2017-04-12

SERI(AL)OWO *Prawo Mojżesza*

Heeeej! 
Czas na... obiad i Mojżesza oraz Dawida! 
Zapraszam!
Autor: Amy Harmon 
Tytuł: Prawo Mojżesza
Tytuł oryginału: The Law of Moses 
Tłumaczenie: Marcin Machnik 
Cykl: Prawo Mojżesza (tom 1) 
Rok wydania: 2016 
Liczba stron 357 
Wydawnictwo: Editio
Autor: Amy Harmon 
Tytuł: Pieśń Dawida 
Tytuł oryginału: The Song of David
Tłumaczenie: Marcin Machnik 
Cykl: Prawo Mojżesza (tom 2) 
Rok wydania: 2016 
Liczba stron: 312 
Wydawnictwo: Editio

I: 

Mojżesz to dziecko pokrzywdzone przez los. Z olbrzymimi pokładami miłości w sercu i przerażającymi wizjami w głowie. Jego życie naznaczone jest bólem i stratą. Jednak chłopak odnalazł w sobie talent, który pielęgnował przez wszystkie lata . Poznał również Georgie, lecz ich relacja jest skomplikowana i prowadzi do kolejnych nieszczęść. Czy coś takiego może zakończyć się happy endem?

II:

Przyjaciel Mojżesza - Tag ma dziewczynę. Kocha ją całym sercem i nie wyobraża sobie życia bez niej. Jednak odchodzi, oddala się od wszystkich bliskich i ucieka. Bohaterowie postanawiają go odszukać, a pomaga im w tym zbiór nagrań opisujących ostatnie miesiące, zostawiony przez Dawida (Taga). Czy mimo wszystko warto walczyć?

***

Pierwsze na co zwraca się uwagę, patrząc na te książki to okładki. Obie są dopasowane do siebie i nawet kolory tła - różowy i niebieski mają swoje znaczenie w całej fabule. Wyglądają jak fragmenty obrazu tworzonego przez Mojżesza, co sprawia, że książki stają się autentycznymi dziełami sztuki. 
Podobnie jest w kwestii tytułów. Dawid i Mojżesz to znane wszystkim postacie biblijne, ale w książkach Amy Harmon stają się oni nieokiełznani oraz oryginalni. Chciałam poznać ich historie, sprawdzić czy mają coś wspólnego z pierwowzorem. I dokonałam tego.
"Prawo Mojżesza" to niesamowita książka wypełniona emocjami, bólem, strachem. Duża, wręcz olbrzymia dawka dziwności i szaleństwa. Myślałam, że nic nie może przebić tego wrażenia. Do czasu, gdy poznałam drugą część i zawładnęła ona moim sercem. "Pieśń Dawida" jest całkowitym przeciwieństwem poprzedniego tomu. Spokojna, stonowana, zwykła, ale w pewien sposób jedyna w swoim rodzaju. 

Nigdy nie dostrzegamy tego, co oczywiste, dopóki nie uderzy nas prosto w twarz.
Amy Harmon – Prawo Mojżesza
W obu tomach przypadła mi do gustu narracja. Mojżesz oraz Georgia opisywali wydarzenia ze swoich punktów widzenia, więc nic nie mogło mi umknąć. Każde przeżycie zostało udokumentowane. Natomiast nagrania Dawida na kasetach pochodzących prawdopodobnie z epoki lodowcowej (Widzieliście kiedyś ten skomplikowany sprzęt?) nadawały w pewnym sensie romantyczną, nostalgiczną atmosferę. Słuchanie wspomnień to jest niezapomniane uczucie.

Mojżesz jak już wcześniej pisałam miał talent plastyczny. Potrafił malować jak najlepszy na świecie malarz. Jednak jego dzieła przedstawiały wydarzenia lub osoby, które nie żyły. To jest straszne. Starasz się żyć normalnie, pogodziłeś się ze stratą bliskiej osoby, a tu BUM i widzisz ją na obrazie. Jednak i tak Mojżesz miał gorzej. On widział wszystkich zmarłych ludzi, którzy chcieli, żeby im pomógł.
W ogóle Mojżesz był dziwną postacią - zwariowaną, ale tajemniczą. Chciałam odkryć jego prawdziwe 'ja' wspólnie z Georgią.
Millie, czyli niewidoma dziewczyna Dawida, była moją drugą ulubioną bohaterką. Jej wielka miłość biła z każdej strony. Wydawało mi się, że jest dobrą wróżką całej książki. Mimo tego co ją spotkało w przeszłości potrafiła się cieszyć i być sobą. Nie bała się kochać. Nagrania Dawida, które szczególnie skupiały się na dziewczynie, były przepełnione magią. Można było poczuć się jak w bajce... trochę gorzkiej i smutnej, ale z nadzieją.

Mówienie, że ,,tak miało być", to wykręt. Ludzie mówią tak, gdy coś spieprzą lub gdy życie podsunie im wyjątkowo gorzką czekoladę. Jeśli coś ,,tak miało być", to znaczy, że nie mamy nad tym kontroli, że nie jesteśmy tego przyczyną i że zdarza się to niezależnie od tego, kim jesteśmy.
Amy Harmon – Pieśń Dawida
Ciekawy również był pomysł Georgii na cieszenie się z życia. Później już wszyscy korzystali z tej możliwości. Bo kto by się oparł tak pozytywnemu myśleniu? Wystarczyło znaleźć pięć rzeczy, za które się jest wdzięcznym. Wyobraźcie sobie, że to pomaga. Nawet poza książką  TOP 5 działa i ma się dobrze.
Ta recenzja, jeśli mogłabym ją wyprasować i posypać brokatem, byłaby taką listą wdzięczności dla Amy Harmon.

Amy Harmon stworzyła niesamowite dialogi między bohaterami. Wydawało mi się, że żaden dialog nie jest tylko wymianą kilku zdań miedzy bohaterami. Był czymś więcej. Rozprawą pomiędzy różnymi poglądami, obietnicami czekającymi na spełnienie. Z każdego wypowiedzianego słowa biły emocje. Jeśli tak jak ja uwielbiacie w książkach dialogi, to ta książka jest dla Was idealna.

Mimo, że te książki nie są tym, czego się spodziewałam, mogę powiedzieć, że jestem zadowolona z lektury. Pierwszą część czytałam długo i nie mogłam się przekonać, ale z rozdziału na rozdział Mojżesz i jego losy wsysały mnie. Mogę więc powiedzieć, że historia spisana przez  Amy Harmon urzekła mnie jak wielu innych czytelników.
Zachęcam Was do dołączenia do tego zaszczytnego grona!

Znacie tę serię? Planujecie poznać Mojżesza i Dawida?

37 komentarzy :

  1. Nie czytałam jeszcze tej książki ale chyba muszę się za nią zabrać :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/04/22-recenzja-krol-krukow-maggie.html

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię pasujące do siebie okładki serii :D widziałam kasety, nawet pamiętam czas, kiedy ich słuchałam :D Prawo Mojżesza czeka na półce już od pół roku, ale jeszcze się za nie nie zabrałam :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się udało znaleźć jedną ... na strychu :P
      Myślę, że niedługo nadejdzie na nią czas!

      Usuń
  3. Czemu ta seria nazywa się "serialowo"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yhm, 'seriowo' połączone z 'serialowo' dało taki zlepek seri(al)owo, a właśnie omawiam tu serie książkowe i seriale, więc chyba pasuje :)
      Dobra odpowiedź?

      Usuń
    2. Myślałam, że tylko serie książkowe, dlatego się zastanawiałam, co do tego mają seriale :) Dzięki, wybacz za czepialstwo.

      Usuń
    3. Rzadko piszę w tej serii, ale niedługo się zmieni i będzie sporo seriali :P
      Z chęcią odpowiem na wszystkie pytania!

      Usuń
  4. "Prwo Mojżesza" nie do końca przypadło mi do gustu i niestety w związku z tym straciłam zapał do "Pieśni Dawida".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uch szkoda, bo to Dawid i jego wrażliwość podtrzymują tę serię :)

      Usuń
  5. Nie znam tego bo ja nie ogladam seriali :(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/04/white-dress-jeans-bomber.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra okładka to podstawa, choć ja ostatnio czytam książki które okładki mają okropne, proste takie 'bez tego czegoś' ale np. fabuła jest genialna. Te oczywiście chętnie bym przeczytała i myślę, że spodobałyby mi się ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, treść jest ważna, ale gdy okładka jest cudowna zawsze milej :)
      Też tak myślę ^^

      Usuń
  7. Z pewnością przeczytam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie do końca moje klimaty ale chyba przeczytam, żeby zobaczyć o co tyle szumu xD
    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Prawo Mojżesza" mnie nie urzekło :(
    Może się skuszę kiedyś na "Pieśń Dawida" :)


    Pozdrawiam. :*

    Obserwuje i zapraszam do mnie. <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne, wzruszające książki. Sięgając po nie, nie wiedziałam czego się po nich spodziewać. Okładki też mnie raczej jakoś nie zachęcały. A tytuły były co najmniej dziwne. Jednak to co dostałam... Są to jedne z moich ulubionych książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę inaczej niż u mnie, ale obie się zakochałyśmy w książkach <3

      Usuń
  11. Bardzo lubię obie książki, choć druga bardziej mi się spodobała :) A ogólnie to ulubioną Harmon jest ,,Making faces" ta książka najbardziej do mnie przemówiła :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam obie części i wywarły na mnie duże wrażenie. Piękne, wzruszające i łamiące serce. Tytuły nie są chwytliwe, ale historia - kocham ♥
    Buziaki, Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam tom pierwszy i jak na razie mi wystarczy ;p To znaczy, bardzo go sobie cenię i w ogóle, ale po prostu... nie będę wydawać pieniążków na młodzieżówkę, a jednak mam na liście inne rzeczy do czytania. Ale zawsze książkę polecam innym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym zostawiła książkę po pierwszej części, ale czułam że druga będzie o wiele lepsza. :)

      Usuń
  14. Za to, że kusisz mnie niemożliwym, kocham Cię, ale Cię nie lubię xD (Tak za dużo Chylińskiej xDD)
    A tak poważnie to mam ogromną ochotę na nie ;D
    Wesołych Świąt! ♥

    Buziaki,
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo <3
      To czytaj!
      Wesołych ^^

      Usuń
  15. Przyznam szczerzę, że jakoś wcześniej nie skojarzyłam okładek z obrazami Mojżesza - bardzo ciekawe porównanie :D
    Prawo Mojżesza mam za sobą i niestety byłam nim zawiedziona, nieszczególnie podobał mi się motyw paranormalny oraz cała reszta zdawała mi się nijaka, jednak mimo to mam ochotę na "Pieśń Dawida" :D
    Pozdrawiam ciepło!
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziękuję :P
      Warto, tam wszystko jest ludzkie... no prawie ^^

      Usuń
  16. Znowu wszedzie głośno o tej serii. Jeszcze nie czytałam i póki co sobie odpuszczam, chociaż styl autorki jest mi już znany.
    Pozdrawiam wiedźmowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać bohaterów - mam w planach inne książki autorki!

      Usuń
  17. Jak na razie czytałam jedynie ,,Prawo Mojżesza'', które było świetną książką!
    ,,Pieśń Dawida'' oczywiście także mam w planach :)
    Ogółem strasznie podoba mi się ta recenzja. Nie często czytam posty z tak dużą ciekawością, a co ważniejsze, łatwością ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj jak najszybciej drugą część!
      Ooo, jak miło <3 Dziękuję ^^

      Usuń
  18. Ja też byłam zaskoczona, bo czegoś innego się spodziewałam po tych książkach. To znaczy po Mojżeszu, bo tylko pierwszą przeczytałam. Teraz mnie zdziwiłaś, bo nei wiem czemu, ale myślałam że druga część jest o tych samych bohaterach xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka