2017-06-01

LUBIĘ TO /przegląd maja/

Hej,
Maj już na dobre się skończył. Nigdy nie powróci taki sam miesiąc. Każdy kolejny będzie inny. Ale czy to znaczy, że nie można go podsumować? Pewnie, że można. Nawet jest to konieczne!

KSIĄŻKI MIESIĄCA


Oczywiście, tradycyjnie 10 książek obecnych na mojej liście :)
Chata (RECENZJA)
Zakazane życzenie (magiczna kraina lat dziecinnych w nowej aranżacji oraz intrygujący Aladyn)
Tajemne miasto (niezadowalająca kontynuacja wypełniona przeciętnym CZYMŚ)
Bez szans (warto przeczyatć dla ostatnich 100 stron)
Alicja w krainie czarów (kolejny powrót do dzieciństwa i szalonego Kapelusznika)
Simon oraz inni homo sapiens (dzieło wypełnione humorem i oreo i miłością)
13 powodów (przygnębiająca książka ukazująca szkolne życie)
Maria i puste pudełko (druga zwariowana część, która jest po prostu dziwna)
Czy wiesz, że cię kocham? (romantyczna, wielowątkowa historia z wakacji w Hiszpanii)
Maybe Someday (moja nowa miłość książkowa, wypełniona emocjami)
+ English Matters

źródło

MUZYKA MIESIĄCA


Yhm, yhm, pamiętacie moje zauroczenie zespołem One Direction? Pragnę was poinformować, że ono jest nadal obecne. Tylko że aktualnie muszę podzielić czas między każdego artystę. Jednak nad wszystkie kategorie wybija się Harry Styles. Jego nowa płyta towarzyszy produkcji Ed'a i ścieżce dźwiękowej z "Pięknej i Bestii" na mojej playliście.
Oczywiście znalazło się kilka ulubionych utworów. Miedzy innymi "Kiwi", "Carolina", "Only Angel"

FILM MIESIĄCA

Pan Tadeusz (1999)
W ciągu 30 dni udało mi się obejrzeć tę produkcję dwukrotnie. Mimo że kilka lat temu widziałam już "Pana Tadeusza" Wajdy, dopiero tegoroczny maj pokazał mi piękno polskich krajobrazów, łączenie się poszczególnych wątków i... mrówki. 
Uważam, że epopeja narodowa została przedstawiona w dobry sposób ukazując to, co najwspanialsze w niej. 
Tadeusz w swojej niewiedzy wydawał się uroczy, a Gerwazy doskonale ukazał swoją porywczość i postawę szlachecką.
Oglądaliście?




Zaczytanego Dnia Dziecka!

30 komentarzy :

  1. 10 książek !! podziwiam :)
    Ja w tym miesiącu tylko 6, ale jestem niezmiernie zadowolona z tego wyniku, gdyż większość maja przeznaczyłam na maturki :D
    Piosenka Styles'a również u mnie znalazła się w podsumowaniu, a co do Pana Tadeusza to obejrzałam przed maturami i również bardzo lubię tą ekranizacje :)
    Pozdrawiam
    In my different World

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Twój wynik też dobry!
      Harry <3
      Trzeba powtórkę zrobić :P

      Usuń
  2. Świetny wynik, gratuluję! :)
    aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wynik! Zrobisz recenzję "Zakazanego życzenia"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Jak napiszę, to napiszę... nie planowałam, ale skoro jesteś ciekawa, pomyślę o tym!

      Usuń
  4. Dziesięć książek to świetny wynik, ja wymęczyłam jedną niezwiązaną ze studiami :( Gratki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie dla mnie to wszystko jest odległe heheh :D Nie w temacie tym razem jestem :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/dark-blue-jacket.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam szczególnie wielką fanką One Direction, znaczy, nic do nich nie miałam, ale to nie była moja muzyka, lubiłam jakiś jeden kawałek (i to cover - ,,One way od another" , uwielbiam ich wykonanie tej piosenki). Ale za to ostatnio namiętnie słucham nowej płyty Harry'ego Stylesa i jestem w absolutnym zachwycie. Serio, ta muzyka jest cudowna. Najbardziej chyba podoba mi się ,,Sign of the times" i ,,Carolina", lubię też ,,Meet Me In The Hallway" czy ,,Only Angel". W ogóle cały album uważam za świetny i od kilku dni słucham go non stop naprzemiennie z ,,Matroniką" zespołu SALK (bardzo polecam SALK, to jedno z moich najnowszych odkryć i uwielbiam, absolutnie uwielbiam ich muzykę i teksty).
    Ach, ,,Alicja w Krainie Czarów" ❤️ Uwielbiam tę książkę, jest cudownie absurdalna.
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mhm, ta płyta zachwyca...
      Chętnie poznam zespół SALK :)
      I przez to niesamowita!

      Usuń
  7. Gratuluję wyniku! Zamówiłam "13 powodów" i czekam, aż książka do mnie przyjdzie, bo od dawna chce ją przeczytać.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ahhh uwielbiam płytę Harrego :) Gratuluje wyniku :) U mnie maj wypadł troszkę blado :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3 Dzięki!
      Czerwiec będzie lepszy ^^

      Usuń
  9. Ja ostatnio zaprzestałam czytać, ale też nie mam na to czasu dlatego ciężko mi usiąść z książką na kolanach. Ale za to Twój wynik jest bardzo dobry! ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trudno się skupić na czytaniu, widząc ile rzeczy na nas czeka :)
      Powodzenia w znajdywaniu czasu na czytanie!

      Usuń
  10. Simon oraz inni homo sapiens - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Maybe Someday jakoś nie przypadło mi do gustu, choć pomysł z wkomponowaniem w treść utworów muzycznych jest świetny. 13 powodów będę czytać w tym miesiącu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szkoda, ale chociaż poznałaś coś nowego z muzyką :)
      Miłego czytania!

      Usuń
  12. Cóż za piękny wynik! :D
    Z wyżej wymienionych czytałam "Bez szans", "Simon oraz inni homo sapiens" i "13 powodów".
    PS. PS. PS: PŁYTA HARREGO TO ŻYCIE!

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż 10 książek? Szacun! Ja nie potrafię znaleźć czasu na jedną :D A One Direction kilka dobrych lat temu bardzo lubiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wynik! :))
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. ♥
    http://nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy ja widzę Hazzika? Odwalił kawał niezłej roboty, no nie? Wybierasz się może na koncert? :D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka