2017-09-13

SŁOŃCE TEŻ JEST GWIAZDĄ /opinia

Autor: Nicola Yoon
Tytuł:Słońce też jest gwiazdą
Tytuł oryginału: The Sun is Also a Star
Tłumaczenie: Donata Olejnik
Data wydania: 14 czerwca 2017
Liczba stron: 336
Seria: Uwaga Młodość
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie


OGÓLNIE:

Nastał ostatni dzień. Ostatni dzień, który Natasha pragnie wykorzystać od początku do końca, żeby zostać w USA, w Nowym Yorku. Jej rodzina ma być deportowana na Jamajkę, ale dziewczyna nie chce porzucać dotychczasowego życia, szkoły, przyszłości i przyjaciół. Chwyta każdą wyciągniętą rękę i nie pozwala sobie jej puścić. 
Ostatni dzień zmienia się jednak w niezwykłą, pełną emocji przygodę, którą Natasha na zawsze zapamięta. To wszystko przez miłość!
- Nie wierzę w miłość.
- Miłość to nie religia - odpowiada. - Istnieje bez względu na to, czy w nią wierzysz, czy nie.
Nicola Yoon – Słońce też jest gwiazdą

MOJA OPINIA:

Prawie rok temu czytałam debiutancką powieść Nicole Yoon "Ponad wszystko". Aktualnie zakończyłam "Słońce też jest gwiazdą". Już czytając pierwszą książkę, wiedziałam, że ta autorka dołączy do grona moich ulubionych. Byłam pewna, że wszystko, co wyjdzie z pod jej pióra będzie dobre. Moja intuicja mnie nie zawiodła. Mimo że "Słońce też jest gwiazdą" nie dorównuje historii "dziewczyny z alergią na wszystko", uważam, że ta książka była urocza. 

Ogólnie, ta powieść to opis jednego dnia. Przypadkowe spotkanie dwóch nastolatków, którzy zamiast być dwoma połówkami pomarańczy czy innego owocu, są kawałkiem melona i częścią arbuza. To nie ma przyszłości. To nie ma żadnej podstawy na istnienie! Jednak, czego nie zrobi zakochany chłopak z duszą poety by rozkochać w sobie dziewczynę wierzącą ślepo nauce? Zrobi wszystko!

Główni bohaterowie, czyli Daniel i Natasha tworzyli nietuzinkowa parę. Koreańczyk i dziewczyna z Jamajki, wyobraźcie ich sobie, dodając charakterystyczne cechy wyglądu dla mieszkańców tych państw. Cudowne? Tak jest! Wprowadzić taki związek w literaturze, która nie słynie z mieszanych więzi, jest czymś wielkim. Może ominęło mnie wiele, ale nigdy nie spotkałam bohaterów wykraczających poza białą karnację i pochodzących z poza schematów Europy.
- Zwykle życie nie serwuje nam ciosów znienacka.
- Podejrzewam, że dinozaury też tak sądziły, i zobacz, jak to się skończyło.
Nicola Yoon – Słońce też jest gwiazdą
Niezwykłe jest to, że nie poznajemy tylko przyszłości, przeszłosci i teraźniejszości dwójki przyszłych zakochanych, ale też bohaterów wypełniających tło. Strażnik, prawnik, ojciec, Irena oraz kilku innych. Urzekło mnie wprowadzenie takich niby nieistotnych informacji. Nie przyspieszało to akcji, rzadko zawierało jakieś elementy, które zmieniałyby dalszy ciąg. ALE. Dzięki tym fragmentom czytelnik może poznać to, co zwykle jest tajemnicą. Nawet w rzeczywistym życiu. Zawsze wiemy tylko tyle, ile druga osoba pozwoli nam poznać, nigdy więcej. Jednak ta książka to zmieniła. I to było genialne!

Podobne wrażenie wywarło wprowadzenie krótkich notatek na bardzo, bardzo interesujące tematy jakim są zagadnienia z dziedzin fizyki i astronomii. Kilka razy czytałam niektóre wpisy, tylko po to, by jako tako zrozumieć, co się własnie podziało. Może to ma sens, tylko on jest jeszcze przede mną ukryty?

"Słońce też jest gwiazdą" to doskonałe czytadło na wieczór. Strony obracają się same, rozdziały są krótkie i nagle, niespodziewanie pojawia się druzgoczące zakończenie. Nic tylko czytać! 

Zachęcam!

23 komentarze :

  1. Podoba mi się ta okładka i samą książkę też mam w planie, mam nadzieję, że szybko ją nabędę i się mi spodoba :D

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki - książka miła w odbiorze!

      Usuń
  2. Brzmi super :) Nie czytałam jeszcze żadnej książki autorki, ale czuję, że mogłaby mi jej twórczość przypaść do gustu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiła mnie ta książka :) chetnie ją przeczytam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawi mnie ta książka. "Ponad wszystko" mi się podobało, jednak urzec mnie jakoś bardzo nie urzekło. Także mam małą rozmięknę, czy ta książka będzie lepsza? Po Twojej recenzji widzę, że jest całkiem niezła, ale fakt, że nie jest tak dobra jak poprzednia odrobinę mnie odrzuca. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh, w takim razie może warto spróbować za jakiś czas, przeczytać tę książkę bez żadnych górnolotnych oczekiwań?

      Usuń
  5. Koniecznie muszę przeczytać :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/09/53-recenzja-hopeless-colleen-hoover.html

    OdpowiedzUsuń
  6. "Ponad wszystko" było ok, ale jeśli ta powieść jest troszkę słabsza, to sobie odpuszczę. poza tym ta fizyka mnie przeraża :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można tę książkę polubić mimo wszystko!

      Usuń
  7. Mam tę książkę już dawno na oku :)
    Pozdrawiam, maobmaze

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej książce, ale z pewnością zapiszę do mojej listy książek, które muszę przeczytać.
    Pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tobie również się spodoba!

      Usuń
  9. Nie ciągnie mnie jakoś specjalnie do tej książki, ale może jednak kiedyś przeczytam :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  10. Też z zaciekawieniem i zaintrygowaniem patrzę na tę książkę, wcześniej tylko ze względu na okładkę i to, że była niemal wszędzie, a po Twojej recenzji głownie ze względu na fabułę (rzadko je czytam przed sięgnięciem po książkę :P) i to, że poznajemy również bohaterów drugoplanowych. Bardzo mi to odpowiada w ksiązkach, myślę, że w końcu po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
  11. "Ponad wszystko" mam w planach przeczytać, ale jeśli są one podobne to nie wiem czy się skusić na tą czy tamtą? Jak mówisz? Czy może warto przeczytać dwie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabularnie nie są podobne, ale formą tak. Czytaj obie, ale najpierw Ponad wszystko i potem decyduj :)

      Usuń
  12. Zamierzam przeczytać "Słońce też jest gwiazdą", bo "Ponad wszystko" mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie znak. Tylko nie Mroczny Znak. ^^
Komentuj, wyrażaj swoje opinie, bądź aktywny. Wiesz, ile to daje mi szczęścia? Każdy komentarz to wielkie wydarzenie. Nie jesteś tylko komentatorem. Jesteś najważniejszą osobą, jaka jest na świecie.
Dziękuje bardzo, że czytasz moje opinie i przemyślenia. Czuję się tym zaszczycona :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka