2017-03-04

MONOLOG Z KSIĄŻKĄ W DŁONI *pechowa 13*

Hej,
Dzisiaj będzie o kochaniu. Tak bez okazji,  bo kochać trzeba zawsze  i na zawsze.  Warto też znaleźć ukochane rzeczy w swoim życiu.  Właśnie teraz spróbuję to zrobić.  Zachęcam Was również do uporządkowania swoich ulubionych,  ukochanych i najlepszych spraw w życiu.
Pechowa 13 zaobserwowana na blogu Nieuleczalny książkoholizm!

 1. SEN

Z jednej strony uwielbiam siedzieć długie godziny nocne na parapecie i rozmyślać/rozmawiać z gwiazdami, a z drugiej wolę spać. Oglądanie seriali nocą też zapewnia odpowiednią atmosferę. Czasami jednak trzeba wybrać jedną opcję. Szczególnie w chwili, gdy oczy same się zamykają, a sen przychodzi już z chwilą dotknięcia głową poduszki. Sen. Sen. Sen.

2. ZMIANY

źródło
Moje plany co chwilę się zmieniają, szukam ciągle idealnego układu, który i tak zmieniam. Dotyczy to szczególnie tego bloga. Już myślę o ogromnych zmianach, ale muszę wszystko najpierw rozpatrzyć i dopiero zacznę je wprowadzać.
Zmieniam też co chwilę ulubionych autorów, muzyków. Nawet ulubione filmy, ale o dziwo, cały czas jestem wierna profilowi humanistycznemu.

3. PRZESZŁOŚĆ/HISTORIA

Każdy uczy się historii od podstawówki,  ale to jest bardzo rozległy temat,  więc nawet teraz w liceum odkrywam kolejne bogate w wydarzenia ubiegłe lata. Podoba mi się to, że historia cały czas powstaje.  Za chwilę nawet to zdanie będzie o przeszłością. Zadziwiające, ale pozwala na stworzenie i zniszczenie.  Na odkrycie i zapomnienie.  A niby to matematyka jest królową nauk...

4. MARZENIA

Cały czas  nucę pod nosem piosenkę z "Zaplątanych", czyli "Marzenie mam". Chyba już mi tak zostanie na zawsze,  bo marzę o każdej możliwej porze dnia i nocy. Czasami to jest męczące, a czasami zabiera czas przeznaczony na naukę. Jednak czego się nie robi dla marzeń?

5.ROZMOWY

Dzień bez rozmowy to dzień stracony. Nie mówię tu o rozmowie o pogodzie,  ale takiej, która coś zmieni.  Jest bardziej dyskusją,  wymianą racji,  kształtowaniem światopoglądu. Przedstawienie sytuacji na świecie albo rozpatrzenie zachowania bohatera w książce  z dwóch punktów widzenia sprawia,  że można zobaczyć coś,  na co wcześniej nasze oczy były zamknięte. Najlepszy powód by rozmawiać!

6. JEDZENIE

Wszystko, co znajduje się w kuchni i się nie rusza albo nie jest kapustą lub sprzętem AGD, może być spożyte. Chyba to najbardziej definiuje moją miłość do jedzonka. Gdybym jeszcze lubiła gotować...
źródło

7. FANFICTION

W wakacje czytam sporo FF - muszę nadrobić przecież cały rok! W roku szkolnym jestem na małym odwyku, ale i tak uda mi się trochę poczytać. Platforma Wattpad obfituje w takie opowieści. Ach, i jeśli znacie jakieś, bądź sami tworzycie, napiszcie do mnie, chętnie dodam do listy czytelniczej!

8. AKTORZY  RYSUNKI

To jest poprawna odpowiedź. Już kiedyś pisałam, że moje zeszyty wyglądają jak chaotyczny zbiór nieokiełznanych obrazków. Nie zmieniło się to, a nawet mogę powiedzieć, że ostatnia strona to za mało - wtargnęłam na kolejne. Lubię również wyciągnąć farby albo kredki (tak, został zestaw z plastyki) i wieczorami tworzyć dzieła. Olbrzymie plamy, które nabierają sensu dopiero po skończeniu. 

9. BLIZNY

Nie, nie ranię się specjalnie. Uważam, że nie jest mi to do niczego potrzebne. Jednak jak każdy człowiek mam blizny: po upadku z roweru, po operacji. Tworzą one mnie, zawierają wspomnienia.

10. RODZINKA

W czasie nastoletniego buntu przechodzi się etap odsunięcia od rodziny,  działania na własną rękę,  szukania bez niczyjej pomocy czegoś, lecz po pewnym czasie się wraca.  (Jak to mądrze zabrzmiało...) Okazuje się, że bez rodziny ani rusz! Każdy dojdzie do tego wniosku z czasem.

11. SERIALE

Gdyby nie seriale zrobiłabym tyle pożytecznych rzeczy: posprzątałabym pokój, nauczyłabym się gry na jakimś instrumencie... ale nie. Rozrywka zapewniana przez seriale jest o wiele bardziej zachęcająca. Zawsze coś się dzieje, nie ważne jaki rodzaj - telenowela czy dramat, bohaterowie obowiązkowo znajdą się w sytuacji, która zaintryguje każdego widza.

12.BLOG

To miejsce to mój pupilek, którego odwiedzam codziennie.  Sprawdzam jak się ma, dopieszczam go nowymi postami albo aktualizacjami, dziękuję za współpracę.  Czasami też krzyczę,  gdy nie spełnia moich wymagań. Jednakże kocham go i Was całym sercem,  a na pewno jedną częścią z trzynastu ^^

13. KSIĄŻKI

Myśleliście, że zabraknie tu moich wiernych kompanów? Nigdy! Zostawiłam ich sobie na koniec, bo nie wiem co pisać. O emocjach, wyobraźni, bogatych opisach, stylu danego autora, bohaterach, okładkach? Nie potrafię nic wybrać. Napiszę tylko, że zostały stworzone by je kochać, więc kochajmy je całym sercem!

Naprawdę szukanie swoich ukochanych rzeczy w życiu jest pomocne. Od razu wszystko jest barwniejsze i szczęśliwsze.
Zaczytanego!

Zapraszam na FB!

16 komentarzy :

  1. Ale świetny pomysł <3 Zainspirowałaś mnie do stworzenia takiej listy, a sądzę, że każdy człowiek powinien taką mieć, żeby móc się jak pocieszyć w chwilach przygnębienia (w sumie takich jak ta, moja ulubiona przegrała praktycznie najważniejszy mecz tego roku :( :( ). Lecę ponownie znaleźć radość w życiu xD
    Pozdrawiam (i zapraszam, oddaję wszystkie szczere komentarze ^^)
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spisania takich pozytywów :)
      Uuu, szkoda :(

      Usuń
  2. Świetny post! Świetnie się czytało^^ piątka humanistko:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahahah zgodze sie z tym zdj że ksiązki to pokarm dla duszy :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/black-coat.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobra lista! Widzę, że masz porządek w swoim życiu i myślach - przynajmniej śmiało mogę to stwierdzić po słowach. Ja co raz częściej sięgam po ksiażki, jest do dobra czynność do wyciszenia się i zapomnienia o rzeczywistości! ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa <3
      Warto zagłębić się czasami w lekturę!

      Usuń
  5. JA na urlopie zawsze sproo czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna lista! Chętnie bym taką wykonała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do udziału i czekam na posta!

      Usuń
  7. Zgadzam się ze wszystkim :D
    Sen jest najlepsiejszy :D teraz gdy mam go nie wiele tęsknię za nim ogromnie :D taak jestem śpiochem ale moje dziecko również xDD tyle że on śpi w dzień a ja nie dam rady xDD

    OdpowiedzUsuń
  8. Spokojnie mogę podpisać się pod wszystkimi punktami! Jesteśmy do siebie całkiem podobne ;)
    A komentarz o Mrocznym Znaku - bombowy! ;)
    Już uwielbiam Ciebie i Twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka