2017-07-27

ENGLISH MATTERS /opinia

Hej,
Kolejny raz chciałabym przedstawić Wam trochę informacji ze świata języka angielskiego. Wydawnictwo Colorful Media w najnowszym wydaniu najwięcej miejsca poświęca liczbom.

What's Your Number

Pierwsza myśl: na lekcjach angielskiego się nie liczy! Niby co uczeń ma rachować? Litery?
Następna bardziej błyskotliwa: przecież w każdym języku się liczy! Ale jak w angielskim?
I pustka.
Na szczęście teraz już wszystko naprawione, informacje na swoim miejscu. Myślę, że kiedyś mi się przydadzą. W artykule pokazane są poprawne sposoby czytania ułamków oraz określenia używane do rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, czyli prawie największej trudności z językiem angielskim. Czy można policzyć cukier lub spodnie? (pyta humanista humanistę)



Rub a Dub

Tutaj natomiast jest śmiesznie. Wiele gier językowych oraz zwrotów związanych ze słowami z kategorii "woda", które tak naprawdę rzadko oznaczają wodę. Ale namieszałam - po prostu idiomy. Liczne dialogi, scenki, a nawet wypisane zwroty pomagają zrozumieć zawiłości w języku angielskim. I czujemy się jak ryba w wodzie!

Summer Party Destinations 

Z kolei ten artykuł zaprasza nas na niekończącą się imprezę. Wyspy takie jak Ibiza czy Majorka są każdemu dobrze znane z wakacyjnego odpoczynku, dyskotek i luksusu. Autor tekstu przybliża te miejsca, wskazując również najważniejsze przedmioty, które warto spakować do walizki.

The Bloody Truth about Blood Suckers 

Ogłaszam uroczyście, że znalazłam nowy serial do obejrzenia, może nawet w te wakacje. "True Blood" jak można się domyślić opowiada historię wampirów żyjących równolegle z ludźmi w swojej własnej społeczności. Brzmi ciekawie, aktorzy też wydają się idealnie pasować do powierzonych ról. Nic tylko oglądać!

Bruno Permanently

Bruno Marsa zna każdy. Każdy słyszał jego piosenki, choćby jedną. Utwory wpadają w ucho, ale też zawierają wiele dodatków ze slangu. English Matters się postarało i wytłumaczyło te zagadnienia, dodając liczne synonimy i zasady gramatyczne.  Przydatne!

Poza tym w numerze 65 znajdziecie:
• Ivanka Trump – the Shadow Princess of Politics
• My Summer Bleisure
• British Food – Not so Bland Anymore!
• The Boston Tea Party
• Making Do with Make and Do
• The Great Wall of Mexico
oraz kilka ćwiczeń ze słownictwa i gramatyki!

Dziękuję wydawnictwu Colorful Media za egzemplarz!

18 komentarzy :

  1. W nadchodzącym semestrze będę mieć na studiach taki przedmiot jak angielski i próbuje coś powtarzać w wakacje, ale kiepsko mi to idzie. Myślę, że z takimi gazetami przychodziło by mi to prościej:D haha:)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować i sprawdzić może pomogą.

      Usuń
  2. Pamiętam, że dzięki Twojemu blogowi rok temu kupiłam swój pierwszy numer "English matters", bo bardzo zainteresowałaś mnie tamtym postem!
    Ten numer musi być też ciekawy, bo bardzo zależy mi na umiejętności czytania ułamków i tego typu rzeczy, więc kto wie, że nie udam się do księgarni językowej i nie kupię?
    Miłego dnia!
    beautifulspacesblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze znajdzie się coś przydatnego, więc warto sprawdzić!

      Usuń
  3. A ja nigdy nie miałam u siebie tej książki/gazety/egzemplarza ale jesteś kolejną osobą, która wspomina o tym na blogu i widzę, że co raz więcej ludzi po to sięga. Może faktycznie nauka języka dzięki temu jest skuteczniejsza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomaga przede wszystkim w czytaniu, bo słówka są przetłumaczone, a artykuły mówią o ciekawych tematach! Zapoznaj się z EM!

      Usuń
  4. Właśnie zaczytuję się w tym magazynie. Jest dobry! ;)
    Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  5. Wcześniejsze numery tak bardzo mnie nie zaciekawiły, ale z tym z chęcią się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio chłonę coraz więcej rzeczy w języku angielskim i zastanawiam się, czy by sobie nie kupić tej gazetki :D
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa jestem, czy spodoba ci się True blood, bo ja odpadłąm już po pierwszym odcinku xd

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje szczęścia dla mnie? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje recenzje i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka