2017-05-13

CO TU SIĘ ODKSIĄŻKOWAŁO? /monolog z książką w dłoni/

Hej, hej!
Kiedyś tam, za górami, za lasami, na początku kwietnia opublikowałam TBR. Trochę czasu minęło, więc najwyższy czas, żeby podsumować moje starania w realizacji planów.
Już teraz mogę powiedzieć, że udało się!


Świat walki o siebie, czyli "Starter" i "Ender"

Te dwie książki muszą być czytane razem, jedna po drugiej. Długi odstęp czasu nie pomoże. Pierwsza część to skomplikowane wprowadzenie do drugiej. Jest w niej wiele wątków, a co z tym idzie wiele nierozwiązanych spraw. Czułam  niedosyt po zakończeniu "Startera". Jednak "Ender" czekał na półce obok i wystarczyło tylko wstać z łóżka i sięgnąć po nią. Druga część to książka, która zasługuje na wiele nagród. Hydena pokochałam od pierwszych stron. Zaprowadzał on spokój i organizował wszystko tak jak trzeba. Jego po prostu trzeba lubić! W "Enderze" podobało mi się też, że Callie, główna bohaterka, nie walczy z kimś, tylko ze sobą, ze swoimi słabościami i demonami przeszłości. Chyba to jest trudniejsze...
Watek miłosny rozwala cały system. Mogę go określić jako genialny. Chyba przez długi czas nikt nie zadziwi mnie bardziej niż Lissa Price.
Podsumowując, podobnie jak w "Prawie Mojżesza" tak i tu kontynuacja jest o niebo lepsza :)

Kiedy przeszłość została stracona, czyli Lumikki w trylogii Salli Simukki

Trzy części. Wspaniałe, przejmujące, wypełnione akcją, krótkie trzy książki. Zachwyciły mnie one, chociaż się tego nie spodziewałam. Ujrzałam je w bibliotece i MUSIAŁAM je poznać. Nigdy o nich nie słyszałam, a to był błąd.
Lumikki w każdej książce musi poradzić sobie z inną sprawą. Mafia, sekta, stalker. Wydaje się, że to są największe problemy nastoletniej bohaterki, ale o dziwo, znalazły się większe. Na ich wytłumaczenie trzeba czekać bardzo długo. W każdym tomie pojawia się wątek związany z przeszłością Lumikki. Dlaczego jej rodzina jest tylko teatrem? Kogo naprawdę kocha? Jakie jest jej serce?
Tytuły poszczególnych książek mają odniesienie do wątków w książce. Oprócz tego, że czerwień, biel i czerń kojarzą się ze Śnieżką, nabierają nowego znaczenia.
Klimat serii był nietypowy. Autorka potrafiła odtworzyć obraz Finlandii na jej kartkach w mistrzowski sposób. Niekiedy jej metafory oraz opisy przyprawiają o gęsią skórkę. Jednak te książki czyta się tylko nocą, w dzień nie mogłam przełknąć nawet jednej strony...


Kryminalna przeszłość, czyli "Dom sióstr"

Udało się! Przeczytałam tę książkę! Po wielu miesiącach odkładania lektury na później udało mi się ją poznać. W całości. Nie ważne, że czytałam ją tydzień - nie wiem czy można w jeden dzień, ale nawet nie próbowałam. Delektowałam się słowami Charlotte Link na każdej stronie. Czekałam na dreszczyk emocji. Może jej styl nie jest doskonały, ale potrafi zaciekawić. Podobało mi się szczególnie połączenie przeszłości i teraźniejszości. Ogólnie rzecz biorąc Barbara zamknięta w domu podczas wielkiej śnieżycy znalazła maszynopis i zaczęła go czytać. Poznawała losy Frances podczas I i II Wojny Światowej, wielką miłość kobiety oraz relacje miedzy członkami jej rodziny. Ta część zaspokoiła moją ciekawość. Jednak to dopiero ostatnie sto stron sprawiło, że wreszcie zaczęło się coś dziać. Autorka zaskoczyła mnie w pozytywny sposób. Naprawdę opłacało się czekać. Początkowy niedosyt został zaspokojony!

Poza tym:
"Bez szans" - przeczytane
"Pan Tadeusz" - przeczytany
"Dziady cz. IV" - nie przeczytane :(

Znacie te książki? Co o nich sądzicie?


18 komentarzy :

  1. Ksiażek nie znam, ale to "Starter" i "Ender" słyszałam. I to słyszałam wiele dobrego :) Więc chętnie je przeczytam tak samo jak chętnie sięgnę po książkę "dom sióstr" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo "Dom sióstr" - przejmująca historia!

      Usuń
  2. Nie czytałam nic z wymienionych, ale "Starter" już czeka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spotkałam się jeszcze z rzadna z tych ksiązek :O

    Zapraszam ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytałam żadnej z nich, najbardziej ciekawią mnie książki Salli Simukki :D będę czytać je nocą :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super - czekam na twoją opinię :) Dobrze, dobrze :)

      Usuń
  5. Nie znam żadnej z tych książek, ale na "Starter" i "Ender" mam ochotę! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale chce je nadrobić, bo nie wiem od jak dawna są na mojej liście "do przeczytania" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie powinnaś je przeczytać. I to szybko!

      Usuń
  7. Super, że ci się podobała trylogia o Lumikki. Mnie zdecydowanie nie przypadła do gustu XD
    Za to Startera miło wspominam i nie wiem, czemu nie przeczytałam drugiego tomu.. :O


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szkoda - jak dla mnie była nieziemska!
      Trzeba to nadrobić - szybciutko! ^^

      Usuń
  8. "Czerwone jak krew" <3 Pamiętam dzień, w którym poszłam do Biedronki i oczywiście nie było tego, co chciałam, ale była Salla Simukka, więc wzięłam w ciemno :D Świetna książka! Tak mnie zaczarowała pierwsza część, że do dziś nie przeczytałam dwóch kolejnych :P Ale dobrze, że mi przypomniałaś, muszę się w końcu za nie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz zaopatrz się w 2 i 3, żeby o nich nie zapomnieć :P
      Proszę bardzo :*

      Usuń
  9. Chcę poznać jedynie historię Lumikki z tego podsumowania TBR :P Także cieszę się z twoich pozytywnych słów o niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tobie również przypadnie do gustu!

      Usuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka