!
[RECENZJA]


Inne książki związane z Francją:

SKLEP W PARYŻU
TEN JEDEN DZIEŃ / TEN JEDEN ROK
ŚWIATŁO, KTÓREGO NIE WIDAĆ
TAJEMNY OGIEŃ (a w planach mam "Tajemne Miasto")

Kto razem ze mną wybiera się w podróż do Francji?

16 komentarzy :

  1. Nie znam akurat żadnej z nich :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/z-czym-wiaze-sie-bycie-blogeremblogerka.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać, jeśli lubisz Francję :)

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie. :) Sama uczę się francuskiego w szkole, ale ciężko idzie. Je'm appelle Marika!

    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może na coś się skusisz?
      Powodzenia!

      Usuń
  3. Dobrze, że mam "Księżyc nad Bretanią" bo mogę zacząć przygodę z książkami tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lawendowy Pokój mnie ciekawi:D
    A tak to tylko serię Tajemnego Ognia mam za sobą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zabieraj się za tę książkę ^^
      Mi jeszcze druga część została...

      Usuń
  5. Tajemny ogień <3 Szkoda, że nie napisałaś o nim tak w skrócie więcej niż tylko link :P
    Hm, bo te wyróżnione krótką notką to nie dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dłuższa wersja pod linkiem ^^
      Szkoda :(

      Usuń
  6. Kiedyś bardzo, ale to bardzo ciągnęło mnie do Francji. Teraz zapał już trochę minął, ale poczytać nie zaszkodzi :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie się zapowiadają !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem miłośniczką Francji, nie mam tzw. "zajawki" ale tą ostatnią "Szpilki, Paryż i miłość" z chęcią bym przeczytała :) tzn. wszystkie mogłabym, ale ta jakoś najbardziej mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może te książki to zmienią?
      Można zacząć od "Szpilki, Paryż i miłość" :)

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka